FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.10.17, 22:29

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kotiohjaamot / Home Cockpits (Moderators: Jari Mikkilä, Joni Öfverström, Tuomas Kuosmanen)
| | |-+  Onko vihdoin valmista suihkukonesimua?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Onko vihdoin valmista suihkukonesimua?  (Read 3222 times)
Esa Sairio

Date Registered: 14.10.01

Re: Onko vihdoin valmista suihkukonesimua?
« Reply #20 on: 17.08.11, 06:10 »

Kyl tää nyt vähän siltä haiskahtaa, että ois kiva vaan päästä jonkun kotiohjaamoa päästä koittamaan, tekosyystä tai toisesta  Grin Ei siinä mitään, onhan nämä projektit sellaisia, että mielellään testaisi pidempäänkin, mutta se että pitäisi säätää omaa (kovallakin vaivalla) säädettyä simua "asiakkaan" toiveitten mukaiseksi, kuulostaa hullulta. Ei ois mikään viiden minuutin homma asentaa kaikkea suomi-kilkettä kerralla sen takia, että espoolainen "simulaattoriasiantuntija" pääsis tyypittään:P

P.S. ei mitään henkilökohtaista, läpinäkyvä (mielestäni) yritys vaan pistää naurattamaan
Juho on ihan oikeassa:

1. Minusta on todella mukavaa päästä kokeilemaan erilaisia lentosimuja, olivat ne kotiohjaamoita, pelkkiä tuttavien "tavallisia" tietokonesimuja, kunnolla rakennettuja ohjaamosimuja kuten MIK:n simu Malmilla tai aitoja kuten koelentämäni Finnairin A320-simu ja myös koelentämäni Patrian harjoitussimu, sekin Malmilla.

2. Ei minulla ole mitään tekosyytä päästä tutustumaan jonkin harrastajan simuun. Minulla on ihan oikea syy: Simut kiinnostavat minua erittäin paljon kuten useimmat todelliseenkin ilmailuun liittyvät asiat.

3. En ole sanonut että Suomen maisemointi menisi viidessä minuutissa. Mistä Juho näin päättelee? FS 2004:n kunnolliseen säätämiseen ja lisäosien asentamiseen kuluu osaavaltakin henkilöltä pari-kolme työpäivää, mutta sehän on tärkeä osa harrastusta!

4. Hauskaa että olen saanut kaksikin uutta titteliä: "Asiakas" ja "Espoolainen simulaattoriasiantuntija". Noista sanoudun irti. Olen vain sattunut tekemään harrastustyönä 15 photosceneryä Suomen eri alueilta, 51% Finnterraista ja Porin sceneryn autogenit.

5. En tiedä Juhon ikää, mutta voin paljastaa ohjeen, joka auttaa menestymään: Jollei ihminen pyydä tai kovasti halua jotakin, ei hän todennäköisesti koskaan saa haluamaansa. Eli aina kannattaa yrittää, pitää olla tavotteita ja positiivinen asenne.

yES thmbup
« Last Edit: 18.08.11, 05:37 by Esa Sairio »

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Juha Klemettinen

Date Registered: 14.04.04

« Reply #21 on: 17.08.11, 10:37 »

3. En ole sanonut että Suomen maisemointi menisi viidessä minuutissa. Mistä Juho näin päättelee? FS 2004:n kunnolliseen säätämiseen ja lisäosien asentamiseen kuluu osaavaltakin henkilöltä pari-kolme työpäivää, mutta sehän on tärkeä osa harrastusta!

Ja olet ihan oikeasti sitä mieltä, että jonkun pitäisi tehdä kolmetyöpäivää töitä simunsa parissa, että pääset vertailemaan sitä omaan simuusi?

Quote from: Esa Sairio
Minusta olisi mielekästä verrata omaa simua lennettäessä sinun simuusi. Siksi ehdotan, että asennat ja säädät, jos mahdollista, simuasi seuraavan...

Juha

**Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää**
Ville Pietilä

Date Registered: 17.05.06

« Reply #22 on: 17.08.11, 10:56 »

Poriin voi tulla testaamaan OH-CKU:ta, jos kiinnostusta löytyy.

//Vipu
Esa Sairio

« Reply #23 on: 17.08.11, 13:22 »

Ja olet ihan oikeasti sitä mieltä, että jonkun pitäisi tehdä kolmetyöpäivää töitä simunsa parissa, että pääset vertailemaan sitä omaan simuusi?

Juha
Miksi sinä Juha olet näin kriittinen? Ihmiset eivät koskaan näköjään lue tarkoin, mitä kirjoitan. Tuo maisemien laajempi asennus Markuksen simuun oli EHDOTUS ei käsky tai välttämätön ehto hänen simuunsa tutustumiselle.
Toisaalta ei ole lainkaan kohtuutonta pyytää vain kolmen työpäivän (noin 24 tuntia) maisema-asennuksia kun vertaan siihen että itse olen käyttänyt yli 2000 työtuntia photosceneryjen tekoon ilmaiseksi kaikille haluaville.
Jos tämä simuharrastus menee näin vaikeaksi, voi olla etten tee enää yhtään photosceneryä ilmaiseen jakeluun. Angry

yES

i7 4,0GHz/ 16GB/ AtiRad HD5850 1GB/ WIN7/2 x SSD/ pow750W/ Sony 40" HDTV/ F-16stick USB/ vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub.
PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tuomas Kuosmanen
Moderator

Date Registered: 18.06.02

« Reply #24 on: 17.08.11, 14:57 »

Juha

Eikä. Esahan on mukava kaveri, ja varmaan sceneryiden ja simun asetusten yhteydessä termi asiantuntija on ihan paikallaan. Sitä kannattaa esim. hyödyntää museon simun kanssa. Olisiko esim. hyvä ajatus jos Esa auttaisi museon simun maiseman kanssa että siinä olisi paras mahdollinen suomi-visuaali?

Aztec on kanssa yksi hieno projeki vaikkei suihkari olekaan.

Miten muuten olette rakentamassa sitä, jos tulisi joku päivä käymään?

//Tuomas

Juho Leppänen

Date Registered: 25.04.08

« Reply #25 on: 17.08.11, 17:50 »

Tuomaksen idea kuulostaa hyvältä!
Markus Mäkelä

Date Registered: 05.07.01

« Reply #26 on: 17.08.11, 18:03 »

Kun nyt kuitenkin mun ohjaamosta puhutaan...
Saahan sitä ehdottaa ja vaikka vaatia. En mä siitä
mitenkään pahastu.
Eikä tästä keskustelusta kannata kenenkään loukkaantua.
Aikas monella on mennyt tähän harrastukseen aika, rahat
ja jopa avioliitto.
Mulla on tässä vuosien varrella tullut omat painopisteet
tuohon simuun.  Tähän ei kuulu nykyiset
fotomaisemat yhdessä simun kanssa. Itse pidän tällä hetkellä
suht toimivasta geneerisestä maisemasta, REX:illä höystettynä.
Odotan hyvää simualustaa koko Euroopan fotopohjalla.

Ilkka Portti
Body Monkey

Date Registered: 31.07.01

« Reply #27 on: 17.08.11, 18:09 »

Markus, pienenä vinkkinä: Kirjoittaessasi viestiä, paina enter-näppäintä vain jos haluat aloittaa uuden kappaleen tekstissä. Foorumin ohjelmisto hoitaa tekstin rivityksen muutoin itse.

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Esa Sairio

« Reply #28 on: 18.08.11, 05:31 »

Eikä. Esahan on mukava kaveri, ja varmaan sceneryiden ja simun asetusten yhteydessä termi asiantuntija on ihan paikallaan. Sitä kannattaa esim. hyödyntää museon simun kanssa. Olisiko esim. hyvä ajatus jos Esa auttaisi museon simun maiseman kanssa että siinä olisi paras mahdollinen suomi-visuaali?

//Tuomas

Kiitos Tuomas, sinulta tuli miellyttävä ja hyvä kommentti. Ideasi on mielenkiintoinen. Ottaakohan joku minuun yhteyttä sen tiimoilta?

yES

Juha Klemettinen

Date Registered: 14.04.04

« Reply #29 on: 19.08.11, 04:03 »

Ottaakohan joku minuun yhteyttä sen tiimoilta?

Todennäköisesti ottaa syksyn aikana, heti kun scenery-puolen kehittäminen tulee ajankohtaiseksi  Smiley
Juha

**Jos siinä on tähtimoottori sen täytyy lentää**
Esa Sairio

« Reply #30 on: 19.08.11, 06:32 »

Todennäköisesti ottaa syksyn aikana, heti kun scenery-puolen kehittäminen tulee ajankohtaiseksi  Smiley
Juha
Tämä on mukavaa kuultavaa, Juha. Minua kiinnostaa erittäin paljon, jos voin olla avuksi scenery- ja muissa simuasioissa.

yES

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1