EFHK - EFRO

(1/5) > >>

teuro:
Tervetuloa Finnairin lennolle 554 Helsingistä Rovaniemelle. Sää Helsingissä on hyvä, mutta Rovaniemelle on ennustettu myrskyä ja heikkoa näkyvyyttä. Kerosiinia tankattiin 6600 kiloa. Lentoonlähtöpaino on 55530 kiloa. Pidemmittä puheitta matkaan.

FO:n kanssa olimme ajoissa 19:00 lt tarkastamassa konetta arvioitu lentoonlähtö oli 21:00 lt. Reittinä oli EFHK-ROVIL-KEKOX-KEKOX1B-EFRO säästä johtuen baana 21 oli ainoa vaihtoehto, koska 03 ei ole ILS käytössä.

Toimisto kylmänä ja pimeänä:



Liikkelle lähdettiin baanalta 22L, josta oikean kaarroksen kautta suunnisttettiin kohti ROVIL:a



Suunnistusapuna käytettiin Oulun VOR:a, koska se sattuu olemaan sopivasti hollilla ja voimme antaa AP:n huolehtia suunnasta ja pilotti voi kaivella mun.. krhm karttoja valmiiksi EFRO:e.



Ulkokuva final climbin aikana



Noin 100nm ennen kohdetta aloitimme desentin kohti maata.



Sää oli ennusteen mukainen 3400 jalassa näkyvyys oli melkein nolla.



KEKOX1B lopussa tuli jopa salama aika lähelle.



rnw in sight 1500 jalassa menikö liian tiukalle, vai olisko pitänyt vetää ylös ja palata EFOU:e?



touchdown ja reverset täysille



Lopuksi pulkka putkelle 7 ja pilotti ansaitulle levolle.



Kerosiiniä jäi 2400 kiloa jäljelle, joten laskelmat osuivat aika hyvin. Kaikista virheistä olisi mukava kuulla, jotta tulisin paremmaksi pilotiksi.






nicolaine:
Kuvat ei näy?

teuro:
Quote

Kuvat ei näy?

Nyt näkyy kuvat tötöilin noiden linkkien kanssa hetken aikaa.

3GM65D:
Jotenkin tää setti vetää todella hiljaseks.

h-enri:
Quote

Jotenkin tää setti vetää todella hiljaseks.


Ei sitä aloittelevaa porukkaa aina tarvi lytätä..

Navigation

Up one level

Next page