X-Plane 9/10 maisemaa tekemään

<< < (9/10) > >>

arskal:
Mulla on mielikuva, että jos JOSM softalla teet itse alueelle puuttuvia rakennuksia, ne saa ladattua seuraavana päivänä Geofabrigin sivuilta . Nyt ku toi OSM2XP 2.02 on ulkona, niin kannattaa tutustua tohon Shapefile judenssiin. Siinä on tuki nyt tällekkin.  http://osm2xp.com/

moko:
Näin minäkin asian ymmärsin mutta nyt en ole siitä ihan niin varma. Juuri tuosta paikasta imuroin koko suomen ja tänään jopa uudestaan. Elättelin toiveita kun tuo osm2xp päivittyi että olisi asian korjannut, no näin ei käynyt. Toisaalta loppu hyvi kaikki hyvin kun sain kotikaupungin täydennettyä suoraan kartta sivulta imuttamilla filuilla. Muut kaupungit tuntuis toimivan vallan hyvin ja simu näyttää tosi hyvältä. Metsän ja rakennusten piirto etäisyys on huikea. En koskaan saanu FSX säädettyä niin että autogen piirtäisi riittävän kauaksi, tämä korostui nopeilla lentokoneilla jolloin autogen hävisi lähes kokonaan.

arskal:
Joo.. huikea on piirto ja sitähän voi säätää vielä haluamakseen. Mä olen käyttänyt 40km piirtoa ( 40000 ) . OSM2XP:ssä kannattaa käyttä  PBF pohjaista filua, ei OSM:ää.  En tiedä kumpi näistä päivittyy nopeammin vai päivittyykö molemmat yhtaikaa. Mutta kuitenkin, PBF filulla kun tekee scenen, niin OSM2XP tekee sen 2 X nopeammin. Mulla kestää noin 25min koko suomen tekeminen.

Toi uusin OSM2XP sisältää myös Facade editorin, mutta se on mulle vielä täysin käymättä läpi. Rakennuksien tekstuuritiedostojakin voi tehdä itse. Pitää vain osata tehdä FAC filu ja sit se tekstuuri jota käytetään.

moko:
Vielä kun korjaisivat teiden ja rautateiden osalta sen kun ne ovat maastoa ylempänä, nyt simu piirtää sen siltana eikä maavallina. Ainakin täällä on selkeästi simun vaihdos tapahtumassa

arskal:
Jeb.... beta versio vielä.. Joku isompi päivitys tulossa lähiaikoina.   

Navigation

Up one level

Next page

Previous page