Använda yokeknapp som push to talk

(1/1)

Nigge:
Hej!  Finns det något sätt att koppla en knapp på yoken till push to talk i team speak?  Är lite tröttsamt att fingra på tangentbordet:-)

Dson:

Hej!  Finns det något sätt att koppla en knapp på yoken till push to talk i team speak?  Är lite tröttsamt att fingra på tangentbordet:-)

Jag undrar om det inte går att fixa i TeamSpeak.

Annars kan du kolla i mjukvaran för din yoke om där går att välja en knapp på tangentbordet (eller musen för den delen) och koppla den till knappen på yoken. Sen väljer du exakt samma knapp i Teamspek, jag brukar köra med scroll lock.
Går det inte att göra i yokens mjukvara, finns där gott som små program på nätet som fixar det.

Googla vetja! Push to talk joystick teamspeak eller något 

Zekehund:
Sökte på IVAO forumet och hittade detta: http://www.electracode.com/4/joy2key/JoyToKey%20English%20Version.htm

Har inte testat det själv men verkar fungera bra!

mgerner:
Se där! Har aldrig tänkt på att man kan ha PTT-knappen på joysticken. Testade i TS att konfigurera, men det funkade inte. Får använda scrollhjuls-knappen på musen fram tills dess att jag testar programmet!

Dson:

Se där! Har aldrig tänkt på att man kan ha PTT-knappen på joysticken. Testade i TS att konfigurera, men det funkade inte. Får använda scrollhjuls-knappen på musen fram tills dess att jag testar programmet!

Prova med FSUIPC (om du har en registrerad version). Där kan man koppla en joystick-knapp till en knapptryckning, men frågan är om det fungerar utanför FS. Det funkar i alla fall kanon för Squawkbox och FS2Crew Voice Commander Ska testa lite idag och se om det fungerar med TeamSpeak också.

Men det underlättar verkligen att ha en joystickknapp kopplad till PTT, speciellt då man flyger manuellt under t.ex. climb out eller sista biten av inflygningen

Update: Nu har jag provat mig fram, och det fungerade visserligen men inte alls bra med FSUIPC och TeamSpeak. Jag gick därför över till JoyToKey som rekommenderades tidigare i tråden, kopplade min Yoke-knapp till Numpad- och valde därefter Numpad- som PTT samt softmute i de olika program jag använder Nu verkar det fungera perfekt!

Navigation

Up one level