Vampula EFVP

<< < (13/17) > >>

Transisto:
Erittäin hienoa jälkeä kyllä. 

Wanhis:
Quote

Erittäin hienoa jälkeä kyllä. 


Kiitokset kehuista O-P. Tuossa on nyt tullut korjailtua autoja ja fillareita mutta tänään päätin taas hieman nikkaroida tämän Vampulan kanssa. Seuraavaksi olisi ohjelmassa tuon päähallin väsääminen.
 

Jostain se aina lähtee alkuun. Päähallin pohjalevy ja oikeanpuolen ulkoseinä. Alustavasti laitoin pohjalevyn kooksi 15 x 35 metriä.
Tosin tuota kokoa on helppo vielä muutella. Hyvin noista Tuomaksen kuvista saa rakenneltua tuota hallin ulkoseinää, eipä mitään kummempia ongelmia sen suhteen ole. Räystään alla oleva varjo on "kova juttu" ja tulee näyttämään hyvältä kunhan katto saadaan päälle. Koko seinä on tässä samaa tekstuuria ja se on tehty photoshopissa.
Perspektiivikorjauksien kanssa taisi mennä eniten aikaa. Tikkaat ja niiden varjot on poistettu. Samoin rännit ja tynnyri, rännit tulevat 3-D:nä, samoin nurkkalaudat ehkä myös tikkaat ja tynnyri.

[ Attachment not found - or removed ]

Wanhis:
Päähallin pääty ja toisen puolen teksturointi lähes valmiina. Vielä puuttuu sokkelin tekstuurit, tallin oven alaosa ja kahva. Sokkelia ehkä paksunnan jonkin verran ja tekstuuriin olisi tarkoitus ottaa myös valkoista reunakivetystä mukaan.
Pitkille sivuille ja taakse tulee näillänäkymin maahan asfaltilla ja reunakivetyksellä teksturoitudut laatat. Siihen on sitten helppo tehdä yönäkymään valonheittimistä tulevat valoalueet.

Karttakaappi on 3-D ja se on laadukkaampi kuin itse seinä. Pitkä seinä on yksimittainen 1024 tekstuuri eikä kestä aivan vierestä tarkastelua laadullisesti. Päädyin kuitenkin pitkään tekstuuriin yövalaistuksen tekemisen takia. Mikäli olisin monistanut laadukasta lautaseinää koko matkalle lauta kerrallaan ja tuonut ikkunat ja ovet erillisillä laatoilla olisi lopputulos kyllä hieno mutta yöteksturoinnin valoheijastusten  tekemisen kannalta melko mahdoton.
 

[ Attachment not found - or removed ]

Tekstuurin arviointia simussa, laatu riittävän hyvä. Rakennuksen päädyt tulevat olemaan parempilaatuiset kuin pitkät seinät, eli hallin etuosa on sitten pro-tasoa mikä tietysti onkin tärkeämpää koska siihen eteehän sillä koneella yleensä tullaan.

[ Attachment not found - or removed ]

tjh80:
Todella hienoa jälkeä!
Kyllä se photopohja kruunaisi tuon kentän, jotenkin tuo simun lanclass tekstuuri ei sovellu tuohon niin hienosti.

Wanhis:
Quote

Todella hienoa jälkeä!
Kyllä se photopohja kruunaisi tuon kentän, jotenkin tuo simun lanclass tekstuuri ei sovellu tuohon niin hienosti.


Aivan! Itseasiassa tuossa ei ole vielä laisinkaan minkäänlaista kentän pohjaa. Kenttä on vasta pelkkä Afcad tasoitettuun ja puista karsittuun maastoon lätkäistynä, eli aivan "proto". Osa puista vielä tungeksii platalle ym. En toki tuota noin brutaaliksi jätä.

Pohjaa rupean väsäämään sitten kun on tarpeeksi kenttäobjekteja valmiina, tällä vauhdilla varmaan joskus lopputalvesta. Tietysti voisin pyytää mukaan jonkun kokeneemman desingerin tekemään pohjia mutta tässä olisi nyt ideana oppia tätä hommaa eri työvaiheineen ja siksi aion yrittää yksin pyristellä tämän julkaisukuntoon. Onko lopputuloksessa sitten photopohja vai ei, niin sitä en osaa sanoa.
Mikäli photopohja olisi, niin ilmeisesti se olisi sitten kuvankäsittelyohjelmassa tehty "fiktionaalinen" näköisilmakuva?

Kiinnostaisiko sinua Toni "sitten joskus" kääntää tämä Fsx:lle? Muuten varmaan saattaa toimia X:ssä mutta kuvittelisin, että Afcad ei tule toimimaan, eikä torniin tulevat läpinäkyvät ikkunat ja mahdolliset muut tulevat "alpha" kanavaa sisältävät jutut. Pohjista en osaa vielä sanoa. Tekstuurit ovat nyt DXT3:sta.
Fsx yhteensopivaksi en tätä rupea missään tapauksessa tekemään. Epäilen, että silloin tukkani muuttuisi kokonaan harmaaksi ja loppuvaiheessa se putoaisi kokonaan pois päästä, koska en ole koskaan Fsx:ää edes kokeillut.
 
Vähän semmoisia kuvittelen, että X:lle ei tehdä kenttiä ihan "tuosta vaan" vaan puuha vaatii hieman eri luokan erikoisosaamista ja työkaluja mitä Fs9:kannsa puuhatessa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page