FSX & FS2004 kuvia sotilaskoneista

<< < (53/72) > >>

cabpilot:
Kiitos Arto! 



ACM:n päivitys poisti "lastentaudit" Super Hornetista.



Nyt ei nopeudet kasva laskeutuessa.



Tukialuskelpuutus on nyt hommattu myös Super Hornetin pilotille.



Muutaman ylösvedon jälkeen...



Kääntösäde on vaan aikamoinen.



No, jyrättiin parin Hornetin päältä, jotta saatin uusi lippulaiva kääntymään katapultille. Täytyy tosiaan käydä säätämässä hieman ohjaimia ja näppiskomentoja ACM:ssä.



Ready for take off.



Lähti kuin raketti!



Nyt kun ohjaus ja kaasu wörkkivät, niin tämähän on ihan pätevä peli.



Uusilla "tehosteilla" maustettuna. 


pho201:
Quote

...
Polskit olivat päivittäneet myös tukikohtansa. Nyt löytyy Poznan Krzesiny, Swidwin, Slupsk, Malbork, Minsk-Mazowiecki ja kymmenisen maantietukikohtaa. Tosin puustoa kasvaa varsin paljon joillain moottoriteillä...
...


Kävin hakemassa tuon paketin ja kokeilin. Vaikuttaa aika amatöörimäiseltä. Kentät on lätkäisty pystymetsään (eivät ole vaivautuneet tekemään excludea, jolla puut saisi sahattua). Muutenkin minua ihmetyttää se miten monet freeware-kentät kiirehditään laittamaan levitykseen, vaikka ne ovat vielä ihan keskentekoisia. Vaikka kentän AFCAD olisi tehty ADE9X:llä, voi siinä olla selviä virheitä, jotka saisi selville ADE:n omalla fault finderilla (kertoo mikä ja missä virhe on), jos sitä osaisi tai viitsisi käyttää. No, lahjahevosen suuhun ei pitäisi kurkistaa.

Pekka

Edit: Tulee mieleen eräskin italialainen kenttä, joka oli hieno kuin mikä. Kaikesta näki, että siinä oli nähty paljon vaivaa. AFCAD oli kuitenkin niin täynnä virheitä, että yksikään AI-kone ei voinut kentältä nousta tai sinne laskeutua (ADE:lla tehty, mutta ei tarkistettu). Kentällä oli käytetty myös jonkun 3. osapuolen objekteja, jotka eivät tietenkään minulla näkyneet, kun en sellaista lisuria ollut asentanut. Olisi voinut mainita edes mikä se objektilähde oli.

cebra:
Quote

Kiitos Arto! 


Kääntösäde on vaan aikamoinen.




Olihan Nose Wheel Steering HI asennossa. Näyttää HUDilla lukevan vain NWS. Saikohan sen nyt N näppäimestä vai mistä lie päälle.

cabpilot:
Kiitos vinkistä Jari! Nyt kone kääntyilee kuin balleriina. 



Isketään kaasukahva eteen.



Lähtö ilman G-voimia.



Kun kone on trimmattu nousua varten, niin sehän lähtee ilmaan varsin nätisti.



Keula kohti NAS Oceanan tukikohtaa.



Tankki täyteen laivastoasemalla ja liitytään kahden Hornetin puljaan.



Odottelua, odottelua, odottelua...



Vihdoin johtokone nitkahti eteenpäin.



Lämä pohjaan!



Oho! Mentiin johtokoneen ohitse.



Haetaan paikkaa siivellä.



Hiki tuli.



Lentotietojen purku ja mekatsut hommiin.



Sitten Puolaan! Täytyy käydä katsastamassa tarkemmin nuo metsittyneet kentät. Siellä taitaa olla metsurille töitä tarjolla. 

pho201:
Puolalaisten maisemissa oli kyllä mukana CVX-tiedosto, johon ADE9X tallentaa mm. exclude- ja terrain-tiedot (tämä toimii vain FSX:ssä). Kun avasin yhden maiseman kokeeksi ADE9X:ään, ei siinä kuitenkaan näkynyt jälkeäkään excludesta. En tiedä mikä ihmeen CVX-tiedosto siinä oli kyljessä ja millä ohjelmalla koko AFCAD lie tehty (liekkö lainkaan ADElla?). Poistin vanhan ja tein sen pohjalle ADElla uuden excluden ja siirsin tallennetut simuun. Kaikki näkyi sen jälkeen ok.

Yksi huomio vielä ADE9X:stä. Siinä on mahdollisesti yhteensopivuuden vuoksi (ADElla voi edelleen tehdä myös FS9 AFCADejä) vielä mukana vanha "Exclusion rectangle", joka tekee suorakulmion muotoisia excludeja vain pohjois-etelä ja itä-länsi suunnassa kuten FS9:ssä oli/on. Nämä eivät kuitenkaan toimi FSX:ssä jostain syystä. FSXssä pitää käyttää ADEn "Add polygon" toimintoa, josta sitten voi tarkemmin valita mitä ominaisuuksia siihen liitetään. Tästä on sekin etu, että nyt monikulmion sivut voi asetella mieleiseensä suuntaan eikä enää rajoituta vain suorakulmioon. Tulos on paljon luonnollisemman näköinen.

En osaa sanoa mitä/miten ne polskit ovat noiden maisemien kanssa sählänneet. Mahdollisesti niillä on maisemien kehitysvaiheessa ollut simusta pois päältä mahdollisimman paljon ei-tarpeellisia toimintoja mm. autogen, jolloin nämä ongelmat eivät ole näkyneet kehitysvaiheessa. Aina pitäisi kuitenkin muistaa testata tuote normaaliynpäristössä ennen levitykseen laskemista kuten ammattilaiset poikkeuksetta tekevätkin.

Pekka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page