FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.07.17, 00:34

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Omistatko moottoripyörän?
Kyllä - 141 (28.2%)
En - 201 (40.2%)
Aikeissa olisi hankkia - 61 (12.2%)
Kumpa omistaisinkin - 97 (19.4%)
Total Votes: 500

Pages: 1 [2] 3 4 ... 32 Reply Print
Author Topic: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)  (Read 110322 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #20 on: 14.02.03, 14:46 »

Älkää nyt viitsikö,kyllä PV:llä tai Mankilla kehtaa ajella.
Toista se oli mopoaikaan köyhällä Jounilla,joutui paremman puutteessa ajamaan äiteen Jawa-mopolla Embarrassed

Oli kaikki "tehot" hukkaava luistava keskipakokytkin ja jonkinasteinen variaattori,ei kertakaikkiaan mennyt mihinkään. Angry Varsinkin vastamäet olivat tappoa,onneksi(?) laitteessa oli polkimet pappatuntsan tapaan... sai lisättyä voimaa omista koripallon kokoisista pohkeista Grin Grin

Voitte olla varmoja että meikäläinen kadehti kavereita joilla oli PV:t ja Z Hondat... Cry

En sitten kehdannut ajella vapaa-ajalla,vain duunimatkat EFHF:lle.Muuten sotkin fillarilla.

HEHE, mulla oli violetti/valkoinen (alunperin myrkyn vihreä ja sienitarra tankin kyljessä) Pappa-Tunu mallia '69. Takuuvarma katseiden kääntäjä...

Ja ei käyny PV- tai Apena-kuskeja yhtään kateeksi. Tunu kulki poliisin tutkan mukaan 57km/h vakiona ja vaikka vaihteita oli molemmat kaksi, jäi vähän viilattukin PV kiihdytyksessä komiasti taakse Smiley

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #21 on: 14.02.03, 14:52 »

HEHE, mulla oli violetti/valkoinen (alunperin myrkyn vihreä ja sienitarra tankin kyljessä) Pappa-Tunu mallia '69. Takuuvarma katseiden kääntäjä...

Ja ei käyny PV- tai Apena-kuskeja yhtään kateeksi. Tunu kulki poliisin tutkan mukaan 57km/h vakiona ja vaikka vaihteita oli molemmat kaksi, jäi vähän viilattukin PV kiihdytyksessä komiasti taakse Smiley

Unohin mainita, että kyllähän multakin tuolta tallista kunnon pappa tunikka löytyy. Vieläpä punainen sellainen. Huippunopeudet n. 40km/h. Käsivaihteinen. Tällä hetkellä kulkee eteenpäin, mutta eihän semmosella uskalla tämmösellä kelillä ajaa...tiedä millo levähtää.  Tongue Vois vaikka ensi kesänä laittaa kuntoon.

Allekirjoitus
Finski
Former member
« Reply #22 on: 14.02.03, 15:53 »

Mopoista puheen ollen mulla oli Helkama Raisu joka kulki jopa 45km/h Smiley ja sitten 15 kesäsenä oli Suzuki S joka kulki jopa 75km/h Tongue Siinä oli muuten vaaleanpunaiset vanteet Grin
« Last Edit: 14.02.03, 15:53 by Timo Salenius »
Jouni Olavi Rautio

Date Registered: 30.11.02

« Reply #23 on: 17.02.03, 20:06 »

Nyt löyty kuva siitä muorin Jaawa-moposta... Embarrassed

Ja jos tolla ajaminen ei hävettänyt niin sitte ei mikään.
Kyllä säälikarma vähän jeesais... Cool

[ Attachment deleted - over 40 days old ]
teemuv
Former member
« Reply #24 on: 17.02.03, 20:40 »

Mulla oli myös Helkama Raisu crossi-etulokasuojalla Smiley Oli hieno peli ja kulki 45-50 km/h. Kaverin Raisuun asennettiin 80-kuutioinen pytty ja tehari, kulki ihan sika kovaa, mutta sitten kerran ratsupoliisit pysäytti kaverin, olin omallani mukana, ja sanoi, että kuules kaveri toi sun mopo pitää aika pahaa ääntä. Tähän kaveri sanoi, että äänen vaimennin on itse tehty tai jotain muuta vastaavaa...poliisi sanoi, että mene nyt heti korjaamaan toi pakoputki kuntoon...ei tommosella saa ajaa julkisilla paikoilla.

No me sitten lähettiin paikalta vähän ihmetellen, että mikäs kaveri toi nyt oli, sillä kyllä Raisusta erottaa aika hyvin, että onko se vakiopytyllä vai kasikymppinen. Ratastuksetkin oli mitä oli.

Mutta semmoista se oli silloin joskus Smiley

Teemu  

Mopoista puheen ollen mulla oli Helkama Raisu joka kulki jopa 45km/h Smiley ja sitten 15 kesäsenä oli Suzuki S joka kulki jopa 75km/h Tongue Siinä oli muuten vaaleanpunaiset vanteet Grin
teemuv
Former member
« Reply #25 on: 17.02.03, 20:41 »

Kyllä sä Jouni saat tosta säälikarmat  Grin Aika peli... Tongue

Teemu
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #26 on: 17.02.03, 21:09 »

Nyt löyty kuva siitä muorin Jaawa-moposta... Embarrassed

No äläs nyt. Miks ton pitäis hävettää? Ennemminkin tuosta pitäisi olla ylpeä. Ei noita tommosia joka päivä pääse näkemään Smiley

Sorry, no säälip.... siis -karmaa tällä kertaa Smiley

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
KatariinaS
Former member
« Reply #27 on: 20.02.03, 23:28 »

Pari piikkia on joskus ollut, vuosia sitten 14-vuotiaana hankin Hondan 125 CB:n ja sitten myohemmin Suzukin 125 RM:n, taalla jenkeissa  oli jonkin aikaa Kawasakin 250 KL ja nykyisin vain noita Polariksen monkijoita(500 ja 700 sportmanit). Joku isompi enduro tai crossipyora olisi kylla ihan kiva, mutei valttamatta aika riittaisi sitten silla 'leikkimiseen'.
Marco Matikainen

Date Registered: 09.02.02

« Reply #28 on: 21.02.03, 10:30 »

Omasta tallista löytyy moposkootteri Suzuki Katana R huiput suoralla on 55km/h ja parhaimillaan alamäessä 72 km/h eikä ole edes viritetty Cool. No moottoripyörää olen suunnitellut ostaa sitten kun ikä riittää joko Suzuki GSXR1000 tai Yamaha R1 Cool

E-Jets
Finski
Former member
« Reply #29 on: 21.02.03, 15:25 »

Onko sinulla harmainta hajua Marko minkälaisia pyöriä nuo on noin muutenkin, kuin ulkonäöltään?
arttula
Former member
« Reply #30 on: 21.02.03, 16:26 »

No ainakin kalliita Grin Grin Grin
Oma Suzuki gsx750F on ihan riittävän suuri, että sillä saa tarvittaessa monta luuta poikki. Silti tuo on mukava ja varsin vakaa ajettava. Voin suositella erityisesti sellaisille, joilla ei niin hirveästi ole ajokokemusta pyörillä. Tosin hieman pienempikin saattaisi riittää ensipyöräksi... Tongue Roll Eyes

Arttu

Onko sinulla harmainta hajua Marko minkälaisia pyöriä nuo on noin muutenkin, kuin ulkonäöltään?
Marco Matikainen

« Reply #31 on: 21.02.03, 16:34 »

On itseasiaas paljonkin etenkin tuosta Suzuki GSXR:stä kun mun enolla on semmoinen ja se on kertonut siitä melkein kaiken ja olen ajanutkin semmoisella niiden pihatiellä Wink Onneks ei käynyt samallalailla kun mulle kävi ekana päivänä pulotoista vuotta sitten kun sain mun Suzukin

E-Jets
Finski
Former member
« Reply #32 on: 21.02.03, 19:22 »

Olet siis ajanut pihatiellä Suzuki GSXR 1000:lla? Olethan melko pieni kevyt kaveri ja pihatiellä ei kovin kummoista nopeutta ajella. Pyörälläkin on painoa jonkin verran. Miten paljon ylipäätään olet ajanut kaksipyöräisillä skootterisi mukaanlukien?
KatariinaS
Former member
« Reply #33 on: 21.02.03, 19:58 »

Minakin hieman ihmettelin, etta kuinka nyt pihatiella ajamisesta nuorella ialla sita kokemusta olisi voinut saada noinkin isosta pyorasta.
Itsellenikin kun tuottaisi vaikeuksia kasitella painavia moottoripyoria lahinna omasta koosta johtuen.
Marco Matikainen

« Reply #34 on: 22.02.03, 14:54 »

Mun skootterin mittarissa on n. 9000 km ja olen ajanut muillakin kaksi pyöräisillä joten karkea arvio on n. 9100 km.

E-Jets
arttula
Former member
« Reply #35 on: 22.02.03, 15:05 »

Hehe Cheesy Minulle tuli tuon verran mittariin jo pelkästään viime kesänä Cool Cool Ja lopetin kauden (pakosta) elokuussa.

Arttu

Mun skootterin mittarissa on n. 9000 km ja olen ajanut muillakin kaksi pyöräisillä joten karkea arvio on n. 9100 km.
Finski
Former member
« Reply #36 on: 22.02.03, 15:19 »

Joo ja skootterihan on lähellä GSXRää eikö niin?
Toisinsanoen jos sulla on 9000km skootterin lasissa olet jo melko tekijä GSXRn puikoissa?

EDIT: Tarkoitatko muilla kaksipyöräisillä polkupyörääsi?
« Last Edit: 22.02.03, 15:40 by Timo Salenius »
Marco Matikainen

« Reply #37 on: 22.02.03, 15:44 »

Joo ja skootterihan on lähellä GSXRää eikö niin?
Toisinsanoen jos sulla on 9000km skootterin lasissa olet jo melko tekijä GSXRn puikoissa?

EDIT: Tarkoitatko muilla kaksipyöräisillä polkupyörääsi?

En vaan ihan semmoisia missä on moottori you know...

E-Jets
KatariinaS
Former member
« Reply #38 on: 22.02.03, 16:49 »

Taalla kaverit varmaan yrittavat ystavallisesti hieman vihjata, etta ehka skootterin jalkeen kannattaisi harkita ensin jotain GSXR:sta  pienempaa pyoraa aluksi, jolla sitten harjoittelisi ensin muutaman vuoden.
Ei siis mitaan 'vattuilua', vaan ihan asiallisia vihjeita!

Aivan liian usein nakee, etta ihmiset siirtyvat liian tehokkaisiin laitteisiin heidan kokemukseensa nahden ja seuraukset eivat valttamatta ole kovin hyvia...tama on hyvin yleista mm. ilmailussa ainakin taalla rapakon takaa, kun itsevarmuutta ja rahaa on liikaa taitoihin ja  kokemukseen nahden(tasta hyva kuuluisa esimerkki mm. JFK Jr.).

Marco Matikainen

« Reply #39 on: 22.02.03, 16:55 »

En mä tota vittuiluna ottanutkaan enkä aio suoraan skootterista siirtyä GSXR1000:seen mutta ehkä jossakin vaiheessa Wink Ajattelin tosiaan siirtyä pikku hiljaa Cool
« Last Edit: 22.02.03, 17:02 by Marko Matikainen »

E-Jets
Pages: 1 [2] 3 4 ... 32 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1