FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.11.17, 00:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Kuusamoon!
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Kuusamoon!  (Read 2813 times)
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3200
Date Registered: 21.11.10

Kuusamoon!
« on: 23.11.11, 19:29 »

Viesti poistettu...
« Last Edit: 10.01.13, 18:45 by Miko Verno »
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Kuusamoon!
« Reply #1 on: 23.11.11, 19:31 »


Nousu suoritetiin radalta 15 sumun takia



Ja minkähän takia?

Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3200
Date Registered: 21.11.10

Re: Kuusamoon!
« Reply #2 on: 23.11.11, 19:37 »

Ja minkähän takia?

Sumuisessa säässä hesassa laskeudutaan raalle 22R ja noustaan radlata 15, jotta ei tapahtuisi yhteentörmäystä.

Jos olen väärässä niin joku korjatkoon Smiley
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Kuusamoon!
« Reply #3 on: 23.11.11, 19:39 »

Sumuisessa säässä hesassa laskeudutaan raalle 22R ja noustaan radlata 15, jotta ei tapahtuisi yhteentörmäystä.

Mistä tämä tieto on peräisin?

Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3200
Date Registered: 21.11.10

Re: Kuusamoon!
« Reply #4 on: 23.11.11, 19:42 »

Mistä tämä tieto on peräisin?

Tältä foorumilta olen sen lukenut.

Ja sellanen heitto, että tästä kodin yltä nousevat silloin kun on sumuinen sää(15:sta siis) Tongue
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: Kuusamoon!
« Reply #5 on: 23.11.11, 19:42 »

Kivat kuvat.  thmbup Harvoin näkee Kuusamosta kuvia.  

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Kuusamoon!
« Reply #6 on: 23.11.11, 19:45 »

Stadiin tullaan joko 04L tai 22L heikossa näkyvyydessä. Ovat ILS II kelpoisia baanoja.

Tossa vielä pala LJKK:sta.

Quote
Kiitotiet 04L ja 22L ovat hyväksyttyjä CAT II -lähestymisiin, joten niitä suositaan laskukiitoteiksi huonossa näkyvyydessä. CAT II -lähestymiset on viimeistään otettava käyttöön kun kiitotienäkyvyys laskee alle 550 metrin. CAT II -lähestymiset eivät ole enää sallittuja kun RVR laskee alle 300 metrin. Mahdollisuus CAT II -lähestymisiin ilmoitetaan ATIS-lähetyksessä: Category 2 approaches available.

-HJ

Juha Teurokoski
Offline Offline

Posts: 323
Date Registered: 29.08.09

Re: Kuusamoon!
« Reply #7 on: 23.11.11, 19:48 »

Juuh siis lähtevästä liikenteestä oli puhetta.

Radat järjestyksessä nousua varten.

22R, 22L
04R
33
15
04L


IVAO FI-MC
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: Kuusamoon!
« Reply #8 on: 23.11.11, 19:57 »

Mistä tämä tieto on peräisin?

Miko on ihan oikeilla jäljillä. Riittävän huonossa näkyvyydessä pyritään välttämään ilma-alusten aktiivisten kiitoteiden ylityksiä turvallisuussyistä. Esim. 04L:n ollessa tulokiitotie ei saapuvan liikenteen tarvitse ylittää lähteville käytössä olevaa kiitotietä jos käytetään 15:ta tavallisen 04R:n sijaan.

Tästäkin muuten lukee samalla IVAO-FI:n LJKK:n sivulla jota lainasit. Wink
Henri Juhantila
Offline Offline

Posts: 1637
Date Registered: 18.08.09

Re: Kuusamoon!
« Reply #9 on: 23.11.11, 20:06 »


Tästäkin muuten lukee samalla IVAO-FI:n LJKK:n sivulla jota lainasit. Wink

No niinpä lukeekin... olisi voinut ensin lukea ja sitten vasta päteä. Nyt uskotaan!  Smiley

Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: Kuusamoon!
« Reply #10 on: 24.11.11, 18:51 »

Laydes and gentelmans, welcome to this Finnair AY7928 charterflight to Tallinn.

Vai miten olis Ladies and Gentlemen?
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1