FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 11:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  EFHK - EFRO
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: EFHK - EFRO  (Read 2134 times)
tjh80
Former member
Re: EFHK - EFRO
« Reply #20 on: 19.08.11, 12:44 »

Itse tuossa opin alkuviikosta joutessani tekemään photomaisemia SBuilderilla, niin voisin koittaa saisko noita FS9 kenttiä rakenneltua FSX:lle siten että tekisin niille photopohjat uusiksi, kun ne ei omat toimi siinä FSX:ssä.

Taustalla näkyy yksi tekeleistäni, eli X51 kentän photopohja lisättynä MikeMaxin FS9 X51 kentälle. Siinä oli polygon mallilla toteutettu joka ei toiminut ja tuolla SBuilderilla parin minuutin urakalla sai täysin samalle kohdalle hienosti photopohjan.

[ attachment removed / expired ]
tjh80
Former member
« Reply #21 on: 19.08.11, 13:00 »

Juu, kun se EFRO pohja ei oikein toimi FSX:ssä, muutenhan se on toimiva maisema Cheesy
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #22 on: 19.08.11, 14:22 »

Juu, kun se EFRO pohja ei oikein toimi FSX:ssä, muutenhan se on toimiva maisema Cheesy
Itsekin tuolla Sbuilderilla onnistuneesti tehnyt pari photopohjaa google earthin kuvista, mutta valitettavasti suomen kohdalla satelliittikuva on senverran heikkoa, että hyvälaatuista pohjaa siitä ei saa aikaseksi. Amerikassa kylläkin, kokeilin paria kenttää mallintaa, muuten varsin onnistuneesti muttei rakennuksien mallinnukseen löytynyt kuvia... Varmaan kokeilisin uudestaankin, mutta pelkään, maisemoinnista aiheutuva turhautuneisuus  (tai oma hätäisyys...) aiheuttaa innon lopahtamista, mitä en tällä kertaa haluasi kun koko ajan tekee mieli taivaalle.  Grin

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Jarmo Torvikoski

Date Registered: 31.07.08

« Reply #23 on: 19.08.11, 14:36 »

Onhan tuo simulla lentäminen ihan hauskaa noinkin kuten Juha tuossa lenteli, ei kaiken tarvitse olla aina ehdotonta pro:ta ja äärimmäisyyteen vietyä realismia. Itse olen lennellyt vuosikausia simulla isoilla matkustajakoneilla hyvin rennoilla ja löysillä säännöillä ja ihan kivaa on ollut. Tosin eipä niistä lennoista juurikaan kannata tänne kuvasarjoja laittaa koska taso täällä on niin kova ja tuomio armotonta. PMDG:n 737 on älyttömän vaikea kone ja vaatii kuukausien jopa vuosien liikennelentäjän teoriaopintojen suorittamisen. Paljon hauskempia ja vähemmän vaativia maksullisia ja ilmaisiakin lisäosia on olemassa. Tietty jos tavoitteena on nimenomaan "pro" sarja niin mikä ettei sitten . . . . itse kyllä aikoinaan petyin kun sen koneen hankin, tajusin heti ettei ole meikäläisen juttu kun sitä kokeilin.
Olisi pitänyt mennä uudestaan suorittamaan ensin kansakoulu ja sitten vielä lukea ylioppilaaksi jonka jälkeen olisi pitänyt aloittaa ne liikennelentäjän opinnot.
Paljon kivempaa on vain lennellä Flight Simulaattorilla.
 Smiley

Olen pitkälti samoilla linjoilla.

Alussa taisin uhota , että pro-pilotiksi tässä pitää päästä, mutta kyllä se uho on sitten tässä parissa vuodessa jo kaikonnut. Toki yritän operoida niin hyvin kuin taidan, mutta ei tälllainen 50 ikävuotta lähestyvän duunarin ole edes ole mitään järkeäkään lähteä hifistelemään. Pää-asia on ,että nauttii touhusta eikä jää näiden pro-jamppojen jalkoihin rullaustiellä Cheesy

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1