Ny SAS-målning till PMDGs: NGX

(1/3) > >>

ekepeke:
Placerar detta här. Om någon har någon invändning mot att jag lånar denna tråd, får den gärna flytta den till en egen tråd :-)

Hej alla NGX-piloter!

Är du precis som jag och gillar att ta ut din SAS 737-800WL eller varför inte din SAS 737-600 på en liten tur ibland?
Kanske är du precis som jag också trött på PMDGs "ihopplock" till SAS målningar?
Jag har under den senaste månaden arbetat stenhårt med att göra nya målningar till PMDGs fantastiska skapelse.
Vad är då skillnaden mellan mina målningar och PMDGs?

- Handmålad med stöd från mer än 30 olika högupplösta bilder.
- Varje liten text går att urskilja.
- Fenan är totalt omgjord.
- Den vita färg som PMDG målat kroppen i är borttagen och är nu istället det lite mer beige-gråa färgen som det riktiga planet.
- Lagt till extra repor på flygplanskroppen för att simulera det riktiga planets nuvarande skick.
- Specialgjord alpha kanal för att kroppen ska glänsa "lagom" mycket.
- Realistisk configfil efter SAS riktiga flygplan.
+ mycket mer!

Jag planerar att ladda upp målningarna (738WL [LN-RRJ] + 736 [LN-RRR] ) inom 2 veckor från och med nu!

Hälsningar

Erik Linge

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Nigge:
Bra jobbat Erik! Kul att se att någon orkar!

thomashjelm:

Snyggt Erik!

Planerar du 700an också? Skulle gärna se du gjorde hela serien, 600, 700 med och ytan WL och 800 med och utan WL. Gärna Svenskreggade om man får önska och utan SAS NO-målning på 700orna

/T

(Skapade en ny tråd av denna så ingen missar)

ekepeke:
Tack för de positiva reaktionerna! :-)

Planerar du 700an också? Skulle gärna se du gjorde hela serien, 600, 700 med och ytan WL och 800 med och utan WL. Gärna Svenskreggade om man får önska och utan SAS NO-målning på 700orna

/T

Jomen visst, det kommer absolut att ske. Som det ser ut just nu är LN-RRJ (738WL) och LN-RRR (736) helt klara (förutom en liten bugg jag just hittade...). Sedan planerar jag att göra LN-RNU (737WL), LN-RRK (738) och eventuellt omregistrera LN-RRR till kanske SE-DOR eller SE-DNX. 737-700 utan winglets och utan NO-målning är jag osäker på om det finns? 

Mvh

Erik

Bork:
Wow! riktigt snyggt, mycket bra målat

Navigation

Up one level

Next page