OH-LXD FDS Joystick

(1/2) > >>

mmakela:
No niin, vielä muutama kuva uudesta FDS joikkarista.  Täytyy sanoa jo tuntuman ja liikeratojen puolesta, että kyseessä on Saitekkiin verrattuna tuote kuin toiselta galaksilta.  Vaikea se on selittää. Tuntuma on täsmällisempi ja jäykempi. Liikerata on myös vähän suurempi. Saa nähdä miten pelittää kalibroinnin jälkeen Tämä on kuulemma oikeasta A340:stä irroitettu.
Meneillään on koko järjestelmän päivitys wintoosaa myöten.  Kerron miten toimii sitten.  Tuhannet kiitokset capt. Kousalle tämän mahdollistamisesta.



[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]





ps.  FDS = www.flightdecksolutions.com




[ Attachment not found - or removed ]

ilari:
Joo, tosiaan toi vastaa muuten tuota perus Pro-M-tuotetta, paitsi runkona on oikea sidestick.. ja Markus... tosiaan, no problem..tuleepa Mojaven rojulle uutta käyttöä...

mmakela:
... Jep, on romulla kilohintaa.

Transisto:
Hieno hankinta ja varmasti yksi tärkeimmistä osista bussi-ohjaamossa. Pari kertaa Finnairin simulla lentäneenä tuo ohjaimen tuntuma on kyllä tosi jykevä. Tuntumaa on vaikea kuvata, mutta kuvailisin sitä ehkä niin, että tikun takana olisi raskasta hydrauliikkaa ja mekaniikkaa vaikka laite itsessään kai onkin fly-by-wire. Liikeradoissa on muistaakseni vastusta/jonkinlainen kynnys heti nollapisteen jälkeen niin, että pientä perusvoimaa pitää jo käyttää, kun tikkua poikkeuttaa vähänkin. "Oikean" simun ohjaamisen jälkeen kaikki muu tuntuu rimpulalta ja muoviselta. Eniten tavallisissa tikuissa häiritsee niin paino. Sauva pitäisi ainakin heti täyttää jollain painavalla aineella ja pistää järeämpää jousta yms. että sen saisi lähemmäs oikeaa.

Offtopic: CH-ratteja ja muita olen muuten nähnyt jossain täytetyn muovailuvahalla tms. mistä tulee rattiin lisää painoa.

tigert:
Kyllä ne ohjaimet kannattaa tehdä kunnolla, muovit ja ch:t ja saitekit on paras unohtaa.

Ongelmahan on siinä että kun sen ohjaamon tekee muuten oikean kokoiseksi ja tukevaksi ja releitä alkaa kertyä, kaikki rimpulaohjaimet alkavat häiritä. Kokonaisuus pitää olla about tasapainossa että kokemus on hyvä.


[ Attachment not found - or removed ]


[ Attachment not found - or removed ]

Tämä siivekemekanismi on aiemmin ollut "Turbo OutRun"-kolikkopelissä. Toimii mainiosti ja rakenne on vähintään riittävän kestävä Tolppa ja ratin jatkoputki on itse suunniteltu ja kasattu OH-SIM:in runkoon sopivaksi, alkuperäinen tuplaratti puuttui rungosta.
[ Attachment not found - or removed ]

Tuplarattiakin mietittiin aikanaan, mutta koska runko on ollut aikanaan Cessna 150, paneeli on sen verran pieni, että päätettiin unohtaa "kakkoskuskin" ratti (eikä sillä nyt simussa sillä tavoin tarvetta olekaan kuten oikeassa koneessa) jotta saatiin avioniikkaa ja mittareita mahtumaan paremmin.



Ja rohkaisuksi muille, tästähän lähdettiin liikkeelle 9 vuotta sitten..


//Tuomas

Navigation

Up one level

Next page