FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 23:03

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO  (Read 1574 times)
Leevi Lehtonen
Offline Offline

Posts: 591
Date Registered: 20.08.10

|SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« on: 14.08.11, 17:26 »

Ensimmäistä stooria täältäpäin NGXllä. Yhtiönä oli tänään SAS ja koneena Boeing 737-800. Lähtöpaikkana oli Stockholm Arlanda (ESSA) ja Määränpäänä Chania/Ioannis Daskalogiannis (LGSA). Tosiaan suoraan asiaan:

ATS:
Code:
(FPL-SAS7669-IS
-B738/M-SIJPRWXY/S
-ESSA0630
-N0449F330 TRS M607 ARMOD/N0447F350 M607 PENOR UN133 KEKED/N0449F360
UM173 PARAK/N0449F350 UM173 TISAK UP192 OKLOP UL617 ATV UP169
MANOK/0350
-LGSA0350 LGIR
-EET/ESAA0039 LHCC0142 LYBA0205 LWSS0241 LGGG0251 REG/LNRPN
SEL/FLEK DAT/V)

Samalla säätiedot:
Code:
STOCKHOLM ARLANDA
ESSA 140620Z 09011KT 9999 FEW018 BKN043 19/15 Q1014 NOSIG

CHANIA / I.DASKALOGIANNIS
LGSA 140620Z 34004KT CAVOK 29/12 Q1009

IRAKLION NIKOS KAZANTZAKIS
LGIR 140620Z 30012KT 9999 FEW020 28/21 Q1008 NOSIG

Miehistö saapui koneelle (LN-RRH) suurinpiirtein 0545z. Mukaan tankkasimme kerosiinia 11500Kg, josta yhteensä kului 10538Kg. Matkustajia oli 110 henkeä, jotka kaikki pääsivät päämäärään turvallisesti.


Portilla 5, kello alkaa häämöttää puoli kuutta.
[ attachment removed / expired ]

Varttia vaille alkaa miehistö saapua koneelle ja konetta aletaan käynnistellä.
[ attachment removed / expired ]

Ohjaamopuoli on vielä cold and darkissa.
[ attachment removed / expired ]

Sitten ollaan saatu battery jo päälle ja jotain elonmerkkejä on havaittavissa.
[ attachment removed / expired ]

Homma vähän paremmalla mallilla ja boxin näpyttely on alkanut.
POS INIT.
[ attachment removed / expired ]

Reittipisteet ja väylät ollaan saatu laatikkoon.
ACT RTE.
[ attachment removed / expired ]

Välikatsausta ohjaamoon.
[ attachment removed / expired ]

Matkustajia on otettu sisälle jo hetken aikaa ja viimeiset kiiruhtivat paikalle.
[ attachment removed / expired ]

Portti on suljettu, käynnistystä ja työntöä odotellaan.
[ attachment removed / expired ]

Toinen kone päällä ja työntö melkein valmis.
[ attachment removed / expired ]

Molemmat tulilla ja rullausta...
[ attachment removed / expired ]

Matkalla Cargoluxin 747 Roll Eyes
[ attachment removed / expired ]

Lineuppi ja selvä lentoonlähtöön Cool
[ attachment removed / expired ]

Ilmassa, Arlanda jää taakse ja noustaan aluksi lentopinnalle 180
[ attachment removed / expired ]

Wingview Cool
[ attachment removed / expired ]

Läpäistään lentopinta 180 ja jatketaan kohti lentopintaa 330.
[ attachment removed / expired ]


Aletaan lähestyä TOCia pikkuhiljaa.
[ attachment removed / expired ]


Kuvia matkalta osa1.
[ attachment removed / expired ]

Kuvia matkalta osa2.
[ attachment removed / expired ]

Kuvia matkalta osa3.
[ attachment removed / expired ]

Kuvia matkalta osa4.
[ attachment removed / expired ]

Kuvia matkalta osa5.
[ attachment removed / expired ]

Lähestymiskuvio VORille 29.
[ attachment removed / expired ]

Kentän yli jonka jälkeen jätetään Souda VOR radiaalilla 125, kunnes 9DME.
[ attachment removed / expired ]

Välimeri jää alle Cool
[ attachment removed / expired ]

VOR suuntasäde napattu...
[ attachment removed / expired ]

Maassa ollaan turvallisesti, rullaus asematasolle
[ attachment removed / expired ]

Koneet kiinni ja virrat pois  Cool
[ attachment removed / expired ]

Ja miehistö ovesta ulos.
[ attachment removed / expired ]


Tällaista tällä kertaa, Kommenttia yms. otetaan vastaan ja operointivirheistä olisi kiva saada palautetta, sillä tämä 737 on minulle vähän uudempi laitos.
« Last Edit: 14.08.11, 18:03 by Leevi Lehtonen »

Leevi Lehtonen
Offline Offline

Posts: 591
Date Registered: 20.08.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #1 on: 14.08.11, 17:40 »

Joo, tosiian ihmettelin itsekin fuelin vähyyttä, mutta määrä tuli SASVAlta. Voi olla, että painoin jotain väärää nappia noissa laskelmissa, mutta täytyypä ensikerralla tarkistaa vielä toisenkin kerran Embarrassed

Leevi Lehtonen
Offline Offline

Posts: 591
Date Registered: 20.08.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #2 on: 14.08.11, 17:49 »

Ottaako SASVA huomioon tuulia reitillä ja käytät jotain sääohjelmaa joka lataa yläilmojen tuulet? Tuulien vaikutus polttoainetarpeeseen noinkin pitkällä legillä voi olla tuhansia kiloja Wink

Ei taida ottaa... Täytyy ensikerralla vähän tarkastella paremmin Wink

Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #3 on: 14.08.11, 17:52 »

Operointiin mitenkään puuttumatta ja siitä mitään tietämättä ei voi kuin sanoa, että huhhuh kun on hyvännäköistä. thmbup
Juha Teurokoski
Offline Offline

Posts: 323
Date Registered: 29.08.09

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #4 on: 14.08.11, 18:00 »

Ja meidän pesuehan käväisi samalla militaarikentällä IRL hetki sitten. Oli muuten hiton töyssyinen kenttä, mutta finskin kapu tuli silkinhienosti alas. Stoori itsessään oli oikein mainio ja kuvat aivan huippua.


IVAO FI-MC
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #5 on: 14.08.11, 18:04 »

Hieno kertomus Wink.

OT, mutta: Itse aina kun otan VOR:n kiinni radiaalilla, niin se vie aina jtn. 10m kiitotiestä sivuun. Onko tämä normaalia? Shocked

Lauri


FSLabs Support Team
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #6 on: 14.08.11, 18:06 »

Hieno kertomus Wink.

OT, mutta: Itse aina kun otan VOR:n kiinni radiaalilla, niin se vie aina jtn. 10m kiitotiestä sivuun. Onko tämä normaalia? Shocked

Lauri

Yleensä VOR-majakat ei ole keskellä kiitotietä vaan n. 10m kiitotiestä sivussa? Wink
Henri Pälkäs
Offline Offline

Posts: 466
Date Registered: 14.06.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #7 on: 14.08.11, 18:07 »

Hieno kertomus Wink.

OT, mutta: Itse aina kun otan VOR:n kiinni radiaalilla, niin se vie aina jtn. 10m kiitotiestä sivuun. Onko tämä normaalia? Shocked

Lauri

Eikös se vie VORille eikä kiitotielle?

E; nopeampi vastaaja löytyi.  Grin


Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #8 on: 14.08.11, 18:11 »

Asia selvä. Kiitos vastauksista Cheesy


FSLabs Support Team
Leevi Lehtonen
Offline Offline

Posts: 591
Date Registered: 20.08.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #9 on: 15.08.11, 05:00 »

Kiitokset kaikille palautteista, ehkä tässä ainakin oppi paremmin laskemaan polttoaineita thmbup

ekepeke
Former member
Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #10 on: 15.08.11, 12:46 »

Absolutely amazing shots!  thmbup

I really enjoyed them! :-)
Leevi Lehtonen
Offline Offline

Posts: 591
Date Registered: 20.08.10

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #11 on: 15.08.11, 15:11 »

Absolutely amazing shots!  thmbup

I really enjoyed them! :-)

Thanks Wink

Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: |SAS7669|B738NGX|ESSA-LGSA|IVAO
« Reply #12 on: 17.08.11, 15:16 »

Ottaako SASVA huomioon tuulia reitillä ja käytät jotain sääohjelmaa joka lataa yläilmojen tuulet? Tuulien vaikutus polttoainetarpeeseen noinkin pitkällä legillä voi olla tuhansia kiloja Wink
Juuei ota, melkoinen lelu tuo "plaanaus"ohjelma  Cheesy Putella voi myöskin jo suurimman osan boksissa olevista prosuista ajaa VNAV+LNAV-kombolla jolloin säästyy vorlocin ja V/Sn kanssa taiteilusta. Nelikympin laippaakin pyritään yleensä välttämään ellei sillä ole merkittävää vaikutusta vaikka jarrutusmatkaan, sen kanssa kun saa varoa maaefektiä ja kuluttaa parisen sataa kiloa enemmän soppaa lähestymisessä.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1