Rejält event?

(1/1)

cast65:
Vad tror ni om att försöka fullbemanna Norge, Sverige och Danmark, Finland i ett stort event i december (inom rimliga gränser, exempelvis: ESSA, ESGG, ENGM, EKCH, ENVA, ESNU, EFHK) + samtlig CTR)?

Och samtidigt försöka få andra divisioner i Europa att haka på?
Och min tanke är att man nästan kör en hel dag? Från 10:00z-22:00z?

Carl

Bork:

Vad tror ni om att försöka fullbemanna Norge, Sverige och Danmark, Finland i ett stort event i december (inom rimliga gränser, exempelvis: ESSA, ESGG, ENGM, EKCH, ENVA, ESNU, EFHK) + samtlig CTR)?

Och samtidigt försöka få andra divisioner i Europa att haka på?
Och min tanke är att man nästan kör en hel dag? Från 10:00z-22:00z?

Carl

Mycket bra ide!, då kan jag hoppa runt med PMDG 736 hela dagen

Johan Grauers:
Bara för relation, en ungefärlig beräkning av fullstaff av flygplatserna du nämner.

ESSA, DEL, 3xGND, 2xTWR, 3xAPP, DEP = 9 positioner

ESGG, DEl,  GNC, TWR, 3xAPP = 6 positioner

ENGM, DEL, 3xGND, 2xTWR, 5xAPP = 11 positioner

EKCH, DEL, 2xGND, 3xTWR, 5xAPP = 11 positioner

ENVA, GND, TWR, APP = 3 positioner

ESNU, TWR = 1 position

EFHK, DEL, GND, 2xTWR, 3xAPP = 7 positioner

Totalt 48 positioner. Då har vi inte räknat in några CTR.

Min poäng är, tanken är intressant, men skala ner det. Bara att få upp ESSA, EKCH, ENGM med fullstaff och full CTR-täckning är lurigt (om än möjligt). Att lägga på EFHK gör det ännu svårare, regionalflygplatserna är nog bara att glömma. Det finns helt enkelt inte nog med folk.

Gripen94:
Snart dags för Realtime på ESSA om jag inte minns fel, vilket lockar mycket folk, även runtomkring Sverige
Problemet med ett så stort event är att hitta folk som bemannar alla dessa positioner, för många av oss som sitter ATC flyger också

EDIT: Som Johan skrev nyss här såg jag 

Men om du har idéer så ska du kontakta Christian Peschardt som är vatsca's event-coordinator

Navigation

Up one level