Kerro vitsi

<< < (609/1230) > >>

sikkesakke:
Kotiteollisuus - KT-V Swedish emergency number song
http://youtube.com/watch?v=Yj1NJcRd5bU

klappala:
Erään luokkatoverini äiti kertoi tämän.

Eräällä valtionarkiston vahtimestarilla oli tapana joka päivä kello kaksitoista soittaa sihteerilleen ja aloittaa nuo puhelut sanoen: "Tasavallan presidentti Juho Kusti Paasikivi täällä päivää. Olisin tiedustellut vähän asiakirjoja nähtäväksi." Siihen sihteeri: "Hetkinen, yhdistän vahtimestarille. Numero on varattu, sopiiko odottaa." Kunnes eräänä maanantaina kello kaksitoista presidentti itse sattui soittamaan valtionarkistoon ja kukapas muu sattuikaan puhelimeen kuin vahtimestarin sihteeri, jota vahtimestari oli vetänyt nenästä. Jälleen kerran puhelinlangan toisesta päästä kuuluivat nuo samat sanat: "Tasavallan presidentti Juho Kusti Paasikivi täällä päivää. Olisin tiedustellut vähän asiakirjoja nähtäväksi." Silloin sihteeri ensimmäistä kertaa sanoi: "Kuules nyt vahtimestari, älä sinä siellä enää pelleile." Tuohon presidentti tokaisi: "Ei täällä ole mikään vahtimestari vaan täällä puhuu tasavallan presidentti."

Muualta kuulin hieman toisenlaisen jutun Paasikiven matkijoista. Taisi olla että joku televisiossa kertoi.

Ilta-Sanomissa oli siihen aikaan eräs toimittaja, joka aina päätoimittajalle soittaessaan aloitti puhelut sanomalla: "Tasavallan presidentti Juho Kusti Paasikivi täällä päivää." Sitten Ilta-Sanomat oli kerran ilkkunut jostain poliittisesta virkanimityksestä. Tuon lehtijutun luettuaan presidentti päätti soittaa päätoimittajalle ja aloitti pahaa aavistamatta puhelun tavanomaiseen tapaansa sanoen: "Tasavallan presidentti Juho Kusti Paasikivi täällä päivää." Siihen päätoimittaja vastasi: "No mitäs toimittajalla nyt taas on asiaa?". Presidentti sanoi: "Ei täällä ole mikään toimittaja vaan täällä puhuu tasavallan presidentti." Päätoimittaja vastasi tähän: "Anteeksi mutta alaisteni joukossa eräs toimittaja esittäytyy aina minulle soittaessani teidän nimellänne ja luulin että soittaja oli hän." Presidentti siihen: "Ei tämä mitään, mutta asiaan. Olette ilkkunut eräästä virkamiesnimityksestä. Virkamiehet nimitän minä, eikä kellään muulla ole siihen mitään sanomista." Päätoimittaja vastasi: "No kun juristit käski ilkkua." Presidentti tokaisi: "Juristit ja juristit, minäkin olen juristi ja kyllä minä tiedän kenet minä nimitän."

klappala:
Tämän kuulin syyskuussa 1991 AUA:n lennolla OS 683 Wienistä Helsinkiin. Koneen rekisterinumero oli Oscar Echo Lima Mike Mike ja koneen nimi oli Innsbruck ja se oli tyyppiä Douglas MD-87.

Vieressäni istunut mies kertoi että Chicagon O'Haren lentokentälle laskeutumassa ollut eräs pilotti pyysi laskeutumislupaa aina sanomalla vain "Guess who". Kun tuo pilotti, joka lensi aina tietyn ja saman vuoron, sairastui, kerran hänen sijaisensa sanoi samalla tavalla "Guess who". Lennonjohtaja vastasi sammuttamalla kentältä kaikki valot ja sanomalla "Guess where".

ilkkapo:

Vieressäni istunut mies kertoi että Chicagon O'Haren lentokentälle laskeutumassa ollut eräs pilotti pyysi laskeutumislupaa aina sanomalla vain "Guess who". Kun tuo pilotti, joka lensi aina tietyn ja saman vuoron, sairastui, kerran hänen sijaisensa sanoi samalla tavalla "Guess who". Lennonjohtaja vastasi sammuttamalla kentältä kaikki valot ja sanomalla "Guess where".

Tästäkin on niiiiin monta versiota. Varmaan vieressäsi istunut mies oli kuullut tämän jutun lennonjohtatutun vuoropäällikön työtoverin kantishotellin piccololta.

Mutta kuka tietää onko tämä juttu tosi vai jo iäisyyden kiertänyt urbaani legenda...

Rikuuho:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ei nyt saisi nauraa kun kaveri kovasti yrittää, mutta on tuo kuitenkin aika koomisen näköistä ja kuuloista 

Vaikken mikään moraalipoliisi olekkaan, niin ehkä tollaa ei tarvis pistää nettiin, kun kuitenkin oikeasta elämästä on kyse.. Siis yleensäkkin, en siis manaa sinua

Navigation

Up one level

Next page

Previous page