FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 14:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  X-Plane 10 julkaistu
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Reply Print
Author Topic: X-Plane 10 julkaistu  (Read 46053 times)
Kari Kyheröinen

Date Registered: 04.02.02

Re: X-Plane 10
« Reply #180 on: 18.02.12, 21:11 »

...jos hankin X-planen ja asennan sen, niin mitä muuta tulen tarvitsemaan pästäkseni nauttimaan täysillä tuosta simusta?

Versio 9:n myötä vaihdoin lopullisesti X-Planeen eikä ole kaduttanut. Kyllä ohjelmisto on laajenemassa vauhdilla mutta tuskin se silti tulee koskaan olemaan, kuin Microsoftin menneet simulaattorit. Eikä sen tarvitsekaan olla. X-Plane ei myöskään sovi sinulle joka odotat kaiken olevan helppoa ja valmista. Että jos haluat aina kalan ilmestyvän valmiiseen pöytään, pitäydy FS:ssä. Jos olet utelias, oma-aloitteinen ja tiedät, mitä kalastusvälineillä tehdään, vaikka vähän vaatimattomammillakin…

Tarpeellisista lisäosista en sano mitään. Ne on makuasioita, toiset kun tykkää äidistä ja toiset isoäidistä. Minä olen tainnut vasta vääntää osm2xp:llä autogenrakennukset koko maahan ja ladannut muutaman auton ja veneen joilla pääsee tutkimaan maastoa tarkemmin.

Lähteitä ja hyvää luettavaa:
- X-Plane.org etusivu, keskustelualue, tiedostoalue
- wiki.x-plane.com
- X-Plane Developer Blog
- Simon W:n Xplane 10's Blog
- Khamsin Blog
- XPFR France
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

Re: X-Plane 10 luvataan (tämän vuoden) Jouluksi
« Reply #181 on: 19.02.12, 08:37 »

No moi vaan!

Tieto tiukassa - mielipiteet herkässä...

MS-simulaattoria tuskin ainakaan vielä kannattaa kutsua menneeksi tuotteeksi, mutta sekin mennee sarjaan mielipiteet. Eikä näissäkään ole muuta valmista ollut kuin alustat, joihon harrastajat ja kaupalliset tahot ovat vääntäneet jos minkälaista lisäosaa. Kalastaminen sujuu, ruoan valmistus ei oikein toimi. Valmistamisen hoitaa combo-paketti eli jonkun tytär -> vaimo -> äiti -> isoäiti, josta voinee päätellä, että tykkään kaikista.

Kysymykseni alkuperäinen tarkoitus oli tiedustella, miten valmis X-Plane on perusasennuksen jälkeen. Minulle ensisijainen tarkoitus on "lentää" - sitä vartenhan sellasia olen hankkinutkin. Jos maksan jostakin, niin minulla lienee oikeus myös odottaa jotakin vastinetta hienoksi mainostetulta tuotteelta eli ainakin jossain määrin valmista? Tuskin missään kohtaa tuoteselosteessa mainitaan, että minun täytyy opiskella modausta päästäkseni nauttimaan simulaattoriharrastuksesta. Toisista on antoisaa modata ja saada täten aikaan jotain uutta että hienoa muiden käyttäjien iloksi joko ilmaiseksi tai korvausta vastaan. Suomi on harrastajien toimesta mallinnettu hienosti ja ilmaiseksi kaikkien halukkaiden käyttöön. Vaikea edes kuvitella sitä työmäärää, jonka tuo on vaatinut ja olen aina oleva kiitollinen heille heidän antamastaan panoksesta nimiä erikseen mainitsematta.

Mutta yhtä kaikki - kiitos vastauksestasi sekä linkeistä, joista ainakin pariin olin jo alustavasti tutustunut.

Kari Kyheröinen

« Reply #182 on: 19.02.12, 10:04 »

Minulle ensisijainen tarkoitus on "lentää" - sitä vartenhan sellasia olen hankkinutkin.

Aivan mutta mitä se sinun "lentäminen" on? Korkealla ja kovaa sääntöjenmukaista mittarilentoa verkossa, puolivallatonta maisemamatkailua pikkutarkasti mallinnetuilla alueilla, puskapörräystä mopocessnalla, pilkunnussimista b747:llä vai sotaleikkejä vanhalla mersulla? Kyllä ne kaikki X-Planella onnistuu. Toiset paremmin, toiset huonommin. Vai oletko keräilijä joka vain haalii lisäosia toisensa perään ja vaihtaa konetta, kuin kalsareita? Lisäosavalikoima on edelleen rajallinen mutta paranemaan päin. Tee-se-itse miehelle on saatavana työkalupakki joilla voi mm. kääntää FS-tuotteita X-Planeen. Verkkokaupoista saa jo valmiina kaikenlaista mielenkiintoista.

X-Planeen tulee 5-8 isompaa ohjelmistopäivitystä vuoden aikana. Jos betat lasketaan mukaan, useampi kymmen. Ja kun versio 10:lle on kaavailtu elinkaareksi noin 5 vuotta, ohjelma tulee muuttumaan ja kehittymään paljon ajan myötä. Käyttäjien toiveita kuunnellaan. Myös 64-bittisen 10-version on lupailtu valmistuvan lähivuosina. Niin miten valmis se pakasta revitty FSX on ilman modausta ja lisäosia? Tuunauksen jälkeenkin Suomi on edelleen melkoinen tilkkutäkki. Ja miten on ohjelman bugien korjausten laita? Joko se toimii Macissä ja Linuxissa..? Että jokaisen on punnittava asioita oman tarpeen mukaan. X-Plane 10:n demoversiolla ehtii hyvin lentää kentältä toiselle joten se riittää omatoimiseen testaukseen ja perehtymiseen.
Jukka Joutsijärvi

Date Registered: 06.12.01

« Reply #183 on: 19.02.12, 11:49 »

Joo aivan turha väittää et Microsoftin simulaattorit olisivat olleet helppoja ja valmiita tuotteita; varsinkin FSX simua on saanut säätää ja modata oikein olan takaa  jotta sen on saanut nykyisenkaltaiseen vaivattomaan ja sujuvaan pyörimiseen riittävällä ruudunpäivityksellä!  Väitän että se työmäärä minkä olen tehnyt 4 vuoden aikana FSX simun sujuvuuden eteen ei varmaan tulisi ylittymään XP 10 simun vastaavaan lentokuntoon saattamisessa.  En usko että kukaan joka harrastaa pääsääntöisesti FSX simulla lentämistä, väittää että se olisi ollut helppo valmis tuote johon ei ole tarvinnut uhrata aikaa säätämiseen ja modaukseen. 

Uskon että jos on saanut FSX:n muokattua mieleisekseen niin silloin varmasti pystyy samaan myös X-Plane 10 kanssa.

Jukka
Rolf Niemi

« Reply #184 on: 19.02.12, 12:19 »

Tämähän alkaa menemään herjan heitoksi asiaoiden jäädessä hieman taka-alalle. Jos jätetään verkkolentäminen pois, niin kaiketi olen tuota kaikkea muuta mainittua. Juuri nyt on menossa EGLL-KJFK kera PMDG:n 747-400 ja alustana FS9.1 ERNAN -> 60 NM...

Lisäosia sceneryiden muodossa on haalittu melkoisesti - kieltämättä, mutta käytän niitä myös. Samoin koneitä on hangaarissa jonkun verran eikä kaikki edes enää toimi 64 bit Win-versiossa.

Niin - FS9.1 on isoilla koneilla mittarilentämistä varten ja FSX taas on minulla puskapörräystä pikkutarkasti mallinnettuja alueita varten ja koneita on pari kolme, jotka ovat käytössä tilanteen mukaan ja fiilistelyyn sitten onkin ihan omaa luokkaansa oleva B377.

Et sitten tainnut lukea, mitä oikeastaan kirjoitin:

"Eikä näissäkään ole muuta valmista ollut kuin alustat..." ja tämä koskee siis molempia simuja ja vastannee kysymykseesi FSX-pakasta. FS9.1 ja Suomi on minun mielestäni erittäin hyvä ja modaajat ovat tehneet  - toistan - hienoa työtä.

Minä kerroin myös aloitusviestissäni kokeilleeni demoa ja 15 min on aivan liian lyhyt aika tutustua yhtään mihinkään. Sinä voit olla haka tuossa, mutta minun laiselleni tumpelolle aika on riittämätön ja lukemäni perusteella se ei edes anna oikeaa kuvaa valmiista versiosta.

Mikä minua tuossa X-Planessa nyt oikeastaan alkoi kiinnostamaan oli lentomallinnus. Toisaalta minua kiinnostaa myös ympäristö. Ei niinkään moottoritietä huristavat autot (joita vastaan minulla ei mitään ole) vaan luonto sekä infra yhdessä ja lennon sulavuus yhdessä noiden em. seikkojen kanssa.

Linux ja Mac - vastauksen kysymykseen tiesit jo kysyessäsi ja miten tuo nyt oikeastaan liittyy mihinkään? En minä ala kinaamaan siitä, mikä on paras simu tai huonoin. Ja minähän juuri puntaroin omia tarpeitani omistaessani FS 2004 / FSX -simut ja harkitessani X-Planea aikomatta kuitenkaan hyllyttää mitään sillä tiedolla, joka minulla nyt on. Toinen bointti on se, että olen uhrannut melkoisesti käypäistä valuuttaa rakentaessani näitä nyt käyttämiäni simulaattoreita olipa tilanne mikä hyvänsä, vaikka kuten sanoit, kenttiä voi kääntää toimivaksi X-Planessa.

X-Plane bugiton?

Kari Kyheröinen

« Reply #185 on: 19.02.12, 12:47 »

...X-Plane bugiton?

Eipä tietenkään mutta sitä sentään kehitetään jatkuvasti. Luin kyllä viestisi mutta en ymmärtänyt. Enkä oikein ymmärrä vieläkään. Haluat yksiselitteisiä täsmävastauksia joita ei ole. Varmaa on vain, että X-Plane ei ole FS. Mikä estää käynnistämästä demoversion aina uudelleen? Muistaakseni siinä KSEA:n ympärillä on toistakymmentä kenttää jotka ehtii hyvin loikkia yksi kerrallaan läpi. Ja säätämiseen ja valikoissa luuraamiseen kuluva aika ei kai ole pois lentämisestä.
Rolf Niemi

« Reply #186 on: 19.02.12, 13:15 »

No olkoon - täsmävastaukset löytyy, kun iskee hakukoneeseen x-plane. Olisi ollut vaihteeksi mukava keskustella asiasta suomeksi suomalaisen käyttäjän kanssa, mutta jos hankiitu tieto on niin arvokas ettei sitä voi jakaa, niin on kartutettava sitä tietoa sieltä, missä se on jaossa. Omatoimisuus on usein paras tapa selvitellä asioita, vaikka ei se tieto nettimaailmaankaan itsestään tule...

Formatoin jokin aika sitten pc:n enkä viitsi enää uudelleen asentaa jättimäistä demoa kun täysversiokin on käden ulottuvilla.

Mikko J Köykkä
Moderator

Date Registered: 01.01.05

« Reply #187 on: 19.02.12, 15:54 »

Sen kummemmin paremmuutta kommentoimatta. Oletko Rolf katsellut millä hinnalla käytettyjä X-Plane 10:jä liikkuu? Ainahan sen voi ostaa ja myydä eteenpäin, jos ei mielytä.

"Ilmatorjuntaan menevät ne jotka eivät läpäisseet hävittäjälentäjäin pääsykoetta eivätkä halua antaa muidenkaan lentää"
Rolf Niemi

« Reply #188 on: 19.02.12, 17:11 »

Sen kummemmin paremmuutta kommentoimatta. Oletko Rolf katsellut millä hinnalla käytettyjä X-Plane 10:jä liikkuu? Ainahan sen voi ostaa ja myydä eteenpäin, jos ei mielytä.

No en, mutta jos se on kovinkin eriomainen, niin kukapa sitä haluaisi myydä  Grin

Tosipuheessa - en oikein mielelläni osta käytettyjä simutuotteita, koska niissä voi olla ties mitä vikoja aikaisemmasta käsittelystä johtuen. Reilu tunti vielä New Yorkiin...

Rolf Niemi

« Reply #189 on: 21.02.12, 16:42 »

No minä nyt tilasin tuon X-Planen, liityin yhteisöön ja olen tutkinut foorumia sieltä täältä lukien myös alustavasti manuaalin sekä katsonut videoita. Eräs silmään pistävä seikka noissa videoissa oli se, että lähes järkiään ne oli kuvattu siipinäkymästä tai koneen ulkopuolelta. Antoihan se tietysti jonkinlaisen kuvan maisemasta ja kenttäympäristöstä, mutta jäin kaipaamaan toimintaa AI-liikenteen ja lennonjohdon kanssa kaikkine kuvioineen eli miten hyvin se on toteutettu. Nooh - ehkä You Tubesta noitakin löytyy. Asennus lukemani mukaan kestää tovin ja on hieman erilainen kuin mihin tässä olen tottunut, mutta kaiketi sen klaaraa kun sen aika tulee.

Minkälaisia nuo default-koneet mahtaa olla tasoltaan? CRJ-200 paywarena näytti melko toimivalta kokonaisuudelta vähän pitempiä matkoja lennettäessä. Maisema Alaskassa (mikä minua jostain syystä kiinnostaa suunnattomasti) erään videon perusteella näytti oikein hyvältä vuoristoineen vaikka puusto oli hieman harvassa, mutta tuo on kaiketi kiinni pc:n asetuksista ja tehoista.

Joo - mitä tässä muuta kuin odottelen postin saapumista kaikessa rauhassa.

Peace...

tjh80
Former member
« Reply #190 on: 21.02.12, 16:58 »

Aattelin ihan testimielessä tilata tuon Xplane 10, jos sais konvertoitua lisureita sille niin vois vaikka innostua siirtymään siihen
Rolf Niemi

« Reply #191 on: 21.02.12, 17:41 »

Niin - sinulta se Toni varmasti onnistuu, kun olet noiden lisäosien kanssa muutenkin puuhastellut. Olisihan se hyvä saada jo olemassa olevat roinat ainakin osittain käyttöön ja näkyyhän tuo joiltakin onnistuvan oikeinkin hyvin, kun katselee esimerkiksi Menkijärveä ynnä muuta Suomi-kuvaa, joista foorumilla on kuvia. Kai tuohon hommaan pitää itsekkin syventyä, koska maksullisa kentistä tehtyjä väännöksiä ei varmaankaan saa jakaa, mutta omaan käyttöön ei kai ole rajoituksia. Olihan tuolla X-Planen foorumilla jokin infopaketti, miten MSFS:n kentät sopii X-Planeen.

Kyllähän tuo mielenkiintoiselta vaikuttaa ja lähden tällä kertaa siitä, että en odota liikoja jos vaikka sitten yllättyisi iloisesti.

Similaattori
Former member
« Reply #192 on: 21.02.12, 17:58 »

Nyt saapui sitten VPD:ltä, vähän olen ehtinyt jo testaamaan. Ihan hyvin pyörii tällä koneella (I7-2600k prosessori ja radeon 6990 näytönohjain, 8GB RAM.) kun autoliikenne ja pilvet pois päältä, X planessa kun on tällä hetkellä bugi joka laskee FPS todella paljon ATI:n näytönohjaimissa jos pilvet tai liikenne päällä.

Kun asetukset laittoi tappiin liikennettä ja säätä lukuunottamatta FPS oli jotain 18 luokkaa mitä lentelin. Koneet tuntuvat käyttäytyvän hyvin erilailla FSX:ään verrattuna, paljon vähemmän kiskomaisesti.

Lisäksi FSX:ään verrattuna plussaa maisemien suhteen se että ainakin äkkiseltään tekstuurit näyttävät olevan alueille tyypilliset. FSX:ässä kun lentelee Kaakkois-Aasian suunnalla maisema näyttää enemmän Etelä-Euroopalta kuin sademetsävyöhykkeeltä. Tässä alueella tuntuu olevan sopivasti vihreää väriä.

Kyllä tuossa todella paljon potentiaalia on tulla seuraavaksi yleisimmin käytetyksi simulaattoriksi, kunhan vain korjaavat vähän bugeja, parantavat ATC:tä ja enemmän AI liikennettä mahdolliseksi, ja mieluusti myös tekevät ohjelman ulkoasua vähän käyttäjäystävällisemmäksi. Sinänsä ihan kohtuu vaivattomasti tuossakin kyllä alkuun pääseminen sujui, mutta silti ei aivan niin yksinkertainen kuin FSX:ssä. Äänimaailmaa voisi parantaa kyllä, renkaiden vinkuminen suurillakin koneilla ei kuulosta kovin aidolta.
« Last Edit: 21.02.12, 18:17 by Joona Lehto »
tjh80
Former member
« Reply #193 on: 21.02.12, 18:04 »

Niin - sinulta se Toni varmasti onnistuu, kun olet noiden lisäosien kanssa muutenkin puuhastellut. Olisihan se hyvä saada jo olemassa olevat roinat ainakin osittain käyttöön ja näkyyhän tuo joiltakin onnistuvan oikeinkin hyvin, kun katselee esimerkiksi Menkijärveä ynnä muuta Suomi-kuvaa, joista foorumilla on kuvia. Kai tuohon hommaan pitää itsekkin syventyä, koska maksullisa kentistä tehtyjä väännöksiä ei varmaankaan saa jakaa, mutta omaan käyttöön ei kai ole rajoituksia. Olihan tuolla X-Planen foorumilla jokin infopaketti, miten MSFS:n kentät sopii X-Planeen.

Kyllähän tuo mielenkiintoiselta vaikuttaa ja lähden tällä kertaa siitä, että en odota liikoja jos vaikka sitten yllättyisi iloisesti.
Aina se olis parempi, että sais useamman toimimaan. Siinä on niin iso urakka sitten alkaa ostelemaan pikkuhiljaa lisureita tuolle.
Eikös tuolle jonkinlainen konvertteri ole olemassa?
Ilari Kousa

Date Registered: 11.01.06

« Reply #194 on: 22.02.12, 14:39 »

On, mutta vaatii työtä. X-Plane.orgissa on joitain konversioita. Kuten tältä foorumilta on voinut lukea, työnantajallani on tällä hetkellä payware-projekti päällä tämän suhteen.  Lisää myöhemmin.

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Ville Elomaa

Date Registered: 17.12.01

« Reply #195 on: 23.02.12, 00:08 »

Tuolla toisessa ketjussa aloin jokin aika sitten mietiskellä, asentaako tauon jälkeen FSX takaisin vain hankkiako X-Plane 10.
Päädyin itse tässä vaiheessa palaamaan FSX:ään lähinnä jo hankittujen lisureiden takia. Jos puhtaalta pöydältä aloittaisin,
valinta saattaisi ihan hyvin olla X-Plane.

Kun itse yritin saatavilla olevista kuvista vertailla X-Plane 10:n ja FSX:n grafiista ilmettä, en havainnut kummassakaan mitään
mullistavaa paremmuutta toiseen verrattuna. Täytyy sanoa, että X-Planen tekijät ovat kyllä tehneet hyvää työtä ja saaneet FSX:n
kiinni, elleivät jossain jopa ylittäneetkin. Mutta kaupungit näyttävät jostain syystä Sim Cityltä. Tarvittaisiinkohan enemmän fotorealismia vai mitä?

On hemmetin typerä ratkaisu Microsoftilta, ettei Flight ilmeisesti jatkakaan entisten simulaatorien linjaa. No se vain tarkoittaa sitä,
että tulevaisuudessa X-Plane tulee olemaan ykköslentosimu ja lisurikehittäjät tulevat siirtymään siihen.

Minkälaisia kokemuksia teillä X-Plane 10:ä lentäneillä on lentomallinnuksesta? X-Planen lentomallinnusta on aina sanottu paremmaksi kuin
MSFS:ien, mutta tämä artikkeli kumoaa asian ainakin X-Plane 8.5:n osalta:
http://www.simpilotnet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=9

Similaattori
Former member
« Reply #196 on: 23.02.12, 06:41 »

No ainakin FSX:n koneet tuntuvat kuin kiskoilla lentäviltä X Planeen verrattuna, lentotuntuma on hyvin erilainen. Aitoudesta en osaa sanoa kun en ole koskaan mitään oikeaa konetta lentänyt, mutta esimerkiksi ihan default 747:llä kun laitat rudderin vaikkapa täysin vasemmalle, kone myös aika äkkiä kallistuu rajusti siihen suuntaan, kun taas FSX:ässä kun teet saman pystyt silti helposti pitämään vaakalennon laittamalla yokea vähän oikealle.

Ainakin perustuen Air Crash Investigationin jokunen aika sitten ilmestyneeseen episodiin Northwest Airlinesin 747:stä jonka peräsimen toinen osa lukkiutui ääriasentoon sanoisin että ainakin tässä asiassa X planen mallinnus on parempi. Tuolloinhan lentäjillä oli hankalaa saada kone pidettyä hallinnassa vaikka vain toinen puoli peräsimestä oli kääntyneenä.

Periaatteessahan X Planen pitäisi mallintaa lentomalli juuri koneen muodon ja muiden tietojen mukaan. Luulen että mallinnus on vielä huomattavasti parempi sitten tarkemmissa payware tason koneissa kunhan niitä alkaa tulla.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #197 on: 24.02.12, 07:42 »

Periaatteessahan X Planen pitäisi mallintaa lentomalli juuri koneen muodon ja muiden tietojen mukaan. Luulen että mallinnus on vielä huomattavasti parempi sitten tarkemmissa payware tason koneissa kunhan niitä alkaa tulla.

Mä olen tätä sanomaa ihmetellyt aina. Tuota systeemiä kun ei kuitenkaan voida tällaisessa PC-simussa viedä järin pitkälle, sillä eihän siihen riittäisi kenenkään koneessa tehot laskemaan, miten sen lentsikan pitäisi lentää. Ja toisekseen, kun katsoo esim. X-Planen default-koneita, niin pitäisi vetää johtopäätös, että koneethan lentävät päin helv****ä. Sen verran suuria, jos nyt ei virheitä, niin ainakin poikkeamia oikeisiin koneisiin verrattuna on 3D-mallinnuksessa. Toisin sanoen niin tarkkaa 3D-mallinnusta tällaiseen simulaattoriin on mahdoton tehdä, että tuon systeemin pohjalle voisi perustaa mitään realismiväitteitä...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #198 on: 24.02.12, 07:52 »

Mä olen tätä sanomaa ihmetellyt aina. Tuota systeemiä kun ei kuitenkaan voida tällaisessa PC-simussa viedä järin pitkälle, sillä eihän siihen riittäisi kenenkään koneessa tehot laskemaan, miten sen lentsikan pitäisi lentää. Ja toisekseen, kun katsoo esim. X-Planen default-koneita, niin pitäisi vetää johtopäätös, että koneethan lentävät päin helv****ä. Sen verran suuria, jos nyt ei virheitä, niin ainakin poikkeamia oikeisiin koneisiin verrattuna on 3D-mallinnuksessa. Toisin sanoen niin tarkkaa 3D-mallinnusta tällaiseen simulaattoriin on mahdoton tehdä, että tuon systeemin pohjalle voisi perustaa mitään realismiväitteitä...

Samaa mieltä tässä. Tuli mieleen tässä realisminhakemisen yhteydessä että esim. LH8460 onnettomuustutkinnan yhteydessä todettiin http://www.bfu-web.de/cln_030/nn_223936/EN/Publications/Investigation_20Report/2010/Report__10__2X003__MD11__Riyadh,templateId=raw,property=publicationFile.pdf/Report_10_2X003_MD11_Riyadh.pdf

"The MD-11 simulator did not provide a true and accurate simulation of the bounce conditions found with the aircraft"

Siis edes kymmeniä miljoonia maksavalla Level-D simulaattorilla ei kyetty mallintamaan onnettomuuden tapahtumia niin miten vastaaviin olosuhteisiin/tilanteeseen kykenisi joku alle 100 euron simulaattori? Kyseessä kuitenkin "oikeat" lento-ominaisuudet omaava sertifioitu simu eikä mikään Fs2004/FSX saatika XPlane. Nyt kannattaa oikeasti miettiä hetken mitä siltä "simulta" oikein odottaa. Kyseessä on kuitenkin vaan halpisversiosimu. Tietysti jos maisemien perässä vaan liihottaa niin asia erikseen. En oikein usko tuohon XPlanen mainostamaan lentomallin realistisuutenkaan tässäkään valossa. Eriäviä mielipiteitä tulee suuntaan jos toiseen, jopa ihan oikean lentolupakirjan omaavilta  Roll Eyes Eli loppukaneettina joutuu toteamaan ettei XPlane 10:kään ole se graalin malja mitä haetaan, ainoastaan maisemat ovat kuorrutuksena kakun päällä...
« Last Edit: 24.02.12, 08:17 by Mikael Leinonen »
Similaattori
Former member
« Reply #199 on: 24.02.12, 08:20 »

Joo onhan se toki selvä ettei missään kotikäyttöön tarkoitetussa simulaattorissa voida puhua aidoista lento-ominaisuuksista, mutta ainakin X plane sentään tuntuu jollain tavalla (oli sitten realistisesti tai ei) mallintavan esimerkiksi juuri pomppaukset esim. samanlaisen laskun seurauksena kuin tuo MD-11 teki, kun taas FSX:ssä jos crash detection on pois päältä kone vain ihmeellisesti tipahtaa kiinni kiitotiehen.
Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1