Keskustelua ohjaimista

(1/15) > >>

Hannuuotila:
Eli tänne voi kirjoitella:
- joystickeista
- yokeista
- polkimista
- trackir -laitteesta

tai ylipäätään kaikista vempaimista, joilla harrastat simulaattorilentämistä. Arvosteluita...kysymyksiä, muuta keskustelua.
Itselläni ohjaimina toimivat CH combatstick 568, saitekin x52 -kaasu ja trackir 5. Nyt on tilauksessa saitekin polkimet, koska tässä uutukaisessa ilotikussa ei ole z-akselia ollenkaan, ja koneen ohjaaminen platalla käyttäen näppistä on todella hankalaa ja turhauttavaa. Jossain vaiheessa ajattelin hommata yokenkin, mutta se ei ole vielä ajankohtaista. Olen yrittänyt etsiä netin syövereistä joitain ajureita - tai vastaavaa - uudelle tikulleni, koska olen huomannut värkkiin olevan todella hankala säätää toimintoja: olipa hankalasti selitetty. Vanhana työjuhtana, kaapin pohjalla tällä hetkellä, tomi Logitechin FF pro. Hintaansa nähden aivan mainio laite.

/Hannu

Joona:
En suosittele Saitekin X52:sta tai mitään vastaavaa, missä ohjaimet kytketään yhteen erillisellä kaapelilla, kenellekään. Vajaa vuosi mennyt ja joutunut jo useasti liittimien piikkejä oikomaan.

Hannuuotila:

En suosittele Saitekin X52:sta tai mitään vastaavaa, missä ohjaimet kytketään yhteen erillisellä kaapelilla, kenellekään. Vajaa vuosi mennyt ja joutunut jo useasti liittimien piikkejä oikomaan.

Joo, saitekin x52 -joystick on kyllä aivan hanurista, mutta tosiaan setin mukana tullut Kaasu on vallan mainio!  Ja tuon saitekin pedaalit ostan siksi, että saan ne halvalla!

/Hannu

Joona:

Joo, saitekin x52 -joystick on kyllä aivan hanurista, mutta tosiaan setin mukana tullut Kaasu on vallan mainio!  Ja tuon saitekin pedaalit ostan siksi, että saan ne halvalla!

/Hannu

Kyllä nää mun mielestä napit oikein konffittuna on erinomaisia molemmat. Mutta toi johtoviritelmä välissä on ihan perseestä. Liittimet vääntyy niin helposti ettei uskoiskaan. Ja sitten saa oikoa piikkejä sisältä, kun ne on vääntynyt eikä liittimet sovi yhteen enää.

Miksu:
Itsellä ei ole tuon johdon kanssa ollut ongelmia, uusia saa tilattua jos rikki menee. Taisi olla peräti kympin saksasta tms... Itellä sen sijaan USB-liitin vääntyilee, tosin siirsin senkin koneen taakse niin ongelmia ei ole nii paljoa. Mutta itse olen aika tyytyväinen non-pro X52-viritelmään. Satunnaiset Bluescreenit ja profiilien toimimattomuus häiritsee eniten... Kunnon kaasukahva on nykyään MUST! Siihen saa kaikkea hyödyllistä, itsellä on siinä vielä speedbraket jne ja parissa muussa ei-lentosimussa siihen saa mm. työkoneiden noston jne kivaa. 

Navigation

Up one level

Next page