FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.18, 03:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua ohjaimista
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 3 [4] 5 Reply Print
Author Topic: Keskustelua ohjaimista  (Read 14357 times)
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

Re: Keskustelua ohjaimista
« Reply #60 on: 29.04.14, 16:53 »

Nyt lähtee halvalla. Ostaisin itse jos en omistaisi warthogia. Siis Saitek Pro Flight X-55 Rhino H.O.T.A.S. PC-ohjainjärjestelmä.... Verkkokaupassa alle 190€  Shocked

"I've personally flown over 194 missions and I was shot down on every one of them. Come to think of it, I've never landed a plane in my life."
- Adm. Thomas 'Tug' Benson
Mikko Kärkkäinen

« Reply #61 on: 06.06.14, 20:23 »

Kenelläkään kokemusta "kunnon" yokeista; https://www.flypfc.com/?/products/desktop-yokes/   Cool

"I've personally flown over 194 missions and I was shot down on every one of them. Come to think of it, I've never landed a plane in my life."
Mikko Kärkkäinen

« Reply #62 on: 25.06.14, 14:14 »

Voikos tota TIR5:a tviikata jotenkin X-Plane kymppiin? Toimii miten sattuu ja hankaloittaa lentämistä huomattavasti... FSXssa toimii loistavasti.

Antti Hörkkö

Date Registered: 25.07.05

« Reply #63 on: 26.06.14, 16:41 »

Alkaa olemaan tuon peliohjaimen (tikku) uusiminen edessä ja nyt olisin kovin iloinen jos joku vaikkapa haluaisi suositella minulle jotain tietyn merkkistä ohjainta. Alunperin tarkoitukseni oli, että hankin Saitekin sen sellaisen missä on "ratti" sekä kaasun yms säätimet. Sitten aloin kuitenkin ajattelemaan, että kun tosiaan Airbussiakin lennetään "tikusta" niin pysyn edelleen tikkumallissa. Mutta nyt on ongelma se, että en todellakaan osaa valita laajasta tarjonnasta, jotenka kokemuksia ja suosituksia ottaisin ilomielin vastaan:) Sitten hiukan aiheen sivusta, kun lennätte Airbussilla niin sijoitatteko tikun real-maailman tavoin sivuun johonkin? Olen juuri aloittanut totuttelemisen Airbussilla lentämiseen siten, että tikun sijoitan sivuun ja lennän siis oikealla kädellä. On se näin alussa jotenkin ihmeen paljon hankalampaa ohjata sivusta, kun että tikku olisi edessäni pöydällä. Lähinnä ohjausliikkeeni tuntuvat olevan liian voimakkaita. Tulen kuitenkin pitämään jatkossakin tikun sivulla, koska realistisuuden maksimointiahan tässä haetaan. Olen pitänyt itselleni "tyyppikoulutusta" A330:n kanssa, ja tässä sitä hiljalleen totutellaan sidestick tunnelmaan. Tässä vielä kyllä jonkun aikaa vaikeustasoa nostaa loppuunkulunut peliohjaimeni, välystä on joka suuntaan ja keskitys ei toimi kunnolla, mutta onhan tuolla jo lennetty vuodesta 2004 saakka.
Mikko Kärkkäinen

« Reply #64 on: 26.06.14, 19:21 »

Moi. Millaisesta budjetista on kyse?

Antti Hörkkö

Date Registered: 25.07.05

« Reply #65 on: 27.06.14, 05:55 »

No ajattelin että maksimissaan pyörittäisiin 200e tienoilla. Tottakai kaikki alle 200e vaihtoehdot huomioidaan, mutta en oikein tämän rajan ylitse ole ajatellut sitten mennä. Ja tosiaan kun ohjaimella lennetään matkustajakonetta, niin mitkään erikoiset taistelukoneiden tikut eivät niinkään kiinnosta. Hiukan olen katsellut tätä mallia: Saitek X52 Flight Control System.
Mikko Kärkkäinen

« Reply #66 on: 27.06.14, 07:39 »

Tuommosen mä ostaisin jos en omistaisi jo Warthogia: http://www.saitek.com/uk/prod/x55.html
Hintaa vajaa 200€

Mikko Kärkkäinen

« Reply #67 on: 21.03.15, 09:19 »

Outo ongelma: kun kytken track clip pron koneen USB-reikään koko kone sammuu. Ei tapahdu ihan joka kerta, mutta ottaa päähän silti...

Ville Lindgren

Date Registered: 19.06.10

« Reply #68 on: 21.03.15, 10:15 »

Outo ongelma: kun kytken track clip pron koneen USB-reikään koko kone sammuu. Ei tapahdu ihan joka kerta, mutta ottaa päähän silti...

Voisko olla että koneen virta ei riitä? Ainakin tiedän että liian monta virtaa syövää usb laitetta voi tuollaista aiheuttaa,
Mikko Kärkkäinen

« Reply #69 on: 15.06.15, 19:58 »

On tullut vastaan netissä vaihtopäitä tuohon warthogiin. Ainakin f-15/hornet- ja mersu/fw -päitä. Tietääkö joku näistä enemmän?

Mikko Kärkkäinen

« Reply #70 on: 24.08.15, 14:58 »

Onkos joku saanut Saitekin Trim Wheelin toimimaan X-Planessa? Aivan uskomatonta, että asiasta ei ole netissä mitään!
« Last Edit: 24.08.15, 17:05 by Mikko Kärkkäinen »

Mikko Kärkkäinen

« Reply #71 on: 01.10.15, 11:02 »

Mulla on nyt Saitekin Combat Rudder Pedalsit. Tänään pääsin vihdoin testaamaan. Ylläri että FSX sekosi täysin. En saa Throttlea enää toimimaan, vaikka oon kiroillu ja hakannu koko aamupäivän.  Grin DCS toimii moitteetta.

Mikko Kärkkäinen

« Reply #72 on: 03.02.17, 09:08 »

Saitekin Radiopaneeli ja P3D. Onko kukaan saanut toimimaan? Mulla ei meinaa lähde Saitekin omilla ajureilla, eikä netistä löytämälläni SPAD-ohjelmalla.

Jaakko Pyrrö

Date Registered: 28.03.16

« Reply #73 on: 05.02.17, 20:42 »

Minä itse käytän Logitech Attack 3 sauvaa ja se on ihan mahtava F2004 peliin. Hiirenä minulla on sellainen Logitechin Game Mouse M500. Kokeilin välillä Gamepadia, mutta ei kannatta vaivautua. Liian monimutkainen lentopeliin.
Mikko Kärkkäinen

« Reply #74 on: 12.02.17, 07:21 »

Kosahti pedaalit. Tosi huonosti näyttäisi olevan missään Suomessa myynnissä, esim Saitekin polkimia.

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #75 on: 12.02.17, 14:23 »

Kosahti pedaalit. Tosi huonosti näyttäisi olevan missään Suomessa myynnissä, esim Saitekin polkimia.

Saitekin tuotteita ei myydä ilmeisesti missään tällä hetkellä.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #76 on: 12.02.17, 15:02 »

Millä tavoin "kosahtivat"? Sulta on täällä paljon viestejä, joiden mukaan se ja se ei toimi siinä ja siinä. Ettei vain kyse olisi taas jostain sellaisesta ongelmasta? Mulla on nuo ihan samat pedaalit ja asentuivat ainakin FSXään CH:n tikun kanssa kertaheitolla. Hyvin ovat toimineet tähän asti. Mikään ei ole kosahtanut. CH Fighterstick on ollut lähes jokapäiväisessä käytössä jo vuodesta 2005 ja hyvin pelaa. Saitekin polkimet toki ovat paljon uudemmat.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen

« Reply #77 on: 12.02.17, 15:16 »

Kokeilin p3dssa, FSX:ssa, dcs:ssa ja Bos:ssa. Ongelma on, että oikea varvasjarru luulee olevansa pohjassa, eli koneet pyörii platalla ympyrää. Johtuuko tämäkin vaan mun osaamattomuudesta? Pitääkö avata joku tiedosto, ja muokata sitä tekstieditorilla*?

* tämän piti olla huumoria
« Last Edit: 12.02.17, 20:27 by Mikko K?rkk?inen »

Juha Liukkonen

Date Registered: 21.10.13

« Reply #78 on: 12.02.17, 18:14 »

Pitääkö avata joku tiedosto, ja muokata sitä tekstieditorilla?

Avaa mieluummin ne polkimet ja tarkista ettei mitään ole jumissa tai piuha irti, oikkarissa tai jotain. Samalla kannattaa putsata potikat.
Direct Input Viewerillä (DIView.zip) voi tarkistaa toimiiko kaikki akselit oikein.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #79 on: 13.02.17, 07:39 »

Varmaan polkimien kalibrointikaan ei olisi huono ajatus.

-JukSii-
Pages: 1 2 3 [4] 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1