Simulaattorin äänentasojen desibelimittaus

(1/1)

Transisto:
Uuteen puhelimeen (N9) oli ladattavissa jonkinlainen desibelimittari. Tuli heti mieleen, että olisi mielenkiintoista käydä mittaamassa melutaso
C172 hytissä parilla eri kierroslukualueilla, esim. tyhjäkäynti 1000 rpm ja 2500 rpm melutasot. Nämä voisi sitten testata myös simussa.

Tietysti, jos jollain on mahdollisuus testata samalla sovelluksella ja puhelinmallilla aidossa koneessa, voisin säätää äänitasoja suoraan simulla.

Kyseessä tämä sovellus:
http://store.ovi.com/content/62883?clickSource=browse&categoryId=23&contentArea=applications&pos=6

edit:
Muuttujia tulisi olla enemmän:
1000 rpm - paikallaan
--> rullaus (renkaiden melu yms.)
Lentoonlähdössä onkin sitten jo useampia muuttujia, tärkeimpänä näistä varmastikin  ilmanvastuksen aiheuttama melutason nouseminen.

edit2:
Jonkin verran löytyikin tietoa:
http://ohsonline.com/articles/2010/07/12/interior-sound-levels-in-general-aviation-aircraft.aspx

- Eight samples per airframe were taken.
- two sound-level meters were used
- one to take samples from within an occupant's headset, the other to take samples from within the cabin to obtain readings as though a person were not wearing any hearing protection.
The cabin microphone was placed in the center of the cabin seating area approximately 6 inches behind the pilot's and co-pilot's ears.

tigert:
Teillä ei taida olla headsetteja käytössä kuitenkaan simulla lentäessä? Meinaan vain että onko siinä järkeä että simussakin aktiivisimmat käyttäjät tilaavat itselleen tonnin Bosen aktiivivaimennetut headsetit ettei tule kuulovaurioita? 

Toisaalta jos tuohon lähtee, hommahan pitäisi tavallaan jotenkin simuloida niin, että ilman luureja lentäessä (jos semmoisia ei siis käytä) melutaso on vastaava kuin luurien kera oikeassa ilmojen Corollassa. Ja luurejakin on niin erilaisia, joten en tiedä sitten, miten merkityksellistä/mahdollista tuo on toteuttaa. Isoin osahan tuossa on kuitenkin myös sitä tärinää ja kolinaa mistä se fiilis syntyy ja mitä se buttkicker hoitaa kuntoon.

//Tuomas

Juhak:
Meillä säätivät Aztecissa äänenvoimakkuutta simuoppaana toimivan oikean lentäjän kanssa vastaamaan oikean Aztecin äänimaailmaa. Sillä seurauksella, että kun lähdin itse lentämään seuraavan kerran, meinasi korvat ja hampaat (penkintäristin) tippua päästä, pakko oli laittaa hiljemmalle 
Juha

Navigation

Up one level