FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 03:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  EFHK - EFRO
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: EFHK - EFRO  (Read 2114 times)
Juha Teurokoski

Date Registered: 29.08.09

EFHK - EFRO
« on: 18.08.11, 15:10 »

Tervetuloa Finnairin lennolle 554 Helsingistä Rovaniemelle. Sää Helsingissä on hyvä, mutta Rovaniemelle on ennustettu myrskyä ja heikkoa näkyvyyttä. Kerosiinia tankattiin 6600 kiloa. Lentoonlähtöpaino on 55530 kiloa. Pidemmittä puheitta matkaan.

FO:n kanssa olimme ajoissa 19:00 lt tarkastamassa konetta arvioitu lentoonlähtö oli 21:00 lt. Reittinä oli EFHK-ROVIL-KEKOX-KEKOX1B-EFRO säästä johtuen baana 21 oli ainoa vaihtoehto, koska 03 ei ole ILS käytössä.

Toimisto kylmänä ja pimeänä:

Liikkelle lähdettiin baanalta 22L, josta oikean kaarroksen kautta suunnisttettiin kohti ROVIL:a

Suunnistusapuna käytettiin Oulun VOR:a, koska se sattuu olemaan sopivasti hollilla ja voimme antaa AP:n huolehtia suunnasta ja pilotti voi kaivella mun.. krhm karttoja valmiiksi EFRO:e.

Ulkokuva final climbin aikana

Noin 100nm ennen kohdetta aloitimme desentin kohti maata.

Sää oli ennusteen mukainen 3400 jalassa näkyvyys oli melkein nolla.

KEKOX1B lopussa tuli jopa salama aika lähelle.

rnw in sight 1500 jalassa menikö liian tiukalle, vai olisko pitänyt vetää ylös ja palata EFOU:e?

touchdown ja reverset täysille

Lopuksi pulkka putkelle 7 ja pilotti ansaitulle levolle.

Kerosiiniä jäi 2400 kiloa jäljelle, joten laskelmat osuivat aika hyvin. Kaikista virheistä olisi mukava kuulla, jotta tulisin paremmaksi pilotiksi.

« Last Edit: 18.08.11, 17:41 by Juha Teurokoski »

IVAO FI-MC
Nico Laine

Date Registered: 20.07.08

Re: EFHK - EFRO
« Reply #1 on: 18.08.11, 15:14 »

Kuvat ei näy?
Juha Teurokoski

« Reply #2 on: 18.08.11, 15:15 »

Kuvat ei näy?
Nyt näkyy kuvat tötöilin noiden linkkien kanssa hetken aikaa.
« Last Edit: 18.08.11, 15:30 by Juha Teurokoski »

IVAO FI-MC
Joonas Nukarinen

Date Registered: 29.10.09

« Reply #3 on: 18.08.11, 15:32 »

Jotenkin tää setti vetää todella hiljaseks.
Henri Pälkäs

Date Registered: 14.06.10

« Reply #4 on: 18.08.11, 15:37 »

Ei sitä aloittelevaa porukkaa aina tarvi lytätä..

Juha Teurokoski

« Reply #5 on: 18.08.11, 15:38 »

Uskon kyllä, että vetää hiljaiseksi. Kuitenkin viestistäsi olisi enemmän iloa, jos perustelisit asiasi. Minulle on aivan sama, vaikka haukkuisit tämän aivan pataluhaksi, jos sen avulla selviäisi ongelmat, joiden vuoksi viestisi kirjoitit.

IVAO FI-MC
ALind
Former member
« Reply #6 on: 18.08.11, 15:43 »

Jotenkin tämä kommentti vetää erittäin hiljaiseksi.
Joonas Nukarinen

« Reply #7 on: 18.08.11, 15:43 »

Uskon kyllä, että vetää hiljaiseksi. Kuitenkin viestistäsi olisi enemmän iloa, jos perustelisit asiasi. Minulle on aivan sama, vaikka haukkuisit tämän aivan pataluhaksi, jos sen avulla selviäisi ongelmat, joiden vuoksi viestisi kirjoitit.

Joo, no itse asiassa ennen mitään jaaritteluja tervetuloa lentosimulaation ja verkkolentämisen kiehtovaan maailmaan.

En itse asiassa tarvitsisi puuttua lentämiseesi mitenkään, hienot kuvat ja lisää näitä!  thmbup
Lauri Sodervall

Date Registered: 27.02.10

« Reply #8 on: 18.08.11, 15:46 »

Kamoon...ei siinä ettei negatiivista saa antaa mut ei ne perustelut oo kielletty kun haukkuu kaverin ekaa settiä.
Joonas Nukarinen

« Reply #9 on: 18.08.11, 15:48 »

Kamoon...ei siinä ettei negatiivista saa antaa mut ei ne perustelut oo kielletty kun haukkuu kaverin ekaa settiä.

En ole antanut mitään negatiivista palautetta. Juurihan kirjoitin: "hienot kuvat ja lisää näitä!"
Juha Teurokoski

« Reply #10 on: 18.08.11, 16:04 »

Oliskohan tuo kommentti jo läpikäyty. Oletan sen olleen "heitto", josta itsekin hiukan hämmennyin, koska oletin sen koskeneen jotakin kriittistä mokaa lennolla. Tämän asian vuoksi pyysin perusteluita asiaan. Kuitenkaan jos tuossa ei mitään katastrofaalista ole, niin kiitän keskustelijoita ja päätän keskustelun keskustelusta tähän. Lennosta jatkan mielelläni vielä ja otan kiitollisena kaiken palautteen vastaan, jos joku vain jaksaa kirjoitella.

IVAO FI-MC
Santeri Saikkonen

Date Registered: 08.02.10

« Reply #11 on: 18.08.11, 16:30 »

Oliskohan tuo kommentti jo läpikäyty. Oletan sen olleen "heitto", josta itsekin hiukan hämmennyin, koska oletin sen koskeneen jotakin kriittistä mokaa lennolla. Tämän asian vuoksi pyysin perusteluita asiaan. Kuitenkaan jos tuossa ei mitään katastrofaalista ole, niin kiitän keskustelijoita ja päätän keskustelun keskustelusta tähän. Lennosta jatkan mielelläni vielä ja otan kiitollisena kaiken palautteen vastaan, jos joku vain jaksaa kirjoitella.

Ei tämä ole todellakaan paha ensimmäiseksi stooriksi!  thmbup

Suosittelisin ostamaan jonkun lisäosakoneen noiden Defaulttien tilalle, tulis lentämiseen realistisuutta!

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Juha Teurokoski

« Reply #12 on: 18.08.11, 16:37 »

Ei tämä ole todellakaan paha ensimmäiseksi stooriksi!  thmbup

Suosittelisin ostamaan jonkun lisäosakoneen noiden Defaulttien tilalle, tulis lentämiseen realistisuutta!

Joo mielessä olis joku PMDG valmistama, mutta rouva on hiukan vastahankaan asiassa. Jotenkin pitäisi sitäkin kai voidella...

IVAO FI-MC
Miko Verno

Date Registered: 21.11.10

« Reply #13 on: 18.08.11, 16:43 »

Muutama kysymys Huh

En oikein saanut selville: Mikä kone(tyyppi)?
Mikä yhtiö olevinaan laugh
ja muuten ihan hyvät ekat kuvat(muistan vieläkin minun ekan stoorini Grin )
Juha Teurokoski

« Reply #14 on: 18.08.11, 16:48 »

Muutama kysymys Huh

En oikein saanut selville: Mikä kone(tyyppi)?
Mikä yhtiö olevinaan laugh
ja muuten ihan hyvät ekat kuvat(muistan vieläkin minun ekan stoorini Grin )

B737-400 olevinaan Finnair onpi siis aivan default kone, joskin täältä bongattu paneeli. Oletettavasti tällekin naureskellaan vielä monesti.

IVAO FI-MC
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #15 on: 18.08.11, 16:52 »

Joo mielessä olis joku PMDG valmistama, mutta rouva on hiukan vastahankaan asiassa. Jotenkin pitäisi sitäkin kai voidella...

Jonkinlainen "voitelu" ei ole huono asia, sillä tavalla minäkin näitä lisäosia ostelen, samalla jotain emännälle myös niin on kummallakin hyvä mieli  Wink

Hyvä stoori ensimmäiseksi   thmbup
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #16 on: 18.08.11, 18:47 »

Onhan tuo simulla lentäminen ihan hauskaa noinkin kuten Juha tuossa lenteli, ei kaiken tarvitse olla aina ehdotonta pro:ta ja äärimmäisyyteen vietyä realismia. Itse olen lennellyt vuosikausia simulla isoilla matkustajakoneilla hyvin rennoilla ja löysillä säännöillä ja ihan kivaa on ollut. Tosin eipä niistä lennoista juurikaan kannata tänne kuvasarjoja laittaa koska taso täällä on niin kova ja tuomio armotonta. PMDG:n 737 on älyttömän vaikea kone ja vaatii kuukausien jopa vuosien liikennelentäjän teoriaopintojen suorittamisen. Paljon hauskempia ja vähemmän vaativia maksullisia ja ilmaisiakin lisäosia on olemassa. Tietty jos tavoitteena on nimenomaan "pro" sarja niin mikä ettei sitten . . . . itse kyllä aikoinaan petyin kun sen koneen hankin, tajusin heti ettei ole meikäläisen juttu kun sitä kokeilin.
Olisi pitänyt mennä uudestaan suorittamaan ensin kansakoulu ja sitten vielä lukea ylioppilaaksi jonka jälkeen olisi pitänyt aloittaa ne liikennelentäjän opinnot.
Paljon kivempaa on vain lennellä Flight Simulaattorilla.
Smiley

Jetro Eemeli Rouvali

Date Registered: 15.01.11

« Reply #17 on: 18.08.11, 19:12 »

Ihan hyvät kuvat Juha  thmbup kylläse siitä vielä edistyy...kokemusta on  Grin

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #18 on: 18.08.11, 19:13 »

Onhan tuo simulla lentäminen ihan hauskaa noinkin kuten Juha tuossa lenteli, ei kaiken tarvitse olla aina ehdotonta pro:ta ja äärimmäisyyteen vietyä realismia. Itse olen lennellyt vuosikausia simulla isoilla matkustajakoneilla hyvin rennoilla ja löysillä säännöillä ja ihan kivaa on ollut. Tosin eipä niistä lennoista juurikaan kannata tänne kuvasarjoja laittaa koska taso täällä on niin kova ja tuomio armotonta. PMDG:n 737 on älyttömän vaikea kone ja vaatii kuukausien jopa vuosien liikennelentäjän teoriaopintojen suorittamisen. Paljon hauskempia ja vähemmän vaativia maksullisia ja ilmaisiakin lisäosia on olemassa. Tietty jos tavoitteena on nimenomaan "pro" sarja niin mikä ettei sitten . . . . itse kyllä aikoinaan petyin kun sen koneen hankin, tajusin heti ettei ole meikäläisen juttu kun sitä kokeilin.
Olisi pitänyt mennä uudestaan suorittamaan ensin kansakoulu ja sitten vielä lukea ylioppilaaksi jonka jälkeen olisi pitänyt aloittaa ne liikennelentäjän opinnot.
Paljon kivempaa on vain lennellä Flight Simulaattorilla.
 Smiley

Ja Piper Cub
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #19 on: 19.08.11, 12:39 »

Joo, no itse asiassa ennen mitään jaaritteluja tervetuloa lentosimulaation ja verkkolentämisen kiehtovaan maailmaan.

En itse asiassa tarvitsisi puuttua lentämiseesi mitenkään, hienot kuvat ja lisää näitä!  thmbup

Nopeastipa se mieli muuttuu.. thmbup
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1