|SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO

(1/3) > >>

lekale20:
Ensimmäistä stooria täältäpäin NGXllä. Yhtiönä oli tänään SAS ja koneena Boeing 737-800. Lähtöpaikkana oli Stockholm Arlanda (ESSA) ja Määränpäänä Chania/Ioannis Daskalogiannis (LGSA). Tosiaan suoraan asiaan:

ATS:
Code:

(FPL-SAS7669-IS
-B738/M-SIJPRWXY/S
-ESSA0630
-N0449F330 TRS M607 ARMOD/N0447F350 M607 PENOR UN133 KEKED/N0449F360
UM173 PARAK/N0449F350 UM173 TISAK UP192 OKLOP UL617 ATV UP169
MANOK/0350
-LGSA0350 LGIR
-EET/ESAA0039 LHCC0142 LYBA0205 LWSS0241 LGGG0251 REG/LNRPN
SEL/FLEK DAT/V)


Samalla säätiedot:
Code:

STOCKHOLM ARLANDA
ESSA 140620Z 09011KT 9999 FEW018 BKN043 19/15 Q1014 NOSIG

CHANIA / I.DASKALOGIANNIS
LGSA 140620Z 34004KT CAVOK 29/12 Q1009

IRAKLION NIKOS KAZANTZAKIS
LGIR 140620Z 30012KT 9999 FEW020 28/21 Q1008 NOSIG


Miehistö saapui koneelle (LN-RRH) suurinpiirtein 0545z. Mukaan tankkasimme kerosiinia 11500Kg, josta yhteensä kului 10538Kg. Matkustajia oli 110 henkeä, jotka kaikki pääsivät päämäärään turvallisesti.


Portilla 5, kello alkaa häämöttää puoli kuutta.
[ Attachment not found - or removed ]

Varttia vaille alkaa miehistö saapua koneelle ja konetta aletaan käynnistellä.
[ Attachment not found - or removed ]

Ohjaamopuoli on vielä cold and darkissa.
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten ollaan saatu battery jo päälle ja jotain elonmerkkejä on havaittavissa.
[ Attachment not found - or removed ]

Homma vähän paremmalla mallilla ja boxin näpyttely on alkanut.
POS INIT.
[ Attachment not found - or removed ]

Reittipisteet ja väylät ollaan saatu laatikkoon.
ACT RTE.
[ Attachment not found - or removed ]

Välikatsausta ohjaamoon.
[ Attachment not found - or removed ]

Matkustajia on otettu sisälle jo hetken aikaa ja viimeiset kiiruhtivat paikalle.
[ Attachment not found - or removed ]

Portti on suljettu, käynnistystä ja työntöä odotellaan.
[ Attachment not found - or removed ]

Toinen kone päällä ja työntö melkein valmis.
[ Attachment not found - or removed ]

Molemmat tulilla ja rullausta...
[ Attachment not found - or removed ]

Matkalla Cargoluxin 747
[ Attachment not found - or removed ]

Lineuppi ja selvä lentoonlähtöön
[ Attachment not found - or removed ]

Ilmassa, Arlanda jää taakse ja noustaan aluksi lentopinnalle 180
[ Attachment not found - or removed ]

Wingview
[ Attachment not found - or removed ]

Läpäistään lentopinta 180 ja jatketaan kohti lentopintaa 330.
[ Attachment not found - or removed ]


Aletaan lähestyä TOCia pikkuhiljaa.
[ Attachment not found - or removed ]


Kuvia matkalta osa1.
[ Attachment not found - or removed ]

Kuvia matkalta osa2.
[ Attachment not found - or removed ]

Kuvia matkalta osa3.
[ Attachment not found - or removed ]

Kuvia matkalta osa4.
[ Attachment not found - or removed ]

Kuvia matkalta osa5.
[ Attachment not found - or removed ]

Lähestymiskuvio VORille 29.
[ Attachment not found - or removed ]

Kentän yli jonka jälkeen jätetään Souda VOR radiaalilla 125, kunnes 9DME.
[ Attachment not found - or removed ]

Välimeri jää alle
[ Attachment not found - or removed ]

VOR suuntasäde napattu...
[ Attachment not found - or removed ]

Maassa ollaan turvallisesti, rullaus asematasolle
[ Attachment not found - or removed ]

Koneet kiinni ja virrat pois 
[ Attachment not found - or removed ]

Ja miehistö ovesta ulos.
[ Attachment not found - or removed ]


Tällaista tällä kertaa, Kommenttia yms. otetaan vastaan ja operointivirheistä olisi kiva saada palautetta, sillä tämä 737 on minulle vähän uudempi laitos.

lekale20:
Joo, tosiian ihmettelin itsekin fuelin vähyyttä, mutta määrä tuli SASVAlta. Voi olla, että painoin jotain väärää nappia noissa laskelmissa, mutta täytyypä ensikerralla tarkistaa vielä toisenkin kerran

lekale20:
Quote

Ottaako SASVA huomioon tuulia reitillä ja käytät jotain sääohjelmaa joka lataa yläilmojen tuulet? Tuulien vaikutus polttoainetarpeeseen noinkin pitkällä legillä voi olla tuhansia kiloja


Ei taida ottaa... Täytyy ensikerralla vähän tarkastella paremmin

Kreeta:
Operointiin mitenkään puuttumatta ja siitä mitään tietämättä ei voi kuin sanoa, että huhhuh kun on hyvännäköistä.

teuro:
Ja meidän pesuehan käväisi samalla militaarikentällä IRL hetki sitten. Oli muuten hiton töyssyinen kenttä, mutta finskin kapu tuli silkinhienosti alas. Stoori itsessään oli oikein mainio ja kuvat aivan huippua.

Navigation

Up one level

Next page