FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.12.17, 20:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FSX & FS2004 kuvia sotilaskoneista
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 Reply Print
Author Topic: FSX & FS2004 kuvia sotilaskoneista  (Read 39788 times)
Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

Re: FSX & FS2004 kuvia sotilaskoneista
« Reply #240 on: 07.05.12, 05:52 »

Morjensta Jukka!
Kylläpä sinulla riittää noita HIENOJA kuvauksia.
Minä en vastaaviin pystyisi, mutta ei ole tarkoituskaan kanssasi ryhtyä kilpailemaan.
Mutta, kunhan taas saan ton simucomputerini käyntiin, niin saatan jonkun kuvasen laittaa Superbugistani tähänkin porukkaan.
Tarkoituksenani olisi pitää tuo vanha FS9 tossa mun simukoneessani ja jos vielä vanhoilla päivilläni saisin jostakin vähän extraa, niin hankkisin modernimman computerin, johonka sitten voisin asentaa kaikkein parhaan simuversion, joka voisi olla minun viimeinen simuhankintani.
Olenhan jo sentään 75v ukon käppänä, joka ei koskaan ole kasvanut aikuiseksi.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Jukka Juutilainen

Date Registered: 03.11.07

« Reply #241 on: 07.05.12, 15:43 »

Morjesta Esa,

Hauska kuulla, että wanha mieskin on sielultaan "ikinuori", ja harrastaa simuilua.  thmbup

Minäkin hankin alesta tuon Superbugin, mutta siirsin sen jo poies hangaaristani, kun VRS:n F/A-18E Superbug oli ensimmäinen lisäosa tässä tietsikassa, joka sai FSX:n taas kaatuilemaan "Fatal Errorin" kautta. Lisäksi tuo minun Superbug otti laskussa laipat sisään ilman minun "komentojani", lentojarruja ei saanut ulos finaalissa jne. FSX Goldin (Acceleration) oma F/A-18C on mielestäni mukavampi kone lentää. Laipat pysyvät alhaalla, lentojarrun saa ulos laippojen kera, Hornet on vakaampi ja mukavampi kone lentää ja hallita kuin tuo Super Hornet. F/A-18E oli kyllä aikamoinen "bugiostos" minun koneellani. Eihän me kukaan kilpailla näillä asioilla... eihän? Tongue

PS DAF:n sivuilta löytyy latauslinkit myös FS9:lle. Samoin useimmat MILUK:n koneista on tehty FS9:lle.

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #242 on: 07.05.12, 17:45 »

Minä hommasin Captain Simin joulu-alesta Weapons for FSX-lisukkeen. Se asentaa oletuksena monipuolisen aseistuksen FSX Accelerationin Hornet F/A-18-koneeseen (tekee siitä aseistetun kopion). Tuo lisää vielä entisestään ihan sen oletus-Hornetin realistisuutta tuodessaan myös 3D HUD:iin (ohjelma korvaa oletus-sellaisen omallaan) asetoiminnot. Sen jälkeen Hornetilla voi ampua alas tai tuhota maahan mitä tanhansa AI-koneita.

Aseistuksen voi asentaa myös mihin tahansa oletus-, kaupalliseen tai ilmaiskoneeseen. 2D HUD toimii koneessa kuin koneessa ohjelman napin painalluksella. Pienellä lisätyöllä (vaatii asiantuntemusta) asetuen voi asentaan myös koneiden 3D HUD:iin, jos niissä on sellainen. Ohjelmaa voi myös muokata mieleisekseen editoimalla (vaatii taas perehtymistä siihen).

Valitettavasti ohjukset ja muu aseistus ei näy koneiden malleissa (ennen niiden ampumista), sillä sehän vaatisi niiden mallien muokkaamista (ne ammukset näkyvät ja lentävät kyllä laukaisemisen jälkeen). Toinen puute mielestäni on hieman epäselvästi (pelkistetysti) kirjoitettu manuaali (kannattaa vierailla CS:n foorumilla ja lukea keskustelut aiheesta, jos lisurin aikoo hankkia/on hankkinut).

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jukka Juutilainen

« Reply #243 on: 07.05.12, 18:47 »

Minä olen taas pyrkinyt deaktivoimaan FSX:n sotilaskoneet, mutta tuo Pekan mainitsema lisäosa antaa varmasti uutta potkua peliin.

Tässä FSX VRS Superbugin (F/A-18E) koiratappelua tykeillä:

http://www.youtube.com/watch?v=K2UulAaHhVg

FSX Accelerationin vastaava (F/A-18C) musiikilla:

http://www.youtube.com/watch?v=bJcy2uAcgdM

F-9 Panther CS:n paketilla:

http://www.youtube.com/watch?v=ri7Jwxae58U

Pekka Holopainen

« Reply #244 on: 08.05.12, 06:06 »

Unohdin lisätä WfFSX:n huonoihin puoliin sen, että nuo AI-koneet eivät millään tavoin yritäkään panna vastaan. Sen takia tuohon ampumiseen kyllästyy melko pian. Vähän kuin lampaita ampuisi suljetusta aitauksesta. Jos koiratappelun tunnun haluaa kokea kunnolla, pitää vaihtaa simua ellei sitten joku kehitä FSX:ään lisuketta, jossa netin kautta kaksi konetta voi jahdata toisiaan vähän kuin tyyliin IVAOssa tai VATSIMissä, mutta aseiden kanssa. En tiedä olisiko tuo edes mahdollista.

Salainen haaveeni on jo vuosia ollut (ei siis ole enää  Grin - salainen) jonkinlainen "maailmasimulaattori", jossa olisi MS:n simulaattorien realistisuus ja muokkausmahdollisuus, mutta samalla siinä olisi mahdollisuus sotilaskoneiden toimintaan kuin taistelusimulaattoreissa ja mikä ettei homman voisi ulottaa myös maalle ja merelle. Haaveeksi taitaa (ainakin toistaiseksi) jäädä, kun kehitys tuntuu kulkevan ihan päinvastaiseen suuntaan (vertaa esimerkiksi MS:n Flight - pah!).

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Esa Sulanko

« Reply #245 on: 08.05.12, 09:22 »

Tervepä jälleen pojat/likat!
Mulla on edelleen filena se FSX:n superbug.
Se oli siinä mun FSX:ssäni ja oli mitä hienoin kone, mutta siinä oli semmoinen vika, että kun laskussa piti pudottaa nopeus 250knt, tai alle, jotta saisi flapsit ottaa esiin ja telineet ulos, niin vaikka trotteli oli 0:ssa, niin nopeus ei pudonnut alle 350knt.
Muuten se lensi ihan hienosti ja seurasi plania.
Jossakin oli vaan jotakin pielessä.
Samalla styrspagilla ja trottelilla. ( T.Fight Hotas X Thrustmaster ) lensivät kaikki muut koneet normaalisti.
Niinpä otin sen FSX:n pois ja odottelen nyt Fredrikin ja Loden Pepen apua FS9:n asnnukseen.
Sitten olis taas tutut maisemat ja kentät käytettävissä sen FS9:lle tehdyn superbugin käytössä.

M.V.H:                       

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Esa Kaihlanen

Date Registered: 12.11.01

« Reply #246 on: 08.05.12, 13:09 »

lentojarruja ei saanut ulos finaalissa

En tuota VRS:n tuotetta sen kummemin kommentoi kun en sitä omista, mutta käsittääkseni Super Horneteissa ei ole sitä vanhemmista malleista tuttua ilmajarrua sivuvakaajien välissä. E- ja F-malleissa lentotietokone hoitaa jarrutuksen koneen muita ohjainpintoja poikkeuttamalla. Oheisessa linkissä on ihan mielenkiintoinen artikkeli Super Hornetilla lentämisestä.

http://www.ausairpower.net/SuperBug.html

-Esa

Esa Sulanko

« Reply #247 on: 08.05.12, 16:36 »

Kiitos kaimaseni hienosta linkistä!
But Im sorry, I kant enlish,
Täytynee paneutua sanakija kädessä tohon antamaasi linkin sisältöön.

Tänään tuolla parvekkeella istuen imuroin tohon iPhone puhelimeeni m.m. pari suomen sodassa lennettyä juttua.
Ne oli tehty simulatorilla, mutta takana on tosi kertomukset.

Olli Puhakan kamalin sotalento Värtsilästä Fiat G50 koneellaan neljää ryssän I-16 bis konetta vastaan ja ilmassa, kesken rytäkän petti laskutelineiden lukitus.
Kaartotaistellen hän kuitenkin selvisi ja saipa vielä lopussa vastustajan niin alas, että kone sakkasi ja tuhoutui.

Toinen oli Illu Juutilaisen pudotuksista kertova ja siinä oli jokin Espanjan, tai vastaavan kieklinen texti luettavissa.

Laitoin ne favorit listalle.
Noissa vastaavanlaisissa jutuissa on vain negativista se taustamusa, jota tuskin oli Puhakan Ollinkan Fiat:issa.

M.V.H:                       

Esa Sulanko

« Reply #248 on: 08.05.12, 18:31 »

Niinpä niin!
Olihan siellä sumenkielinenkin versio, jonka huomasin vasta, kun olin kontannut sitä englanninkielistä textiä puoleen väliin ja vedin koko artikkelin pohjille, niin sielläpä olikin mahdollisuus vaihtaa kieli.
Kyllä se sumenkielinen versio pisti vähän kummastelemaan.
Ei taatusti ole sumalaisen kääntämä.
Oli niin paljopn sanoja, joilla ei itse asiassa ollut mitään yhteläisyyttä sen asian kanssa.
No.
Minä kuitenkin jatkan taas toisella kertaa etenemistä tässä textissä.

M.V.H:                       

Pekka Holopainen

« Reply #249 on: 09.05.12, 08:10 »

...
Kyllä se sumenkielinen versio pisti vähän kummastelemaan.
Ei taatusti ole sumalaisen kääntämä.
Oli niin paljopn sanoja, joilla ei itse asiassa ollut mitään yhteläisyyttä sen asian kanssa.
...

Nykyisin ne robotit (tietokoneohjelmat) kääntävät noita tekstejä. Suomi ja englanti ovat niin kaukana toisistaan, että sujuvan käännöksen aikaansaaminen roboteilla on vaikeaa ellei (toistaiseksi) mahdotonta.

Mutta Esa - koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa englannin opiskelua. Ruotsin taitajana sinulla on jopa etulyöntiasema puhtaasti suomenkielisiin nähden. Eivät ne ruotsi ja englanti niin kaukana toisistaan ole. Kyllä englannin osaaminen on simuharrastajalle oikeastaan "must" (måste).

Pekka

Esa Sulanko

« Reply #250 on: 09.05.12, 08:34 »

Olen Pekka kanssasi samaa mieltä!
Ja olenhan minä tuolla paikallisella kirjastotalolla muiden "vanhusten" kanssa yrittänyt sitä enlantia opiskellakin.
Näiden vanhojen lerppakorvien väliin istuu tieto vain niin hyvin hankalasti.
No.
Luin edelleen sitä suomalaista textiä, joka oli suomennettu sanakirja kädessä, englanninkielisillä mietteillä ja luulen, että sillä alkuperäiskielellä olisin saanut varmaankin yhtähyvän käsityksen.
Huvitti siellä yhdessä kohtaa kun oltiin jopa "kännissä". Mitähän sen sanan oikea meininki oli?
Kyllä se heidän gammatic oli varsin kummallista.

M.V.H:                       

Esa Sulanko

« Reply #251 on: 09.05.12, 17:55 »

Saimme FS9:n käyntiin!
Mutta se Superbug, jostakin syystä ei vaan toimi.
Ensimmäinen kuva on ihan O.K. mutta toinen kuva, jonka pitäisi näyttää sisukset ja käntyillä kaikkiin suuntiin, näyttää vain paljasta kiitorataa eteenpäin.
Se viimeinen kuva on myöskin aivan O.K. ja flapsitkin toimii ja kuva kääntyilee mihin suuntaan sitä käännän, mutta kierrokset ei noise, vain on aivan tyhjäkäynnillä.
Otinpa sitten sen Kin Air 350 koneen ja kokeilin.
Tein pienen lenkin ja sehän meni oikein kivasti ja totteli ohjausta ja lensi tasaisesti, kun olin sen trimmillä fixannut.
Mutta.
Mistähän johtuu, että sama Superbug, joka toimi niin hyvin edellisen asennuksen jälkeen, ei nyt ota onnistuakseen ollenkaan.
Mulla on Windows 7 käytössä.

M.V.H:                       

Pekka Holopainen

« Reply #252 on: 10.05.12, 07:08 »

Onko FS2004 asennettu oletuskansioon?

Koska käytössä on Windows 7, se simulaattori tulisi asentaa jonnekin muualle kuin siihen kansioon mitä asennusohjelma ehdottaa (eli C:\Program files x86\Microsoft Games\...  eller samma på svenska). Minulla ei ole FS2004 asennettuna, mutta FSX on kansiossa D:\FSX eli kokonaan eri osiolla kuin käyttöjärjestelmäosio C: . Tämä varotoimenpide johtuu siitä, että Windows Visv... Vistasta lähtien Microsoft on suuressa viisaudessaan päättänyt asettaa oletusohjelmakansioon (ja eräisiin muihin osion C: kansioihin) lisäsuojauksia, jotka sitten onnistuneesti usein estävät myös hyötyohjelmien käyttöä.

Koska se Superbug on kaupallinen ohjelma (payware), sen asennusohjelma todennäköisesti tekee siitä merkintöjä käyttöjärjestelmän rekisteriin ja merkitsee ohjelman Ohjauspaneelin Ohjelmat-kohtaan (Ohjauspaneeli -> Ohjelmat -> Poista asennettu ohjelma). I fall din system är på svenska, måste du själv förklara vad dom är på svenska. Jag vet inte.

Minä poistaisin sen Superbugin (ohjelman Ohjauspaneelin kautta), buuttaisin koneen (Microsoft ja sen ohjelmat tykkäävät buuttailemisesta - usein se riittää jopa korjaukseksi ongelmiin  Grin ) ja asentaisin sen uudelleen järjestelmänvalvojana. Siis etsitään se asennusohjelman (esim. setup.exe) käynnistyskuvake, painetaan hiiren oikeaa nappia ja valitaan esiin pullahtavasta valikosta Suorita järjestelmänvalvojana (siinä sanan edessä on sellainen keskiaikaisen ritarin kilpi) eller samma på svenska.

Pekka

Jukka Juutilainen

« Reply #253 on: 10.05.12, 09:53 »

Kiitokset Esalle ja Pekalle linkeistä.  thmbup

On tässä VRS:n Superbugissa kyllä jotain häikkää... Asensin koneen uudestaan (WIN 7 & D:\FSX). Ensimmäisellä kerralla FSUIPC oli kuulemma liian wanha. Asensin silloin uusimman FSUIPC 4 4.80:n. Nyt olisi tarjolla päivitys, mutta päivitys ei wörki, kun on kuulemma "Bad Simconnect Installation". Taas viitataan Lontoon murtehella johonkin häikkään FSUIPC:ssa.

Tämmöiset lentojarrut tulevat ulos FSX:n lentojarrukomennolla, mutta ne tosiaan elävät aivan omaa elämäänsä laippojen kanssa. Täytyy lukaista tuo Esan linkittämä Super Hornet artikkeli vielä läpi.

[ attachment removed / expired ]

Jostain syystä laskussa nopeus vain kasvaa. Superbug ottaa ilmajarrut ja laipat itsestään sisälle aina finaalissa...

Piti ajaa kone tonttiin 160 knotsilla ja pistää liinat kiinni. Nopeus ei meinannut laskea millään.

Key Westin kiitorata ei riittänyt vaikka seistiin molempien jarrujen päällä. Nopeutta oli vielä 130 knotsia, kun mentiin metsään, ja mitattiin koko kiitotie jarrut pohjassa.

FSX:n default Hornet taas lentää kuin unelma.

Kaikki toimii loogisesti ja näppäinkomentojen mukaan järkevästi.

Nopeus ei ainakaan kasva laskussa.  Grin

Hornet pysähtyy kuin seinään tarpeen vaatiessa.

Täytyy jatkaa Super Hornetin "hutkimista" paremmalla ajalla.

Arto Lehtonen

Date Registered: 10.02.12

« Reply #254 on: 10.05.12, 10:09 »

Mulla oli ongelmia Superbug X :n kanssa mutta ongelmat katosivat kun päivitin VRS Configuration Managerin. (Sen

saa VRS foorumeilta support-osiosta johon täytyy rekisteröityä omalla lisenssi ID:llä). Oma versioni on 1.2.0.7 SE joka

taitaa olla uusin ja toimivin. VRS Configuration Managerin kautta Preferences välilehdestä kannattaa tutkia controllers osio läpi.
Esa Sulanko

« Reply #255 on: 10.05.12, 10:23 »

Hei taas kaverit!
No minäpä taidan vissiin ottaa sen Blue Angelesin käyttöön, ainakin aluksi, kunhan ton Pepen kanssa asennetaan noi mun tarveskalut tuolta jömmasta simuun.
Katotaan sitten kuinka homma etenee.
Pepe, kun hallitsee nämä simunasennus hommat aivan toisella tavalla mitä minä.

M.V.H:                       

Jukka Juutilainen

« Reply #256 on: 10.05.12, 18:31 »

Kiitos Arto!  thmbup

ACM:n päivitys poisti "lastentaudit" Super Hornetista.

Nyt ei nopeudet kasva laskeutuessa.

Tukialuskelpuutus on nyt hommattu myös Super Hornetin pilotille.

Muutaman ylösvedon jälkeen...

Kääntösäde on vaan aikamoinen.

No, jyrättiin parin Hornetin päältä, jotta saatin uusi lippulaiva kääntymään katapultille. Täytyy tosiaan käydä säätämässä hieman ohjaimia ja näppiskomentoja ACM:ssä.

Ready for take off.

Lähti kuin raketti!

Nyt kun ohjaus ja kaasu wörkkivät, niin tämähän on ihan pätevä peli.

Uusilla "tehosteilla" maustettuna.  thmbup

Pekka Holopainen

« Reply #257 on: 11.05.12, 09:31 »

...
Polskit olivat päivittäneet myös tukikohtansa. Nyt löytyy Poznan Krzesiny, Swidwin, Slupsk, Malbork, Minsk-Mazowiecki ja kymmenisen maantietukikohtaa. Tosin puustoa kasvaa varsin paljon joillain moottoriteillä...
...

Kävin hakemassa tuon paketin ja kokeilin. Vaikuttaa aika amatöörimäiseltä. Kentät on lätkäisty pystymetsään (eivät ole vaivautuneet tekemään excludea, jolla puut saisi sahattua). Muutenkin minua ihmetyttää se miten monet freeware-kentät kiirehditään laittamaan levitykseen, vaikka ne ovat vielä ihan keskentekoisia. Vaikka kentän AFCAD olisi tehty ADE9X:llä, voi siinä olla selviä virheitä, jotka saisi selville ADE:n omalla fault finderilla (kertoo mikä ja missä virhe on), jos sitä osaisi tai viitsisi käyttää. No, lahjahevosen suuhun ei pitäisi kurkistaa.

Pekka

Edit: Tulee mieleen eräskin italialainen kenttä, joka oli hieno kuin mikä. Kaikesta näki, että siinä oli nähty paljon vaivaa. AFCAD oli kuitenkin niin täynnä virheitä, että yksikään AI-kone ei voinut kentältä nousta tai sinne laskeutua (ADE:lla tehty, mutta ei tarkistettu). Kentällä oli käytetty myös jonkun 3. osapuolen objekteja, jotka eivät tietenkään minulla näkyneet, kun en sellaista lisuria ollut asentanut. Olisi voinut mainita edes mikä se objektilähde oli.
« Last Edit: 11.05.12, 09:40 by Pekka Holopainen »

Jari Laakko

Date Registered: 23.04.06

« Reply #258 on: 11.05.12, 14:12 »

Kiitos Arto!  thmbup

Kääntösäde on vaan aikamoinen.

Olihan Nose Wheel Steering HI asennossa. Näyttää HUDilla lukevan vain NWS. Saikohan sen nyt N näppäimestä vai mistä lie päälle.

"Se mikä ei lennä, rullaa"
Jukka Juutilainen

« Reply #259 on: 12.05.12, 09:01 »

Kiitos vinkistä Jari! Nyt kone kääntyilee kuin balleriina.  thmbup

Isketään kaasukahva eteen.

Lähtö ilman G-voimia.

Kun kone on trimmattu nousua varten, niin sehän lähtee ilmaan varsin nätisti.

Keula kohti NAS Oceanan tukikohtaa.

Tankki täyteen laivastoasemalla ja liitytään kahden Hornetin puljaan.

Odottelua, odottelua, odottelua...

Vihdoin johtokone nitkahti eteenpäin.

Lämä pohjaan!

Oho! Mentiin johtokoneen ohitse.

Haetaan paikkaa siivellä.

Hiki tuli.

Lentotietojen purku ja mekatsut hommiin.

Sitten Puolaan! Täytyy käydä katsastamassa tarkemmin nuo metsittyneet kentät. Siellä taitaa olla metsurille töitä tarjolla.  Grin

Pages: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1