Gå online

(1/2) > >>

Q331:
Hej simmare.

Jag är väldigt sugen på att börja med att flyga online. Har aldrig gjort detta tidigare, men känner att det kan vara ett bra steg i min "utveckling", och förhoppningsvis en realistisk höjning i spelandet!

Dock vet jag inte hur man gör för att gå till väga, krävs det mycket träning innan jag får flyga med på "riktigt" (vart/hur ska jag träna?), vart kan jag läsa på om vad jag ska säga under flygningar? Vilket är bäst IVAO eller VATSIM?

Som ni ser så är jag väldigt grön på detta men som vill lära. Hoppas det är ok!

mvh

Nigge:
Hej!  Jag tycker definitivt du ska göra ett försök!  Angående vatsim eller Ivao så är det en diskussion du aldrig kommer få ett bra svar på:-) det är vad du föredrar,  jag själv föredrar och tipsar om Ivao,  där jag själv flyger,  folk är väldigt hjälpsamma och förstående mot att man kan göra misstag som nybörjare, det finns alltid folk som är villiga att hjälpa till.  Vet att det när jag började med Ivao fanns en utskrift av samtal mellan atc och pilot,  detta hjälpte mig!

Johan Grauers:
IVAO eller vatsim, nej vi släpper det. Precis som Niklas säger kommer alla rekommendera det dom själva flyger på. Jag tror det bästa är att pröva och se själv, det finns också dom som använder både och. Pröva och se vad du föredrar.

Vad gäller träning brukar man väl allmänt säga på vatsim att du ska kunna hantera ditt plan, dvs hålla en höjd, kurs och en fart på uppmaning. Klarar du av det kan man alltid arbeta sig runt ev. övriga problem.

Vatsim har numera ett pilotträningsprogram, det är ännu ganska nytt men det kan kanske vara något att titta på.
http://www.vatsim.net/news-details/notam/p1-pilot-rating/be8279a36e/

mgerner:
Halloj Alex, kul att du vill komma online - du kommer att bli fast direkt

Jag kan bara tala för IVAO (http://www.ivao.se) då jag inte är aktiv på VATSIM. På IVAO hjälper vi våra medlemmar med allt de behöver hjälp med, för att säga det enkelt. Vi har bra material tillgängligt (t.ex. olika kom-igång-guider), samtidigt som det alltid kommer finnas folk som kan svara på dina frågor.

Oavsett vilket nätverk du väljer så måste du komma ihåg att det krävs ganska mycket tålamod för att man ska kunna komma någon vart. Att flyga offline skiljer sig så mycket mot onlineflygning att det krävs en period av lärande innan allt går smidigt. Men, det är värt det i slutändan

Mikael

Nigge:
Jag vill bara "säga emot" Gerner lite... För att inte avskräcka...  Det där med att "det krävs ganska mycket tålamod" var väldigt avskräckande för mig innan jag började...  Men med hjälp med hur programmen fungerar och lit påläsning av fraselogin så tycker åtminstone jag att skillnaden inte är så hemskt stor...  Låt dig inte avskräckas...
Innan du börjar online så skulle iaf jag om jag var du se till att du kan flyga,  sid o star då sådana används så gott som heöa tiden.  Men kan du flyga rutter o dyl  utan problem så är nog inte steget online speciellt stort, men skillnaden i vad du får ut av fs blir extrem!!

Navigation

Up one level

Next page