FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.19, 16:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5  (Read 1249 times)
Markus Mäkelä
Offline Offline

Posts: 1024
Date Registered: 05.07.01

A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« on: 28.06.19, 18:07 »

Terve. Asensin tuon EFHK maiseman p3dv4:selle. Jostain syystä hi res pavement tekstuureja ei näy, vain karseet laatat.
Mulla on Orbx lisäosat asennettuna. Tweak toolsista valittuna nuo tekstuurit ja orbxista ajettu config toolilla mahdollisen konfliktin poisto. Osaako joku sanoa saako tuota korjattua?
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #1 on: 29.06.19, 03:42 »

Jotain mennyt pieleen...

Mulla toimii hyvin, ja kaikki ORBX:n tuotteet käytössä. Asenna uudelleen?

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #2 on: 29.06.19, 06:47 »

Jos puhutaan Aerosoftin Megan EFHK:sta niin kentän maastotekstuuri on aivan liian tumma. Siitä pääsee eroon nimeämällä parit bgl:tä muuksi. Itselläni näkyy pohjana pääkaupunkiseudun photosceneryt ja ne vastaavat myös EFHK:n alueella hienosti ympäröivää maaseutua, siis ei tummuuseroa. Ainoa haitta on että photarien tarkkuus on huonompi kuin Megan EFHK:n oman pohjatekstuurin. Tietenkään tämä ei vaikuta kiitoteiden, rakennusen ym. tarkkuuteen.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #3 on: 29.06.19, 07:16 »

Ainoa haitta on että photarien tarkkuus on huonompi kuin Megan EFHK:n oman pohjatekstuurin. Tietenkään tämä ei vaikuta kiitoteiden, rakennusen ym. tarkkuuteen.

Toinen ja isompi haitta on se, ettei se sovellu ORBX:n textuurien kanssa yhteen (sceneryn rajat piirtyvät terävästi). Helsinki photaria voi käyttää koska raja siinä ei ole yhtä häiritsevä, mutta Vantaa ei kyllä istu ORBX:n kanssa ollenkaan.

Edit: Tässä kai tarkoitetaan muutenkin asematasojen textuureja.
« Last Edit: 29.06.19, 07:28 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Markus Mäkelä
Offline Offline

Posts: 1024
Date Registered: 05.07.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #4 on: 29.06.19, 15:39 »

Asentelin uudestaan, mutta ei vaikutusta. Joku on pielessä? Muilla kentillä tekstuurit ok. Otin kaikki orbxit pois päältä, ei vaikutusta. Kiitos vastauksista.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6451
Date Registered: 27.10.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #5 on: 29.06.19, 19:06 »

Jos puhutaan Aerosoftin Megan EFHK:sta

Kyllä. Kyseessä on A-Flight EFHK, mitä Aerosoft myy Mega (ei Megan siis Wink ) airport Helsinki nimellä. A-Flight siis on tekijä ja Aerosoft on vain julkaisija.
Markus Mäkelä
Offline Offline

Posts: 1024
Date Registered: 05.07.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #6 on: 02.07.19, 10:10 »

Aerosoftilta tuli viesti, että on yhteensopiva p3d versioiden 1-3 kanssa? Kyllä mulla tuo toimi jonkin aikaa sitten versiolla v4. Mites Mika olet säätänyt?
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6451
Date Registered: 27.10.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #7 on: 02.07.19, 10:14 »

Aerosoftilta tuli viesti, että on yhteensopiva p3d versioiden 1-3 kanssa? Kyllä mulla tuo toimi jonkin aikaa sitten versiolla v4. Mites Mika olet säätänyt?

EFHK ei virallisesti ole v4 kanssa yhteensopiva mutta toimii, kuten moni muukin. Aerosoft ei voi taata yhteensopivuutta v4 kanssa, koska silloin EFHK pitäisi päivittää jne.
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 4323
Date Registered: 18.12.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #8 on: 02.07.19, 14:48 »

Mites Mika olet säätänyt?

En kyllä ole juuri mitään säätänyt, jollei noita "halo muunnoksia" oteta mukaan. Itse en ole sitä asentanut aikapäiviin, koska aikoinaan mulla oli FSX & P3Dv4 samaan aikaan asennettuina ja käytin sitä Preparissa FSX:n asennuksella.

Nyt jos asentaisin niin mulla on kaikki tallessa, eikä asennusta edes tarvita. Senkun vain lisää addon scenery -listaukseen, tai käyttää .xml tyyliä. Miten muilla? toimiiko asennuksen jälkeen normaalisti?

Scenery \ World \ Scenery -kansioon täytyy vain laittaa tiedosto "EFHK_ADEX_AF_ALT.BGL" jos käyttää perinteistä tyyliä, kuten itse tällä hetkellä vielä. En muista onko tuo edes pakollinen?

Tämän sivun alalaidassa on juttua tosta "halo muunnoksesta": http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,102721.300.html

PS: Voin kyllä laittaa latauslinkin jo muunnettuihin tiedostoihin, kunhan saat ensin kentän pelittämään... Se vain muuttaa rullaus ja kiitotievaloja siedettävimmiksi.

Jos käyttää jotain MESHiä, pitää kai valita toi ruutu. Vaikka olenkin sen valinnut, niin näyttää uudelleen avattaessa ettei sitä ole valittu?


« Last Edit: 02.07.19, 14:55 by Mika Virolainen »

   
Intel I7 8700K @ 4800Mhz / 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #9 on: 03.07.19, 14:44 »

Mitä merkitystä tuolla addon mesh-ruudulla oikein on?

Minulla ei vaikuta mitään, käytössä Tatun tarkkuusmesh, joten EFHK on "pöydällä" littanana, koska kentän tasainen mesh ei seuraa todellisuutta.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #10 on: 03.07.19, 16:17 »

Se mesh asetus Mega Helsinki maisemassa vaikuttaa ehkä puihin/metsään. Eivät ole siis autogen-puita vaan maiseman mukana tulevia malleja. Toisin sanoen sillä mahdollisesti koitetaan välttää ilmassa leijuvia puita ja ehkä muitakin objekteja.
Tällainen villi veikkaus.

'Don't panic'
Esa Sairio
Offline Offline

Posts: 4696
Date Registered: 14.10.01

Re: A-Flight EFHK ground textuurit ja p3dv4.5
« Reply #11 on: 05.07.19, 10:08 »

Se mesh asetus Mega Helsinki maisemassa vaikuttaa ehkä puihin/metsään. Eivät ole siis autogen-puita vaan maiseman mukana tulevia malleja. Toisin sanoen sillä mahdollisesti koitetaan välttää ilmassa leijuvia puita ja ehkä muitakin objekteja.
Tällainen villi veikkaus.
Tatun villi veikkaus osui oikeaan. Laitoin ruudun mesh-asetukseen ja sen seurauksena EFHK:n kenttämallinnukseen kuuluvat puut eivät enää leiju korkealla (kentän pinnan tasossa) kuten ilman ruksia tuossa asetuksessa. Ihan kaikki kentän puut eivät laskeutuneet aivat Tatun tarkkuusmeshin maanpinnalle asti vaan jäivät hieman ilmaan alaosistaan. Joka tapauksessa näkymä EFHK:n radan 15/33 itäpäässä, jossa mesh tekee jyrkimmän seinämän kentän pitatasoon nähden, puut kasvavat aika realistisesti.

i7 6700K 4,4GHz/ 16GB/ AsusGeForceGTX 1060 6Gt/ WIN7/3 x SSD/ Sony 43" 4k-TV/vahv 2x20W/ 2xJPW Mini, Hifi 55/2 sub. PHOTOSCENERIES: ESPOO,RAAHE,VANTAA, HELSINKI,PORVOO,OULU,TURKU, JYVÄSKYLÄ,KUOPIO,HYVINKÄÄ-TUUSULA,LAHTI, VAASA,NURMIJÄRVI,KOKKOLA, ITÄ-HELSINKI-JÄRVENPÄÄ-KERAVA, RIIHIMÄKI, KUUSAMO, KILPISJÄRVI,PYHÄ-LUOSTO,KITTILÄ,IVALO-SAARISELKÄ,KIRKKONUMMI-NUMMELA
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1