Omätbar bromseffekt

<< < (9/10) > >>

Johan Grauers:
FSX uppdaterar inte sig själv.

kitte:
Fast om du verkligen bryr dig om en detalj som tröskelvärdet, så har du nog intresse av den detaljnivån du hittar i kartorna också jämfört med vad du får ut från FSX.

Det enda som fsx indikerar vad gäller t ex IAP är frekvens och kurs. Ingenting sägs om missed approach, om du skall hålla en viss höjd på en viss DME, vad MSA är etc. Och på en SID kan du  ha Initial Climb Clearance och andra höjdrestriktioner, när du skall kontakta nästa ATC. På en STAR kan du ha en clearance limit etc. En hel del av det du hittar på kartorna är måhända relevant endast om du flyger online, men vill man försöka göra det  "riktigt" så vill man nog ha kartor. Tycker jag i varje fall!

Man uppdaterar aldrig någon AIRAC för flygsimulatorn i sig utan det är alltid olika add-ons AIRAC som man uppdaterar. Vilket kan tyckas väldigt dumt!

freddehboy:

FSX uppdaterar inte sig själv.

Hmm blev lite konstigt skrivet!

Har laddat ner för ESSA, ESGG, ESTA, EKCH och EHAM!

Väldigt fint och det var med banornas kartor, som jag trodde. Hur blir det om man behöver installera om datorn?

Om man nu ska uppdatera FMC i planet + i FSC9 räknas det som en cycel då?

Fredrik

freddehboy:
Jag ska uppdatera pmdg737ngx nav data, är det denna:
PMDG (all products)    Yes    15/08/2011    1    5.7 MB    ?

Fredrik

Johan Grauers:
För att förtydliga, FS uppdaterar inte sin egen navdata. Du måste uppdatera den manuellt om så önskas.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page