ASE och fsx

(1/2) > >>

freddehboy:
Hej

Vill reda ut hur det hänger ihop med ASE och fsx!

Vad jag förstår är att ASE behandlar väder med dess data som skickas till fsx för framställning av vädret. Fsx i sig behadlar inte väder data, rätta mig om jag har fel?

Finns det något utomstående addon som kan framställa väder där fsx inte är inblandad förutom att vädret visas i fsx

Har hört mycket om REX, jag har Flight Environment X men gör programmen samma saker?

Fredrik

saabpilot:
ASE  ger betydligt bättre väderinformation än FSX inbyggda variant.   FSX eget väder fungerar givetvis också.

REX  ger fantastiskt fina molntexturer plus diverse annat i texturväg,  har inbyggd vädergenerator men inte lika bra som ASE
FEX  ger även det fina molntexturer - har du redan FEX kan det kanske kännas onödigt med REX.

I dessa två måste man själv välja "texturpaket" som passar t.ex. Europa om man flyger där.
När texturerna man valt väl är laddade in i FSX behöver man inte starta upp REX mera förutom när man vill förändra texturerna.
Texturpaketet finns då redan i FSX åtkomligt för ASE.

Bästa lösning:
REX + ASE tillsammans med FSX väder urkopplat och REX vädermotor urkopplad (görs i REX options)

Björn

freddehboy:
Hej

Tack för genomgången!

Har FEX någon vädermotor eller är det REX som är bäst med FSX och ASE?

Fredrik

saabpilot:
FSX har liksom FS9 en egen "vädermotor" som kan ladda aktuellt väder, men ASE är bättre.

kitte:
Liksom Björn rekommenderar jag starkt också att låta ASE rendera vädret och använda REX för texturerna.

Navigation

Up one level

Next page