Om det ej går att laga med silvertejp så är det nog trasigt

(1/2) > >>

sarkostik:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13832304.ab

mgerner:
Läste precis artikeln, och förvånas ännu en gång av Aftonbladets totala okunskap och brist på att kontrollera källmaterial.

Inte ens Ryanair kan pressa in 200 passagerare i sina flygplan i nuvarande konfiguration. Även om källan till artikeln, tidningen The Sun, skrev samma sak, och även om det kan anses vara en småsak, så säger det lite om nyhetsrapporteringen i övrigt...

Adam:
Nån borde säga till aftonbladet att åka till ARN och kolla flygplan BA till City airport laga man vingen med tejp efter birdstrike NAX och SAS samma sak... men dom kan väll berätta hur dom fick in 200 pax i 738:an

Johan Grauers:
Redan diskuterats på andra forum.

Tejpen användes för att fixera silikonet efter ett fönsterbyte, vilket är standardprocedur.

Med andra ord är det återigen en no-story.

ekepeke:

Läste precis artikeln, och förvånas ännu en gång av Aftonbladets totala okunskap och brist på att kontrollera källmaterial.

Inte ens Ryanair kan pressa in 200 passagerare i sina flygplan i nuvarande konfiguration. Även om källan till artikeln, tidningen The Sun, skrev samma sak, och även om det kan anses vara en småsak, så säger det lite om nyhetsrapporteringen i övrigt...

Att Aftonbladet suger på att skriva om händelser inom flyget vet vi ju redan om? Om man läser Aftonbladet för att ta reda på detaljer vid flyghändelser får man ju skylla sig själv. Sedan, att Aftonbladet inte kan exakt hur många stolar en flygplanstyp har, kan man ju inte förvänta sig att en tidning ska kunna. Jag tycker att Aftonbladet hade relativt rätt när man skrev 200 passagerare eftersom 189 avrundat till närmsta hundratal blir...? Just det, 200.

Sedan kan jag hålla med om att man gjorde en nyhet utan 100%-iga källor, men det är ju ingen nyhet eftersom Aftonbladet gör det flera gånger varje dag.

Observera att jag inte försvarar Aftonbladet men tycker att det är onödigt med fler trådar där Aftonbladet smutskastas för sina dåliga flygkunskaper. Jag är säker på att det finns fler än 100 liknande inlägg bara här på FSNordic... Använd istället pålitligare källor så som AVHerald eller tidningar som har bättre rykten än Aftonbladet...

Navigation

Up one level

Next page