Leonardo Maddog 2010 Proffesional

(1/1)

nickricci:
Hej!

Flög för ca 2 år sedan Maddog 2006 och sedan ett upphåll tills nu. Införskaffat Maddog 2010 och har lite frågor:

1. Har för mig att man kunde få fram färdplanen. Man kan ta fram loadsheeten genom att trycka höger mus
knapp på speedbocklet. Sedan tryckte man på loadsheeten någonstans så fick man fram färdplanen?

2. Autobrake vid landning har jag problem med. Den vill inte ARM.

3. Tankningen fungerar ej, någon som vet något om det?

SVA's MD80 checklista...var finns den nu? Verkar som de plockat bort den? Eller kanske det finns en riktig
SAS checklista någonstans...?

Är det någon som vet vart man kan få tag på startsträcka, landningssträcka samt val av flyghöjd?

Tacksam för svar:)

//Nicklas

nickricci:
Har hittat svaren själv enligt följande:

1. Färdplanen etc får man fram genom att högerklicka på speedbocklet symbolen i panelen. Sedan trycker man vänster
musknapp i vänsta nedre hörnet, då kommer kompletterande information. Man går tillbaka genom att trycka med
vänster musknapp längst upp till vänster på färplanen. För att avsluta det hela trycker man vänster musknapp längst
upp till höger på loadsheeten.
Anledningen att det inte fungerade var att jag inte hade en aktiv färdplan ifrån Manager & Setup i Maddoggen.

2. Om man Arm autobrake sent i landningen så fungerar det. Har väl att göra med att hjulen och kanske passerat ett
visst flaps läge (kanske måste gasen också vara i idle).

3. Tankningen är som den är, kanske är det Windows 7 som ställer till det.

4. Fann checklista samt informationen om olika parametrar.

//Nicklas

Navigation

Up one level