FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.07.17, 20:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  EFHK-LPMA. [B752/IVAO] FIN1375
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: EFHK-LPMA. [B752/IVAO] FIN1375  (Read 2779 times)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: EFHK-LPMA. [B752/IVAO] FIN1375
« Reply #20 on: 22.11.11, 13:57 »

Eipä tarvitse tulla, jos kokee ettei toista voi neuvoa hänen pyynnöstään...

Niinno, mitä tässä nyt reilun 10 vuotta olen katsonut tuota touhu niin kylläpä se verkkolentelyn suola tuntuu olevan se epäoleellisista asioista vittuilu. Toki eri asia esim täällä kun pyydetään virheitä kertomaan, enkä sinua mitenkään syyllistäkään. Oli vain niin herkullinen esimerkki, että otin asian esille. Ei siis mitään sinua kohtaan Roll Eyes
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #21 on: 22.11.11, 15:15 »

Jaahas. Itse olen käsittänyt, että Non-schedule laitetaan silloin kun lento lennetään jonain muuna ajankohtana kuin oikea lento. Ja schedule taas silloin, kun lennetään lento samaan aikaan kuin oikea vastaava... Embarrassed Oppia ikä kaikki!

T: Mika

Kalle Heinonen

Date Registered: 04.09.05

« Reply #22 on: 22.11.11, 17:13 »

Lievästä nipoilusta huolimatta on mielestäni erittäin positiivista, että tänne kuvakaappauspuolelle joku uskaltaa vielä julkaista yksittäisiä kuvakertomuksia. Jatka samaan malliin! thmbup
Nykytrendi näyttää olevan sellainen, että kaikki pitää sulloa noihin massaketjuihin, vaikka useat muutamankin kuvan sarjat olisivat ihan oman ketjun arvoisia.

Henri Pälkäs

Date Registered: 14.06.10

« Reply #23 on: 22.11.11, 18:08 »

Ihan mielenkiinnosta, touhuat ivaossa ja tuo oli ensimmäinen VOR -lähestymisesi?  Huh

Minun ensimmäinen IFR-lento oli IVAOssa!  laugh

Patrick Ojanen

Date Registered: 13.04.09

« Reply #24 on: 25.11.11, 15:49 »

Ei kannata ottaa Erik kaikkien kommentteja tosissaan. Kaikki me joskus ollaan aloteltu amatöörina (tosin muutamat ovat olleet alusta lähtien täydellisiä pilotteja kuten tuolla Ilmailu uutisienkin puolella on nähty) ja
se on normaalia. Mutta neuvoista ja vinkeistä kannattaa ottaa opiksi ja kehittyä.
Mutta hyvät kuvat lennoltasi  thmbup
Erik Pirtala

Date Registered: 11.12.10

« Reply #25 on: 25.11.11, 15:52 »

Ei kannata ottaa Erik kaikkien kommentteja tosissaan. Kaikki me joskus ollaan aloteltu amatöörina (tosin muutamat ovat olleet alusta lähtien täydellisiä pilotteja kuten tuolla Ilmailu uutisienkin puolella on nähty) ja
se on normaalia. Mutta neuvoista ja vinkeistä kannattaa ottaa opiksi ja kehittyä.
Mutta hyvät kuvat lennoltasi  thmbup

Juuh kiitokset, ja minähän vartavasten kerjäsin huomautuksia operointivirheistä.  Wink

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Joona Väisänen

« Reply #26 on: 25.11.11, 18:25 »

N. 10 vuotta sitten VATSIMissa meno oli rentoa. Pikku virheistä ei nipotettu ja verkkolentely oli oikein mukava lisä tylsään yksinlentoon. Kaikki pyrki lentämään suht realistisesti mutta virheitä tapahtui. Ei niistä välitetty. Toki aina pyrittiin parempaan. Pääasia oli, että kaikilla on hauskaa ja siksipä sellaista nipotusta esim ATS-sähkeen kirjaintarkasta oikeaoppisuudesta taikkapa väärästä kutsutunnuksesta ei ollut lainkaan. Nykyään mitä täältä saa lukea, niin lentokonetta pitää osata operoida täydellisesti ja virheitä ei saa tehdä, ettei operointiseksuaalien ja realismirunkkarien lento mene pilalle. Vaan samanlaiseksihan se on täällä mennyt. Nykyään vittuillaan, mikäli joku kytkin on erehdyksessä jäänyt väärään asentoon.
Ville Heikkinen

Date Registered: 09.08.08

« Reply #27 on: 25.11.11, 19:07 »

No oletpas sinä negatiivinen  thmbdn Ei IVAO:ssa tökitä hiilihangolla jos tekee virheen. Virheitä saa tehdä, jokainen aloittaa joskus - se on ymmärrettävää, eikä siitä rangaista... Kuten sanoit, verkossa pyritään aina parhaimpaan. Tästä syystä uusia lentäjiä neuvotaan. Ei se ATS-sähkeen oikeaoppisuus ole maailman tärkein asia, mutta silloinhan sitä oppii. Väitätkö, ettei ilman palautetta opi? Itse ainakin olen täällä oppinut uusia asioita virheistäni. Tärkeintä verkkoon tultaessa on se, että kone pysyy lapasessa, eikä se, että ollaan "hyviä" uskaltautuessa lentämään verkkoon, tai tiiman keräys. Mielestäni verkossa lentäminen on kiksejä antavaa, sikäli siellä pysytään tietyissä rajoissa. Täällä foorumilla tunnutaan välillä olevan vähän pilkunnussijoita, mutta en usko tarkoituksen olevan loukata ketään. Olisikin hienoa, jos uudet lentäjät uskaltautuvat laittamaan kuvia, näin voidaan ohjata oikeampaan toimintamenetelmään ko. asiassa. Jos ei ole miestä tai naista tarpeeksi ottamaan palautetta, niin sitten asia on toinen. Itse ainakin pyrin aina verkossa lentäessä mahdolisimman realistiseen toimintaan, mikä siitä tekeekin hyvän simuilukokemuksen. Täältä foorumilta löytyy paljon kokemusta, olisikin kiva että rakentava palaute otetaan lämmöllä vastaan, eikä heti ruveta syyttelemään vittuilusta.

As real as it gets
Happy skies !

Joona Väisänen

« Reply #28 on: 25.11.11, 20:28 »

Kerroin vain oman mielipiteeni, joka on muodostunut olemalla mukana FS-piireissä ja lukemalla tätä forumia alusta alkaen ja vuosia sen edeltäjää, FS Finlandia.
Jukka Juutilainen

Date Registered: 03.11.07

« Reply #29 on: 25.11.11, 22:22 »

Hommatkaa se lentämisen ilo takaisin ilman turhia nipottamisia...  Grin thmbup

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #30 on: 25.11.11, 23:43 »

Pikku virheistä...
Pakko nyt heittää myös oma mielipide tähän. Minua ainakin ärsyttää verkossa/lentäjissä mm. välinpitämättömyys ja laiskuus oppia asioita tai kuunnella niitä neuvoja. Näillä tarkoitan esim. sitä, että jotkut rullailevat tyyliin pokkana toisten päälle sen kummempia välittämättä. Tai jos joku ilmoittaa laskeutuvansa kiitotielle 04R, sieltä on silti joku lähtevä tunkemassa eteen tekemään lentoonlähtöä. Ja joku aika takaperin oli muuan tapaus, kun eräs ei laiskuuttaan (?) viitsinyt asentaa EFHK:n skeneä. Jos ei muuten, niin edes se AFCAD ajankohtaiseksi, ettei tartte muiden päälle / nurmikoilla rullailla...

Ja tuo toinen asia. Nykyään ollut siis muotia lentää siellä verkossa, vaikkei muuten mitään osaisikaan. Ei jakseta edes opetella asioita, vaan kysellään täältä, että mitä ja mitä mä tarviin et pääsen verkkoon, mitä mun pitää osata, laittaisko joku suomenkieliset ohjeet siihen ja siihen!? Konekin pysyy hädintuskin hallinnassa. No, pääasia että on verkossa koska kovat jätkät on siellä.
Itse kun aikoinaan aloitin VATSIMissa, olin lentänyt jo ennen sitä, en nyt tarkalleen muista, mutta satoja tunteja. Lentäminen yleisesti oli siis jo jokseenkin hallussa. Edelleen toistan sitä, että ensin se kone hallintaan, ennen kuin rynnätään sinne verkkoon perseilemään. Ja siihen FAQ-kysymykseen, että millä pitäis alottaa: ihan sama millä koneella aloittaa, kunhan se pysyy lapasessa..

Pikku virheistä.. no, kuka nyt niistä jaksaa valittaa. Jollain ATS-paskalla kun ei ole mitään tekemistä sen lentämisen kanssa. Junnuilla nyt tuntuu olevan tuota pätemisen tarvetta asiasta kuin asiasta. Toki, jos joku "vähemmän tietävä" sellaisen ATS:n johonkin laittaa ja siitä löytyy virheitä, yleensä siitä kai joku hyvinkin sarkastisella tyylillä huomauttaa... Tongue

Ja täytyy vielä kompata Villeä siinä, että ihan eri kiksit tuolta saa kuin offline-lentelyssä. Ai että, ei se ole kyllä yhtään samanlaista. Offlinessakin on toki AI-liikennettä ja "lennonjohto", mutta ei todellakaan sama asia... Jos ei ole jo nähnyt, niin voi käydä vaikka stiigaamassa tuolta IVAO-kuvia -ketjusta nuo mun viimeisimmät kuvat... en tiedä erottuuko niistä, mutta kyllä sitä fiilistä vaan on siellä verkossa... ja mitä enemmän lentäjiä, sen parempi luonnollisesti Cool
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1