DY1784; Oslo (ENGM/OSL) - Funchal, Madeira (LPMA/FNC).

(1/1)

Pe7e:
Moi!

Sumuinen aamu Oslossa, kello lähenee kahdeksaa paikallista aikaa. Aika siis astua työpaikalle.

Toimistona toimii tänään LN-DYG, joka on hinattu putkelle 36. No, ei kun lauteille.
[ attachment removed ]

Tässä vaiheessa kaivetaan tarvittavat dokumentit ja aloitetaan hommat. Tänään lennämme siis Madeiran saarelle, Funchalin lentokentälle. Lennonnumerona DY1784, lennonjohdolle tuttavallisemmin NAX4GF.

Otetaan tähän väliin operatiivinen lentosuunnitelma esiin

Code:

-(FPL-NAX4GF-IS
-B738/M-HSIPRWXY/S
-ENGM0730
-N0457F360 TOR P850 DANKO DCT GOLUM N866 UPGAS UN866 SAM/N0450F370 UN866 STG/N0456F390 UN741 DEMOS DCT LIDRO
-LPMA0501 LPPS
-EET/EKDK0037 EGPX0053 EGTT0100 LFRR0201 LECM0246 LPPC0316 REG/LNDYG SEL/BGCD RVR/200 DOF/111122)

Huhujen mukaan kyytiin buukattu 157 aikuista, 14 lasta ja 5 sylivauvaa. Ruumaan meneviä 2223kg, jotka lastattu n. 50/50 eteen ja taakse.

Totaalikuorma 15587kg ja näin ollen ZFW 58578kg. Menovetta tankattu 16500kg.

Näillä tiedoilla mennään. Ollaan naputeltu tsydeemit pelikuntoon. Kuten näkyy, V-nopeudet 152-152-154 laipoilla 5 ja TAI tulee olemaan päällä.
[ attachment removed ]

Tuhnua on kuten jo aiemmin todettiin...
[ attachment removed ]

Kello näyttää jo sen verran, että aika lyödä APU tulille.
[ attachment removed ]

Lähtöaika koitti, työntö aloitettu ja ENG #2 pyörimään.
[ attachment removed ]

Fuel on.
[ attachment removed ]

Kaksi OK-käynnistystä, ei muutakuin kärsä kohti kiitotie 19Leftiä. Sieltä ampaistaan aluksi 7000ft korkeuteen, ja seuraillaan TOR1C-lähtöreittiä.
[ attachment removed ]

Hyvältä näyttää... lämä tiskiin ja vamos a la playa!
[ attachment removed ]

Hyvästit sumuiselle Oslolle...
[ attachment removed ]

Pusketaan jokseenkin tiiviin pilvipeitteen läpi...
[ attachment removed ]

 
[ attachment removed ]

Aluksi kiipeillään lentopinnalle FL360, Lontoon kieppeillä nousemme pintaa ylemmäs eli FL370, ja vielä Espanjan pohjoisrannikolla, Galiciassa, pinnalle FL390.
[ attachment removed ]

Winglettihän se siinä.
[ attachment removed ]

Ihana emomme kävi kurkkaamassa että mitäs täällä konttorissa lapastellaan...
[ attachment removed ]

Ja juna kulkee vaan...
[ attachment removed ]

Tilannekuva: Beacon, LHR, toinen kone
[ attachment removed ]

Kärsä punoittaen kohti etelää...
[ attachment removed ]

Saavutaan Espanjan rannikolle... kohta steppiä ylemmäs...
[ attachment removed ]

Sitten alkaa se lennon toinen kiva vaihe. Lähestyminen. Ja arvatkaapa mitä, tällä kertaa tuulet osui kohdilleen, kuten jo Oslossa vähän ounasteltiinkin ja kiitotie 05 käytössä. Sinne siis LIDRO4A RNAV-tuloreittiä pitkin.
[ attachment removed ]

Downwind.
[ attachment removed ]

Kierrellään...
[ attachment removed ]

Ja hengissä selvittiin... Siinä ei paljoa ehdi kuvia napsutella, kun pitää sorvata tähän tapaan: http://www.youtube.com/watch?v=LKJc5Wggmaw
[ attachment removed ]

Rullitaan ständille...
[ attachment removed ]

Poka ulos...
[ attachment removed ]

Ja itse perässä huilimaan...
[ attachment removed ]

Lento suoritettiin IVAOssa, ja kaikki toimi taas hienosti alusta loppuun ongelmitta Ei enää 15x disconnectia tai IVAPin kaatumisia...

Toivottavasti, arvon herrasväki, nautitte kuvista. Minä lähden paluulennolle, ciao!

AmiGo98:
  Kaunista. Tuli hyvä mieli tosta vamos a la playa! 

Hienon videonkin laitoit

Wiljam Simula:
Hieno stoori ja mahtava video

Pistähän paluulennostakin sitte jotain

OH-TDI:
Quote

Hieno stoori ja mahtava video


Komppaan!! 

Pe7e:
Tänks vaan! Paluulennolta tuli vähemmän kuvia, löytyy tuolta IVAO-ketjusta..

Navigation

Up one level