FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.07.17, 14:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Turku - Helsinki / B-377
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Turku - Helsinki / B-377  (Read 1406 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Turku - Helsinki / B-377
« on: 01.09.11, 19:52 »

Tänään mennään uudella lelulla Boeing 377 Stratocruiserilla, jonka hankin jokin aika sitten. Hakkaa kyllä lasinäytöt 6-0!


Siirrytään koneeseen. Rouva on APUn voimin käynnissä, sillä juuri hetki sitten ollaan tultu Helsingistä.
[ attachment removed / expired ]


Ensimmäiseksi lisätään vähän öljyä moottoreille. Vasemmalla ylhäällä näkyy säiliö, josta voidaan syöttää moottoreille öljyä ja oikealla näkyy moottoreiden öljymäärät. Kytkimellä valitaan moottori ja väännetään vipua joko FWD tai AFT kunnes öljyä on riittävästi. Kolmosen täyttö meneillään.
[ attachment removed / expired ]


Tarkistetaan kerosiinin määrä.
[ attachment removed / expired ]


Avataan cowl flapsit ja suljetaan intercooler flapsit.
[ attachment removed / expired ]


Säädetään valot kuntoon.
[ attachment removed / expired ]


Aloitetaan kuormaus. Helsinkiin on matkalla 71 henkilöä.
[ attachment removed / expired ]


Laitetaan radiot. NAV1:een Vihti VOR 117.00 ja NAV2:een Helsinki VOR 114.20. Reitti TKU-VTI-HEL.
[ attachment removed / expired ]


Käynnistellään räkättimiä.
[ attachment removed / expired ]


Tarkistetaan, että jokainen generaattori tuottaa 50 ampeeria.
[ attachment removed / expired ]


Antaa jonkin aikaa ruksuttaa tyhjäkäynnillä 1000 rpm, jotta vähän lämpeää.
[ attachment removed / expired ]


Räkättimet käynnissä.
[ attachment removed / expired ]


SAS ehti edelle, joten rullattiin sen perässä 26:lle. Sääkin muuttui huonommaksi yhtäkkiä..
[ attachment removed / expired ]


Käännytään radalle ja viimeisen kerran tarkastetaan mittarit.
[ attachment removed / expired ]


Ja ilmassa..
[ attachment removed / expired ]


Vasemmalla kaarrolla kohti Vihtiä pilvessä.
[ attachment removed / expired ]


Päästiin pois pilvestä.
[ attachment removed / expired ]


Ohjaamosta on erinomainen näkyvyys ylöspäin thmbup
[ attachment removed / expired ]


Cruise.
[ attachment removed / expired ]


Autopilotti. Napista kytketään päälle. Vivusta pitää korkeuden. Rullalla säädetään keulaa ylös/alas ja kahvalla kaartaa vasemmalle/oikealle.
[ attachment removed / expired ]


Tiputellaan alaspäin kohti Espoon perämetsiä, tullaan visuaalissa tielle 04R.
[ attachment removed / expired ]


No eipä tultukaan, kun näkyvyys heikentyi. Meni loppuosalle kaarto ohi, joten kaarrettiin takasinpäin ja ruuvattiin ILS NAV1:een ja sillä sit.
[ attachment removed / expired ]


Lähestyy.
[ attachment removed / expired ]


Yllätys yllätys! Näyttis on taas kovilla Helsinkiin tultaessa ja puolet textureistakin jää kunnolla lataamatta ja lento muuttuu n. 9-10fps diaesitykseksi. Onneksi maksetut lisäosatkentät, joissa on paljon tavaraa, eivät ole yhtä raskaita thmbup Roll Eyes
[ attachment removed / expired ]


Mikäs se siellä perässä tuli.. No, ei ole TCASia.. Wink
[ attachment removed / expired ]


Hidastellaan.
[ attachment removed / expired ]


Parkissa.
[ attachment removed / expired ]
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #1 on: 02.09.11, 09:49 »

Mielenkiintoinen kuvasarja, joka edustavasti esittelee vanhaa potkurikonetta. Nämä on kivoja tämmöiset koneet, joissa on kojelaudassa mahdollisimman paljon pyöreitä kelloja ja mahdollisimman vähän Tv-ruutuja.
Smiley

Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #2 on: 02.09.11, 11:46 »

Toi on oikeeta *lentämistä*! Bravo! Ei mitään RNAV-paskaa...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3052
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #3 on: 02.09.11, 12:43 »

Toi on oikeeta *lentämistä*! Bravo! Ei mitään RNAV-paskaa...
Komppaan thmbup

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #4 on: 02.09.11, 12:46 »

Hyvät kuvat rumasta koneesta! thmbup Sä se jaksat opetella kaikki ja kunnolla...

Yllätys yllätys! Näyttis on taas kovilla Helsinkiin tultaessa ja puolet textureistakin jää kunnolla lataamatta ja lento muuttuu n. 9-10fps diaesitykseksi. Onneksi maksetut lisäosatkentät, joissa on paljon tavaraa, eivät ole yhtä raskaita thmbup Roll Eyes
On muuten helv**** ärsyttävää. Rukoilkaamme Aerosoftia... pliis tehkää EFHK vaikka sopivasti jouluksi... Grin

Nimim. RNAV rules Cool
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #5 on: 02.09.11, 12:52 »

Hienot kuvat hienosta koneesta.  thmbup

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #6 on: 02.09.11, 14:32 »

Hyvät kuvat rumasta koneesta! thmbup Sä se jaksat opetella kaikki ja kunnolla...

Nimim. RNAV rules Cool

Tokihan kaikki pitää opetella viimeisen päälle. Tulostelin juuri 60 sivua eri toimintaohjeita. Tossa on Accusim ja captaon of the ship lisäosat eli täydellinen paketti siis. Pitää tolla nyt alkaa kiertelee jenkkilää. Ei tippaakaan kiinnosta lennellä Vantaalla. KDFW:lläkin 20-30fps aina. Ja se on raskas kenttä. Vantaalla ei puhettakaan, että saisi edes 20fps paitsi joskus hyvin harvoin. Eikä se edes ole mitenkään erityisen hieno tai lähinnä vaativan oloinen.

EDIT: Ennen kuin joku vetää herneen nenään siitä, että sanoin ääneen sen mitä ei saa sanoa, tarkoitin hienoudella sitä, että FISD:n EFHK ei ole juuri kummoisenkaan näköinen suhteessa sen vaatimaan konetehoon.
« Last Edit: 02.09.11, 15:25 by Joona Väisänen »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #7 on: 02.09.11, 15:47 »

Tokihan kaikki pitää opetella viimeisen päälle. Tulostelin juuri 60 sivua eri toimintaohjeita. Tossa on Accusim ja captaon of the ship lisäosat eli täydellinen paketti siis. Pitää tolla nyt alkaa kiertelee jenkkilää. Ei tippaakaan kiinnosta lennellä Vantaalla. KDFW:lläkin 20-30fps aina. Ja se on raskas kenttä. Vantaalla ei puhettakaan, että saisi edes 20fps paitsi joskus hyvin harvoin. Eikä se edes ole mitenkään erityisen hieno tai lähinnä vaativan oloinen.

EDIT: Ennen kuin joku vetää herneen nenään siitä, että sanoin ääneen sen mitä ei saa sanoa, tarkoitin hienoudella sitä, että FISD:n EFHK ei ole juuri kummoisenkaan näköinen suhteessa sen vaatimaan konetehoon.
Jep jep. Kuinkas muutenkaan, kannattaahan se ottaa kaikki hyöty irti noista lisureista opettelemalla viimosen päälle, jos ja kun ovat kerta mallinnettu kunnolla. Pistä ihmeessä lisää kuvia jahka pääset kierrokselle. Kaverilla tais olla tuo A2A Piper Cub, missä on myös nuo Accusimit ja muut. Kuulemma hieno lisäosa ja tuo lentämiseen/simuun ihan eri fiilistä... Cool
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #8 on: 02.09.11, 16:07 »

Jep jep. Kuinkas muutenkaan, kannattaahan se ottaa kaikki hyöty irti noista lisureista opettelemalla viimosen päälle, jos ja kun ovat kerta mallinnettu kunnolla. Pistä ihmeessä lisää kuvia jahka pääset kierrokselle. Kaverilla tais olla tuo A2A Piper Cub, missä on myös nuo Accusimit ja muut. Kuulemma hieno lisäosa ja tuo lentämiseen/simuun ihan eri fiilistä... Cool

Accu-Simin myötä moottoreista tulee todellisia ja yksilöllisiä. Ne kuluu ja hajoo sen mukaan, miten niitä käytät. Aina seuraavan lennon aloittaessasi ne ovat siinä kunnossa, mihin edellisellä kerralla on jäänyt. Eli niitä pitää käyttää oikein ja huolellisesti. FADEC on onneksi keksitty. Tässä koneessa FADECin virkaa toimitat sinä itse Grin Modernissa koneessa riittää, että liikutat tehovipuja ja kaikki säätyy automaattisesti. Tässä pitää itse hoitaa kaikki tuuletusaukot ja läpät ja vahtia jatkuvasti moottori-instrumentteja.

Tuo captain of the ship lisäosa taasen tuo lentoemo Heidin ja todelliset matkustajat ja se onkin täysiverinen matkustamosimu. Lennolla saattaa myös sattua kaikenlaisia vaaratilanteita ja esim sairaskohtauksia jne Wink
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #9 on: 03.09.11, 17:50 »

Accu-Simin myötä moottoreista tulee todellisia ja yksilöllisiä. Ne kuluu ja hajoo sen mukaan, miten niitä käytät. Aina seuraavan lennon aloittaessasi ne ovat siinä kunnossa, mihin edellisellä kerralla on jäänyt. Eli niitä pitää käyttää oikein ja huolellisesti.

Ei ehkä kannata kerosiinia kuitenkaan Waspeille tarjota, kestävät lentobensalla pidempään Wink Mielenkiintoisen oloinen kone, varmasti kiva lentää!  thmbup

//T

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6080
Date Registered: 27.10.01

Re: Turku - Helsinki / B-377
« Reply #10 on: 03.09.11, 18:13 »

Ei ehkä kannata kerosiinia kuitenkaan Waspeille tarjota, kestävät lentobensalla pidempään Wink Mielenkiintoisen oloinen kone, varmasti kiva lentää!  thmbup

//T

Täsmennetään, että polttoainetta niin ei mene väärin Wink
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1