ASE i nätverk

(1/1)

Nippegubbe:
Hej alla, jag försöker få till ASE att fungera från en dator till datorn som jag har FSX på. När jag använder FS9 så fungerar det utan problem. Jag har suttit och försökt gå igenom punkt för punkt för att få till vädret, men utan att lyckas. Det är några saker som jag inte är riktigt säker på om jag fattar det rätt.
För att testa och se om det hela fungerar så står det att man ska köra ett AI-traffic program för att se om AI trafiken ändras i FSX, men från vilken av datorerna ska jag köra programmet?
Sen är det några filer som jag ska ställa in en IP-adress, men är det ip-adressen till datorn med FSX som ska skrivas in, även på den dator som har FSX, ska den peka på sig själv?
Kan jag ha missat något som behöver ställas in i FSX för att få det att fungera?

På datorn med ASE har jag VISTA och trådlös kommunikation och där jag har FSX kör jag W7 64 bit och med kabel till routern

saabpilot:
Vet ej säkert, men problemet kan vara relaterat till din trådlösa koppling.
Testa med att ansluta ASE datorn med en nätverkskabel i stället.

Björn

Nippegubbe:
Det var tydligen den trådlösa handskakningen som ställde till det för mig. Så nu har jag fått till det när båda datorerna är fastspända med kabel. I alla fall igår kväll får se om det fungerar även i dag.

Navigation

Up one level