Intresse av 737 flysimulator i Skåne?

(1/2) > >>

freddehboy:
Hej

Jag och antagligen många med mig har nog funderat eller drömt om hur det skulle vara att ha en fysiskt 737ng cockpit istället för att styra det mesta med musen m.m.!

Jag vill undersöka hur ett intresse av en flygsimulator klubb skulle kunna vara av intresse, där man tillsammans förvaltar intresset och kunskaper i olika saker och ämnen?

Mvh Fredrik

Johan Grauers:
Beror nog på var den skulle vara baserad? (Mao var ligger din källare? )

Swesim verkar ju vara ganska framgångsrikt, tror också det pågår ett bygge i göteborgstrakten men jag vet inte hur det går och om det är tänkt att vara privat eller öppnas upp för någon klubb-verksamhet längre fram.

maverick:
Jag är lätt på!!  Jag har en polare som också är på.. så det är bara att köra. Kul att någon härifrån drar i detta. Vart skulle den vara belägen isf?

freddehboy:
Hej

Min fundering var om det är redan finns en sådaq klubb i Skåne som ska bygga en. Jag själv tyvärr har ingen möjlighet till lokal m.m. just nu!

Mvh Fredrik

frazer:
Antar att ni inte bor nära t.ex. Ängelholm där det redan finns ett gäng som meckar flygsimulatorer på museet.

Kanske går att hitta en lokal ute på Sturups flygplats som står oanvänd? Lockar lite folk till området så kanske kan vara av intresse för flygplatsen?

Navigation

Up one level

Next page