FPS limiter ger dåliga FPS

(1/2) > >>

frazer:
Alla säger att man måste ha extern FPS-limiter för att slippa stutter men behålla bra frames (FSX inbyggda limiter är tydligen sådär).

Så jag har nu provat två st, men problemet är att jag inte får 30 som jag ställt in de på utan snarare runt 15-16. Kör jag utan och med FSX inställd på Unlimited får jag 100-150 fps på exakt samma flight (default-flighten).

Någon som känner igen detta och har några tips?

thomashjelm:

Jag får också lägre FPS men det flyter på mycket bättre. Jag flyger runt min NGX med FS9-värden som inte vore flygbara men i FSX är det inte så viktigt, av någon anledning.

/T

frazer:
Efter mycket meckande och googlande så verkar det ligga till såhär:
Den FPS-limiter som verkar ligga överallt och som alla länkar till har en egenhet, den delar nämligen den inställda FPSen på antalet skärmar man har (men bara i fullskärmsläge). Med andra ord, eftersom jag har två skärmar, så fick jag 15 fps när jag ställt 30. Nu har jag ställt 60 och får 30, så då var saken löst. Kan vara bra för andra att veta

kitte:
Det finns två stycken fps-limiters som de flesta verkar använda. Med den som du använder fick jag samma effekt som du, jag tvingades ställa upp den till 60 för att få ut 30. Med den andra fps-limitern så får jag nog 30 fps, men då måste jag först stänga av skärm två innan jag startar FSX! Om jag glömmer den igång, så startar visserligen FSX, men båda skärmarna är svarta.

Däremot får jag mycket bättre flyt med den andra som kräver att jag stänger av skärmen. Skillnaden är så pass stor att det är värt mödan att stänga av skärmen (och missa möjligheten att dra över SB4 dit).

Nu undrar du antangligen vad den heter som jag använder, men jag kommer banne mig inte i håg. Jag ska snart kasta ut i7 920:an och byta ut allt till en i7 2600-baserad computter, och sen får jag se om problemet kvarstår. Jag använder också Boyotes konfigurationsverktyg för att optimera cfg-filen.

Jag höll för övrigt ögonen öppna efter dig när jag flög till Västerås igår. Såg endast en 172:a som BRÖÖÖLA upp från 01:an, men du finlirar väl bara med Piper du?

frazer:

Jag höll för övrigt ögonen öppna efter dig när jag flög till Västerås igår. Såg endast en 172:a som BRÖÖÖLA upp från 01:an, men du finlirar väl bara med Piper du?

Visst "finlirar" jag med en Piper, dessutom "finlirar" jag från Hufvudstadens flygplats och inte den 10 mil bort
Men just nu lirar jag inte alls, då snapspumpen precis pajade och en ny tidigast går att ha på plats på måndag

Navigation

Up one level

Next page