Prepar3D

(1/1)

Razeers:
Denna simulator har jag sett diskuterats ganska mycket senaste månaden. Vad jag hittills vet om det, är att någon ex-utvecklare av FSX har fortsatt med att utveckla en simulator som är baserad på FSX (?). Priset håller sig på ca 10$/månaden, och då ingår fria uppdateringar. Har dessutom för mig att jag läste någonstans att en större uppdatering som skulle ändra ganska mycket skulle komma nu snart dessutom!

Hittills vet jag inte så mycket om Prepar3D, men det låter som en intressant simulator ändå, för enligt många recensioner så är FPSen ganska mycket densamma, men sk. microstutters och blurry scenery ska inte vara några problem längre, vilket i alla fall gör att jag i så fall skulle byta till denna simulator. När det kommer till scenery, så ska många scenerys för FSX även fungera utmärkt för Prepar3D, och Aerosoft har även släppt en testversion av installering för just prepar3D (Corfu X). Stödet för Orbx verkar också vara stort. Sedan när det kommer till Svenska landskapet, så verkar Lennarts SWED2011 också verka fungera i Prepar3D

Sedan säger tillverkaren detta; "Realistic air traffic control", men vad innebär detta? Är det samma som i FSX då?

Några som testat denna simulatorn och vill dela med sig av er information och berikning av denna produkt? Eller länkar och annat smått och gott som man kanske skulle vilja läsa? 

Prepar3D länk

Tobias

Navigation

Up one level