Använda två datorer?

(1/1)

vilda:
Någonstans har jag läst om att man kan lägga en viss del av MSFS på en dator, och tex. köra grafiken på den andra.
Men är det någon här som har det just så? Jag vet ingenting om detta och behöver lite hjälp.
Anledningen är att jag nu har två datorer som jag tänkte utnyttja. En är typ 6-7 år gammal. Den nyaste är 2 år.

/Christer

Gripen94:
Flyger man online på VATSIM och använder sig av Squawkbox så kan man använda det på en extern dator, dock ser jag ingen anledning till att göra det
Sen finns det andra program som går att köra på annan datorn men det blir nog ingen skillnad om man tänker Prestanda.

Använd ist den gamla datorn till att kolla kartor/väder och surfa medan du flyger på den andra så slipper du ha massor av program som ligger och använder minne och processor i bakgrunden på din FS-dator

vilda:
Okej, då vet jag det. Tack!

Nippegubbe:
Jag använder mig av två datorer när jag flyger. Mest för att köra ASE (vädret) på dator två för att avlasta CPUn för att kunna tjäna några FPS på FSX. Jag har även testat att köra IvAp på dator två, men tyckte det inte var värt jobbet att hitta inställningarna så plus att det blev knöligt när man skulle använda sig av text på unicom då tangentbordet var på fel ställe, men det ska gå att lösa med synergi.

Navigation

Up one level