Nu börjar NGX problemen att dyka upp.

(1/2) > >>

Nippegubbe:
Enligt PMDGs manualer så ska man helst lägga FSX i C Rooten. Sedan ska man pilla lite i fsx.cfg filen för att få till optimal prestanda. Men jag hittar endast fsx_default.cfg och det är något helt annat så var hittar jag filen PMDG skriver om? Jag har även försökt installera en annan målning till kärran med hälp av programmet som PMDG skickar med. Men nar jag gjort det så kan jag inte hitta någonstans hur jag får målningen till planet. Vad är det jag missar?

thomashjelm:

När det gäller målningarna ska du packa upp filerna du laddat ner på en temporär plats. Du startar deras livery manager och öppnar filen och lägger till det den vägen.

Använd detta verktyg till att tweaka fsx.cfg http://www.venetubo.com/fsx.html Instruktioner finns på sidan.

/T

Nippegubbe:

När det gäller målningarna ska du packa upp filerna du laddat ner på en temporär plats. Du startar deras livery manager och öppnar filen och lägger till det den vägen.

Använd detta verktyg till att tweaka fsx.cfg http://www.venetubo.com/fsx.html Instruktioner finns på sidan.

/T

Gjort precis som du skriver Thomas i båda fallen, men någon SAS-målning får jag inte till på mitt plan. Jag hade som förut förväntat mig att hitta en modell bland alla planen på Free Flight. När det gäller venetubo så är jag inte säker på att det blir rätt då jag inte ser till någon cfg-fil som fsx kan läsa in. Även om jag skulle råka deleta den filen så ska ju FSX återskapa den. Försöker göra helt efter PMDGs introduktions PDF-fil.

thomashjelm:

Det står vilken sökväg du ska klistra in när du ska leta efter filen. Klicka på browse, klistra in %AppData%\Microsoft\FSX\fsx.cfg och tryck på enter. När du sen ska lägga tillbaka fsx.cfg när den har uppdaterat klickar du på spara, klistra in %AppData%\Microsoft\FSX\ och klicka på ok.

Om du ska installera en 738WL så klicka på 738WL, klicka på browse, välj ditt plan, klicka på ok. Sen finns den att välja bland flygmaskinerna.

/T

kitte:
Jesus konfigurationsverktyg för att optimera cfg-bilen var vad som fick mig att börja flyga FSX också föritom FS9. Före kunde jag ha hög prestanda men fps for upp och ner och det hackade fast fps indikerade 50-60... Det krävdes dock också att jag aktiverade en fps-limiter. En konsekvens är att jag endast kan använda en skärm, annars startar inte fsx, men jag har accepterat det. Dags för en ny dator ändå för att göra 737:an full rättvisa, för om jag också laddar Active Sky (som jag vägrar flyga utan) så sjunker fps betänkligt.

Navigation

Up one level

Next page