FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.12.17, 14:48

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Omistatko moottoripyörän?
Kyllä - 141 (28.2%)
En - 201 (40.2%)
Aikeissa olisi hankkia - 61 (12.2%)
Kumpa omistaisinkin - 97 (19.4%)
Total Votes: 500

Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 31 Reply Print
Author Topic: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)  (Read 111106 times)
teemuv
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #180 on: 24.11.04, 19:32 »

ja lisää kuolattavaa löytyy:
http://www.westcoastchoppers.com/


Jos olet choppereista kiinnostunut (tai vaikket olisikaan), niin suosittelen katsastamaan OCC:n poikien sivut (http://www.orangecountychoppers.com/). Tongue
vepu62
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #181 on: 09.01.05, 09:55 »

26 vuotta jo mennyt eikä päivääkään ilman moottoripyörää.
nyt ZZ-R 1100 ja vaimolla XJ 600  -01:siä molemmat.
Renee Jaasson
Offline Offline

Posts: 777
Date Registered: 04.10.03

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #182 on: 06.02.05, 12:48 »

Kevään merkit on ilmassa! Eli eilen tuli käytyä MP messuilla haistelemassa uusia tuulia, ja hyvältä siellä tuoksuikin. Prkl vaan, että Matti ei halua muuttaa pois kukkarosta.

Eli itselläni ei ole muuta pyörää kuin kahdella lihasvoimalla kulkeva, mutta broidin projekti on edennyt tähän vaiheeseen:
[ Attachment removed / expired ]

Mielenkiintoisia valmis-faittereita löytyi myös näyttelystä. KTM odottaa tältä pyörältä ihmeitä, mutta hinta on hieman suolainen:
[ Attachment removed / expired ]

Onneksi halvempia, mutta vähintäänkin yhtä hauskoja vaihtoehtojakin löytyy. Tämän sexy beastin kolmipyttyinen taikoo taivaalliset soundit ilmoille:
[ Attachment removed / expired ]

Artsi Nyqvist sai tämän möhkäleen keulimaan:
[ Attachment removed / expired ]

Tulevan kesän katujen kunkku, uusi Kilo Gixxer, 178hv/166kg. Hetken aikaa Kawa-kymppi pääsi hyppimään silmille, mutta eihän sellaista voi sallia. Ghost Rider voi nukkua yöt taas rauhassa:
[ Attachment removed / expired ]

Aih, tämmöinen retrohenkinen maalaus miellyttää minun silmiä:
[ Attachment removed / expired ]
Joel Ahonen
Offline Offline

Posts: 1397
Date Registered: 02.03.03

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #183 on: 06.02.05, 14:47 »

Kai sitä itsekin pitää muutamat kuvat pistää messuilta.


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]
Matias
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #184 on: 06.02.05, 15:52 »

Tällä minä pärtzäilen... Eli Suzuki S1 jossa 50cc läppäpytty ja 12,42 välit...

[ Attachment removed / expired ]
Mikael Paulinow
Offline Offline

Posts: 1159
Date Registered: 03.09.03

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #185 on: 06.02.05, 20:33 »

Tällä minä pärtzäilen... Eli Suzuki S1 jossa 50cc läppäpytty ja 12,42 välit...
oli kyse moottoripyöräilystä Wink

-flying finn-
Harri Laitinen
Offline Offline

Posts: 1324
Date Registered: 15.01.02

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #186 on: 06.02.05, 20:55 »

A:n teoriat alkaa 14.2 .. joitain liikennepuolen tunteja käynyt jo ja ajotunnit alkavat varmaan tuossa maalis-huhtikuussa, kunhan lumet sulavat täällä itä-suomessa.

Ja alla olevalla pyörällä sitä täytyisi pyyhältää sitten tuhannet kilometrit kesällä. Pyörää on piristetty jonkin verran ja huippuja lupailivat 170-180km/h pintaan .. jospa sillä näin aluksi vaikka kerkiäisi.


Allekirjoitus
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #187 on: 06.02.05, 23:59 »

No laitampa minäkin pari kuvaa:

Ai että kun tallissa olisi tämmönen...
[ Attachment removed / expired ]

tai tämmönen.
[ Attachment removed / expired ]


[ Attachment removed / expired ]

Vaikka pyörä on ruma niin katselijoita riitti.
[ Attachment removed / expired ]

Yleiskuvaa messuilta
[ Attachment removed / expired ]
 
Hannu
« Last Edit: 07.02.05, 00:00 by Hannu Tolonen »

motojuzzi
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #188 on: 07.02.05, 13:26 »

No laitampa minäkin pari kuvaa:

[ Attachment removed / expired ]

Tai tämmönen..?  Grin

Tuo keskimmäinen tyttö on muuten siskoni ala-asteaikainen kaveri, jonka viimeksi näin siskon lakkijaisissa. Kovasti yrittää tehdä mallin- ym. uraa, saas nähä.
Mikael Paulinow
Offline Offline

Posts: 1159
Date Registered: 03.09.03

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #189 on: 07.02.05, 14:21 »

A:n teoriat alkaa 14.2 .. joitain liikennepuolen tunteja käynyt jo ja ajotunnit alkavat varmaan tuossa maalis-huhtikuussa, kunhan lumet sulavat täällä itä-suomessa.

Ja alla olevalla pyörällä sitä täytyisi pyyhältää sitten tuhannet kilometrit kesällä. Pyörää on piristetty jonkin verran ja huippuja lupailivat 170-180km/h pintaan .. jospa sillä näin aluksi vaikka kerkiäisi.
Kannattaa sitten ostaa myös kunnon ajovarustus. Kyllä sitä viimekesänä kiitti että oli tullut ostettua kunnon ajovarusteet. Oli hieman mukavampaa ajaa kun aina pääsi kuivana perille. Ja muutenkin matkustaminen on suurempi nautinto koko setillä.. Onnea kortin kanssa.
Ja todella mukava kuva Hannulta.. Tuosta minä pidin Wink

-flying finn-
Harri Laitinen
Offline Offline

Posts: 1324
Date Registered: 15.01.02

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #190 on: 07.02.05, 15:15 »

Kannattaa sitten ostaa myös kunnon ajovarustus. Kyllä sitä viimekesänä kiitti että oli tullut ostettua kunnon ajovarusteet. Oli hieman mukavampaa ajaa kun aina pääsi kuivana perille. Ja muutenkin matkustaminen on suurempi nautinto koko setillä.. Onnea kortin kanssa.
Ja todella mukava kuva Hannulta.. Tuosta minä pidin Wink

Juuh kiitos .. ajovarusteet tulee olemaan kengistä lähtien ihan oman turvallisuudenkin kannalta ja, että pystyy radoilla alkaa ajelemaan. Kuulemma jotain rajoitteita, että täytyy kaikki ajovarusteet olla päällä enennkun saa lähteä pärräileen. 125cc kun järjestetään noita omia ajovuoroja .. 600cc pyörien seassa ei ole kovin mukavaa päristellä menemään. Wink

Allekirjoitus
Jouni Olavi Rautio
Offline Offline

Posts: 1152
Date Registered: 30.11.02

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #191 on: 07.02.05, 20:10 »

Olikohan se toissakesänä kun eräissä ajoharjoitteluissa piikkikuski nöyryytti isompiaan, suoremmilla osuuksilla tietysti joutui altavastaajaksi mutta kurveissa meni menojaan kun osas piiskata sitä mopoaan.Ahvenistollahan varsinkin joku kevyt kiituri on omiaan...

Huh, onneksi jo ajovarusteista kirjoiteltiin.Niiden tarpeellisuudesta ei voi liikaa paasata.
Jos menet ajoharjoitteluun moottoriradalla, niin suosittelen MP-tuen tai ORG:n ajopäiviä.Niissä on hommaa mietitty muutenkin kuin "ajetaan niin v***sti" tyyliin.

Ja yks omakohtainen vinkki: heti pois radalta kun sarvet kasvavat päähän, muuten rupeaa kolisemaan...  Angry
Johannes Pietilä
Offline Offline

Posts: 488
Date Registered: 01.10.05

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #192 on: 22.05.06, 13:23 »

Ei kyllä taida olla satapiikeissä yli sataa heppaa tehoa. Muistaakseni n. 60-70 kaakkia.

Hannu

Niin tai ainakin 30 on laitumella
Kuisma Lappalainen
Offline Offline

Posts: 393
Date Registered: 13.04.04

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #193 on: 25.05.06, 16:39 »

Mietiskelen että suunnilleen puolilitrainen parisylinterinen olisi kiva olla tallissa - mutta nykyisin kyseisessä tallissa on vain auto. Pari estettä asialle kuitenkin vielä joku aika sitten oli, mutta nyt nuo esteet ovat raivautumaan päin. Eräälle kesämökkinaapurillemme sattui nimittäin onnettomuus joskus 1980-luvulla mopedilla yksityisellä tiellä, kyseinen tyttö oli 14-vuotias ja kyseessä oli hänen perheensä mökin yksityinen puomilla yleisistä teistä erotettu tie, jolta hän suistui. Kuullessaan tästä vanhempani esittivät toiveen että en koskaan omistaisi ainoatakaan moottorillista kaksipyöräistä. Moottorillisissa piti heidän mielestään olla vähintään neljä pyörää ja jos käytän kaksipyöräistä niin sen on oltava ilman moottoria.

Ilmoitin kuitenkin vähän aikaa sitten että en hyväksy sitä että edellä mainittu kaksipyöräisten moottoriajoneuvojen pitokielto enää minua tätä nykyä sitoisi. Näin tein nähtyäni erään naapurimme pojan ajamassa autoa yksin vain kolme viikkoa ajokortinsaannin jälkeen kun muistin että omassa tapauksessani vanhempani eivät päästäneet minua yksin rattiin juuri lainkaan ennen syyskuuta 1987 ja minun ajokorttini on sekä henkilöautolle että moottoripyörälle ollut voimassa helmikuusta 1986 lähtien, sanoen samalla että tuo 19-kuukautinen viivyttely on täysin anteeksiantamatonta. Asiassa on nyt sitten sovittu että ennen tuon ajokortin voimaantuloa asetettuja kieltoja ja rajoituksia ei enää sovelleta, vaan sovelletaan kyseisen ajokortin voimassaolevien ajokorttiluokkien (AB) mukaista ajo-oikeutta.

Koska kuitenkin vuonna 1986 moottoripyörän ajo-oikeus oli ilman ångströminkään harjoittelua auton ajo-oikeuden automaattinen kylkiäinen ja lainsäätäjä on myöhemmin puuttunut siihen että nykyisin moottoripyörän ajo-oikeutta ei enää automaattisesti auton ajo-oikeuden kylkiäisenä saa moottoripyörälläkin harjoittelematta, olen katsonut parhaaksi sen, että turvallisuudesta ei pidä tinkiä vaikka moottoripyörää ajaisikin.

Näin ollen olen tällä hetkellä siinä vaiheessa että harjoittelen erään lähellä sijaitsevan autokoulun "piikillä" ja tarkoitus on siitä vähän ajan kuluttua siirtyä isompaan. Ennen oman hankkimista. Suurimman osan toukokuusta olen ajanut kyseistä piikkiä vain erään helsinkiläisen tekojääradan pysäköintialueella, mutta viime maanantaina uskaltauduin sen kanssa ensimmäistä kertaa sieltä läheiselle sillalle, joka ylittää Vantaan lentokentälle johtavan moottoritien. Ja pysyin jo muun liikenteen vaudissa sillan yli. Turvallisesti, vaikka IN-185:n digitaalinen nopeusmittari keikkuikin jo niissä lukemissa, joissa saattaa rikesakkokin tulla (53 km/h 50 nopeusrajoituksen alueella; kun sillan jälkeen nopeusrajoitus putosi 40:een niin vaihdoin heti pienemmälle vaihteelle).

Tähän asti olen harjoitellut seuraavalla rytmillä:

2.5.2006: 20 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen ainoastaan vetävillä pyörillä
3.5.2006: 30 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen kaikilla akseleilla siten että ei-vetävien jarru kytkeytyy viiveellä verrattuna vetäviin, hätäpysäytys
10.5.2006: merkit 1-4 kolmen metrin välein itä-länsi-suunnassa, merkki 5 tästä 10 metriä itään ja 5 metriä pohjoiseen, ja merkki 6 10 metriä merkin 5 eteläpuolella, merkkejä lähestytään lännestä itään päin, merkkien 1 ja 3 sivuutus eteläiseltä ja merkkien 2 ja 4 pohjoiselta puolelta, tämän jälkeen merkin 5 sivuutus hyvin läheltä eteläpuolelta ja U-käännös siten että merkki 6 sivuutetaan pohjoispuolelta jos mahdollista
22.5.2006: hätäpysäytys 40 km/h nopeudesta ja sen jälkeen edellä mainitulle sillalle

Moottoripyörän etuina autoon verrattuna ovat esimerkiksi:
- moottoripyörästä ei tarvitse maksaa sitä 84-117 euron suuruista veroa vuodessa, joka on autosta maksettava;
- kapeuden ansiosta ruuhkista selviäminen helpompaa;
- aerodynamiikka parempi ja paino kevyempi, jolloin polttoainetta (ja siten rahaa) kuluu vähemmän.
Haittojakin kuitenkin on, esimerkiksi:
- jos onnettomuus sattuu, on henkilövahingon todennäköisyys suurempi avoimen korirakenteen johdosta;
- talvella ei kannata ajaa keliolosuhteiden takia, eli autonkin on syytä tallissa talviliikenteen varalta olla.

Lisäksi minä olen kyllästynyt siihen, että joillakuilla lauttasaarelaisen työpaikkani ja Helsingin rautatieaseman, josta jatkan haagalaiseen kotiini junalla, välisten linja-autojen kuljettajilla on tapana huudattaa radiota jopa matkustajien radionhiljennys- tai -sulkupyynnöistä piittaamatta (esimerkiksi 22.11.2005 illalla kotimatkallani linjan 66A kuljettaja väänsi Särkiniementieltä Lauttasaarentielle kääntyessään radionsa nupin kaakkoon ja kun sanoin hänelle tästä, kieltäytyi vääntämästä toosaansa piiruakaan takaisin hiljemmälle ja yritti kehottaa minua siirtymään taemmas ymmärtämättä, että hänen toosansa huudatus olisi häirinnyt takapenkkiläistäkin, aiheuttaen siten ylimääräisen kulkuneuvonvaihdon metroon Ruoholahden metroasemalla); tällaisessa tapauksessa ajaisin mieluummin omalla autolla tai omalla moottoripyörällä ja olen laskenut että moottoripyörä on näistä ehdottomasti kustannustehokkaampi vaihtoehto, joka nykyisillä bensan hinnoilla maksaa itsensä aika pian takaisin.

Lisäksi vastustan joka vuosi 22.9. vietettävää Autotonta Päivää hyvin voimakkaasti. Erityisesti sitä, että omalla kotikaupungillani on paikallinen tapa pidentää se viikonloppuun osuessaan kaksipäiväiseksi, ja sitä, että sen viettämistapoihin kuuluvat muun muassa tiesulut. Jos julkinen liikenne käyttäytyy yhtä epäkohteliaasti kuin mitä olen edellisessä kappaleessa kuvannut, selviää autottomasta päivästä näillä asunnon ja työpaikan välisillä etäisyyksillä (11 km yhdensuuntainen) helpommin motoristi kuin fillaristi. Varsinkin kun moottoripyörä on yhtä nopea kuin yksityisauto.

Endeavor Airlines - virtual airline charter company
Kuisma Lappalainen
master pilot
sasu
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #194 on: 26.05.06, 03:28 »

jarruttaminen ainoastaan vetävillä pyörillä

Huomioi sitten, että moottoripyörällä, kuten fillarillakin, todellinen jarrutusteho tulee etupyörästä. Painonsiirtymän johdosta takapyörä ei paljon osallistu hidastamiseen.

Moottoripyörällä on syytä harjoitella erityisesti kahta asiaa: todella voimakkaat jarrutukset ja tiukka kaarreajo. Näitä ei tarvitse normaaliajossa ja siksi taidon puutetta ei huomaa. Mutta auta armias jos tulee hätätilanne eikä uskalla jarruttaa tai kaartaa kunnolla.

Joskus saa lukea moottoripyöräonnettomuuksista, joissa on pelkällä takapyörällä jarrutettu pitkä musta viiva asfalttiin ja mäjäytetty päin estettä. Klassinen onnettomuus on myös, että ajaa kaarteessa ulos tieltä, kun ei uskalla taittaa tarpeeksi pyörää mutkaan.

Mutka-ajoa harjoittelen radalla pari kertaa kesässä (Alastaro, Ahvenisto, Botnia Ring, ...). Tiukkoja jarrutuksia harjoittelen päivittäin - säilyy tuntuma siihen, milloin etupyörä alkaa mennä lukkoon ja miltä se tuntuu.
Kuisma Lappalainen
Offline Offline

Posts: 393
Date Registered: 13.04.04

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #195 on: 26.05.06, 15:05 »

Huomioi sitten, että moottoripyörällä, kuten fillarillakin, todellinen jarrutusteho tulee etupyörästä. Painonsiirtymän johdosta takapyörä ei paljon osallistu hidastamiseen.

Totta kai näin on. Mutta siihen, että tämä tuli kommenttina siihen kun mainitsin yhdessä tilanteessa jarruttaneeni ainoastaan vetävillä pyörillä, voin lisätä seuraavan kommentin:
2.5.2006: 20 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen ainoastaan vetävillä pyörillä
3.5.2006: 30 km/h edellä mainitun pysäköintialueen itä- ja länsipäiden välillä, jarruttaminen kaikilla akseleilla siten että ei-vetävien jarru kytkeytyy viiveellä verrattuna vetäviin, hätäpysäytys

Eli nykyisin jarrutan sekä vetävillä että ei-vetävillä. Siinä on vain pieni kytkentäviive, joka johtuu siitä, että äkkijarrutus ilman vetävien pyörien osallistumista siihen on vaarallinen asia. Eli ensimmäisessä vaiheessa kytkeytyy jarru päälle vetävissä pyörissä ja sen jälkeen jarrutus siirtyy ei-vetäviin asteittain samanaikaisesti ja samassa tahdissa kuin painokin. Että näin.

Tuo 2.5.2006 tapahtunut ajoni oli lisäksi ainoastaan eräällä parkkipaikalla ja kyse oli totutusajosta ns. piikillä. Tämän viikon alussa, 22.5.2006, ajoin kyseisen piikin ensimmäistä kertaa sillan yli, kuten kerroin. Ja silloin kun sillan jälkeen tuli taksitolpan kohdalla punainen valo, kyllä minä jarrutin kaikilla pyörillä ihan kunnolla. Se jarrutus vaan kytkeytyy ensin vetävissä ja sitten kytkentäviiveen jälkeen ei-vetävissä pyörissä. Ja pysähtyi turvallisesti punaiseen valoon ihan OK.

Seuraavan kerran lähden kyseiseltä taksitolpalta moottoripyörällä liikkeelle ensi maanantain 29.5.2006 iltapäivänä neljän tienoissa. Liikenne tulee vaan silloin olemaan melkoisen vilkas. Huolimatta siitä että moottoripyörän ajokorttini on voimassa, niin vielä ainakin tuolla kerralla ajan valkoisen kolmion kanssa.
« Last Edit: 26.05.06, 15:08 by Kuisma Lappalainen »

Endeavor Airlines - virtual airline charter company
Kuisma Lappalainen
master pilot
ceeZ
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #196 on: 29.05.06, 10:38 »

Hei! Enimmäkseen ollu isukin ja velin kyytissä. Smiley R6 tulee velin piikin tilalle ja isukilla on Yamaha FJR 1300 ABS. FJR:än isäö osti 2 v. sitten.


-Oskari



Kuisma Lappalainen
Offline Offline

Posts: 393
Date Registered: 13.04.04

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #197 on: 29.05.06, 17:48 »

Kirjoitin aiemmin:
Seuraavan kerran lähden kyseiseltä taksitolpalta moottoripyörällä liikkeelle ensi maanantain 29.5.2006 iltapäivänä neljän tienoissa. Liikenne tulee vaan silloin olemaan melkoisen vilkas. Huolimatta siitä että moottoripyörän ajokorttini on voimassa, niin vielä ainakin tuolla kerralla ajan valkoisen kolmion kanssa.
Kyseinen taksitolppa siis yhtä kuin Suonotkontien tolppa Helsingin pohjoisessa kaupunginosassa. Mutta nyt en vielä lähtenyt tietystä syystä tolpalta, ja tuo tietty syy liittyi sylinterimäärän kasvuun. Tänään ylitin nelisylinterisellä makeavesijäähdytteisellä Yamahalla täsmälleen samassa suunnassa täsmälleen saman sillan kuin viikko sitten yksisylinteisellä ilmajäähdytteisellä. Rekisterinumero tällä kertaa FG-736. Ja tällä kertaa ihan nopeusrajoitusten puitteissa, 48 km/h. Ohitin sen jälkeen edellä mainitun taksitolpan pysähtymättä - tai no sen verran siinä pysähdyin että liikennevalot sattuivat lähestymishetkellä olemaan punaiset eli sen takia oli pakko odottaa vuoroaan.

Endeavor Airlines - virtual airline charter company
Kuisma Lappalainen
master pilot
Kuisma Lappalainen
Offline Offline

Posts: 393
Date Registered: 13.04.04

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #198 on: 31.05.06, 15:48 »

No niin, nyt enää yksi cruisailu kurssilla ja sen jälkeen onkin edessä oman hankinta. Tuo kurssin viimeinen cruisailu lähtee ensi tiistaina 6.6.2006 iltamyöhällä ja siis rekisterinumerolla FG-736...

Endeavor Airlines - virtual airline charter company
Kuisma Lappalainen
master pilot
Kuisma Lappalainen
Offline Offline

Posts: 393
Date Registered: 13.04.04

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #199 on: 04.06.06, 16:08 »

Kirjoitin aiemmin:
No niin, nyt enää yksi cruisailu kurssilla ja sen jälkeen onkin edessä oman hankinta.

No niin, nyt on kauppasopimus tehty, ja tällainen sieltä sitten on tulossa...

[ attachment removed ]

Rekisterinumero on BH-270 ja se on Kawasaki.

Endeavor Airlines - virtual airline charter company
Kuisma Lappalainen
master pilot
Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 31 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1