IVAO ja lentämisen tarkkuus (lähinnä IFR)?

(1/1)

srantanen:
Jos tässä piakkoin uskaltaudun verkkolentämisen ihmeelliseen maailmaan ja parin VFR-pöristelyn jälkeen alkaisin IFR:ää tahkoamaan. Herää kysymys että miten tarkkaan verkossa pitää lentää, lentokorkeuden ja reitillä pysymisen suhteen? Ilman autopilottia olevalla väkkärällä kun lentää vorreilla navigoiden, niin saattaa olla vähän hakemista kun pitää lentää ja kommunikoida samaan aikaan..

tero:
Yhtenä ohjenuorana voisi pitää vaikkapa mittarilentokelpuutuksen lentokokeen hyväksymisrajoja eli suunnilleen kuten Henri edellä sanoikin:

Korkeus:

- yleensä: +-100 ft
- ylösvedon aloitus ratkaisukorkeudessa: +50 / -0 ft
- minimilaskeutumiskorkeuden noudattaminen: +50 / -0 ft

Lentoradan noudattaminen:

- radiosuunnistuslaitteiden ohjauksen seuraaminen: +-5°
- tarkkuuslähestyminen: puolet suuntasäteen ja liukupolun maksimipoikkeamasta

Ohjaussuunta:

- kaikkien moottorien toimiessa: +-5°
- moottorihäiriötä jäljitellessä: +-10°

Nopeus:

- kaikkien moottorien toimiessa: +-5 solmua
- moottorihäiriötä jäljitellessä: +10 / - 5 solmua

T

Navigation

Up one level