VNAV problem - PMDG 737ngx

(1/4) > >>

freddehboy:
Hi

I kommer att fortsätta med Tutorial 1 tills jag har klarat den problemfritt

Jag startar på EGKK och stiger till 5000 fot men planets "pitch"  är bara 7 av 15 grader och kan därmed inte följa VNAV vägen!

Att jag inte kan följa den får då konsekvensen att planet inte kan accelerera över 250 knop men N1 är på ca 97%.

Kaptens outbound display; Nedanför höjdmätaren, ovanför där tycket står, står det i gul text "ALT disagree" Vet att orsaken är att mätaren sommer inte överens med mättaren på FO höjdmätare!

Hur kan man rätta till det?

Kan jag få lite vägledning tack?

Mvh Fredrik

Nippegubbe:
Har du tänkt på att runt London flyger man rätt länge med FL050 innan man får stiga till en högre FL?

freddehboy:
Hej

Varför inte bryta mot reglerna lite nhä hehe, allvar!

Den följer inte sin vertikala bana upp och den är inte på rätt höjd vid rätt Waypoints?

På legg sidan på FMC:en så visar den med magenta vilket waypoint man är på väg till och på höger sida visar den fart och höjd planet ska hålla vid passage av denn waypoint. Men markeringen för fart och höjd kan vara markerat med magenta för en annan waypoint?

Har inte hittat vad detta betyder?

Fredrik

viktorssonm:

Hej

Varför inte bryta mot reglerna lite nhä hehe, allvar!

Den följer inte sin vertikala bana upp och den är inte på rätt höjd vid rätt Waypoints?

På legg sidan på FMC:en så visar den med magenta vilket waypoint man är på väg till och på höger sida visar den fart och höjd planet ska hålla vid passage av denn waypoint. Men markeringen för fart och höjd kan vara markerat med magenta för en annan waypoint?

Har inte hittat vad detta betyder?

Fredrik

Hej
Förstår inte riktigt vad du menar, har du någon restriktion vid en senare punkt kanske?
Ladda upp ett screenshot på situationen, så blir det lättare att hjälpa dig.
/Magnus

freddehboy:
Hej

Nedan kan bilden ses!
[ Attachment not found - or removed ]

Bara att fråga om du vill veta något annat

Fredrik

Navigation

Up one level

Next page