FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.02.20, 10:09

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Omistatko moottoripyörän?
Kyllä - 141 (28.2%)
En - 201 (40.2%)
Aikeissa olisi hankkia - 61 (12.2%)
Kumpa omistaisinkin - 97 (19.4%)
Total Votes: 500

Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 Reply Print
Author Topic: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)  (Read 115526 times)
arhiiva
Former member
Re: Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)
« Reply #560 on: 09.03.12, 20:05 »

Kohta on taas ajokelit. Kaivelin vanhoja kuvia, ja alkoi kummasti kaasukättä kutitella...
Kuva otettu varmaan -79 Taipalsaaren Kirjamoinsalmessa. Olin juuri hommannut ensimmäisen isomman pyörän. (Pappatunturia ja Vespaa, eikä kai 350 Hondaakaan voi laskea niihin ?)

[ attachment removed / expired ]

Nykyiset laitteet:
Kawasaki -82:

ja Jammu -88:

-Arto
ovalila
Former member
« Reply #561 on: 10.03.12, 18:45 »

Kohta on taas ajokelit. Kaivelin vanhoja kuvia, ja alkoi kummasti kaasukättä kutitella...
Kuva otettu varmaan -79 Taipalsaaren Kirjamoinsalmessa. Olin juuri hommannut ensimmäisen isomman pyörän. (Pappatunturia ja Vespaa, eikä kai 350 Hondaakaan voi laskea niihin ?)

-Arto

Jopas muuten. Tuo Vesipyssyhän oli / on melko legendaarinen laite. Kunnioitettavaa sinänsä että moisen laitteen ensimmäiseksi isoksi pyöräksi hankkinut on vielä keskuudessamme kertomassa siitä, kun olen ollut siinä uskossa että ison Suzukin kulkua olisi piisannut vähän enemmän kuin mitä rungon ajo-ominaisuudet olisivat oikein sallineet.

arhiiva
Former member
« Reply #562 on: 11.03.12, 22:16 »

Joo.. ei ne tuon aikaiset rungot ja jousitukset kai olleet sitä mitä nykypyörissä. Muistan ainakin kaksi VATKAUS-tapausta meidän porukassa. (onneksi ei vakavampia vammoja) Minulla oli tuon vesipyssyn kanssa 9vuotta kestänyt suhde, ja ei mitään isompaa. Harmittaa, kun hänet hylkäsin. Olisi ollut säilyttämisen arvoinen laite.
Niin... ja siellä kun mennään ,niin pitää olla tolkku mukana !
-Arto
ovalila
Former member
« Reply #563 on: 11.03.12, 22:37 »

Joo.. ei ne tuon aikaiset rungot ja jousitukset kai olleet sitä mitä nykypyörissä. Muistan ainakin kaksi VATKAUS-tapausta meidän porukassa. (onneksi ei vakavampia vammoja) Minulla oli tuon vesipyssyn kanssa 9vuotta kestänyt suhde, ja ei mitään isompaa. Harmittaa, kun hänet hylkäsin. Olisi ollut säilyttämisen arvoinen laite.
 Niin... ja siellä kun mennään ,niin pitää olla tolkku mukana !
-Arto

Vatkaus, woblaus, tank slappe.... rakkaalla lapsella on monta nimeä. Roll Eyes

Eikähän tuo Suzuki varmaan juuri sen huonompi ollut kun muutkaan aikalaisensa kuten tuutti Hondat tai esim Yamahan triplat. Olenpa itse asiassa Yamahan triplan kanssa kokenutkin moisen, joskin siinä saattoi olla osasyynsä väärillä rengaspaineilla ja kinkkukätisellä kuskillakin. Vahingoista oppii.

Mutta tuon kolmisylinterisen kaksitahtisen tuottama äänimaailma on kyllä jotain aivan toista vaikka vesivaippa pahimpiä kilinöitä ja helinöitä tasoittaakin

http://www.youtube.com/watch?v=ni-a7YHajM4

TeroH
Former member
« Reply #564 on: 12.03.12, 06:26 »

Grin Kaasukahvan käyttö on ratkaisevassa asemassa, kun pohditaan pyörän "lapasesta lähtemistä".. Kyllä nykypyöristäkin löytyy enempi voimaa/nopeutta, kuin suomen teiltä ominaisuuksia. Tehokkaimmissa pyörissä käytetään nykyään myös iskunvaimenninta vähentämään woblauksen esiintymistä, eli ei se "ominaisuus" ole pyöristä poistunut.

Oma Rocketti on käypä esimerkki tästä. Kaasua ei voi pienemmillä vaihteilla vääntää ripeästi auki, jos haluaa pysyä pystyssä... Mainosvideot, jossa Rocketilla keulitaan sujuvasti, on kuitenkin tehty hyvin erilaisilla pyörän asetuksilla (ja kuskilla!), kuin vakiopyörästä (/kuskista) irtoaa.

juustoh
Former member
« Reply #565 on: 02.04.12, 20:37 »

Lentäjien Juhannuksessa on näemmä Hornet vastaan TFM Taxi -kiihdytyskisa (mailin matkalla) tulossa.
Ainakin Teamforcemajorin naamakirjasivulla näin kerrotaan ja Lentäjien Juhannuksen nettisivuillakin ohjelmassa on "kiihdytyskisa Hornet vastaan moottoripyörä".
Voi olla ihan kiintoisaa, on sen verran nopea mopo kyseessä.

Tuossa pari videota kyseisestä pyörästä siltä varalta, että joku ei tiennyt mistä on kyse:

http://www.youtube.com/watch?v=EL3VY-WS3B0

http://www.youtube.com/watch?v=7ITXU_1FBKk
Marika Silvennoinen

Date Registered: 17.06.11

« Reply #566 on: 03.04.12, 16:36 »

Ajokausi tuli aloitettua tuossa viimeviikolla, tosin vain skootterilla  Smiley.
fly_boy
Former member
« Reply #567 on: 10.06.12, 14:23 »

Kertokaahan arvoisat foorumin tietäjät, tarvitseeko meikäläisen päivittää ajokorttiani täytettyäni 20, niin että merkintä ajoluvasta on ison A:n kohdalla, vai riittääkö merkinnät A1:n ja pikku A:n kohdalla?
Juha Lehtola

Date Registered: 02.04.06

« Reply #568 on: 10.06.12, 16:16 »

fly_boy
Former member
« Reply #569 on: 10.06.12, 16:49 »

Merkintä ajokortin takana pienemmän moottoripyörän kohdalla <25kw.
Joonas Nukarinen

Date Registered: 29.10.09

« Reply #570 on: 10.06.12, 17:02 »

Eilen olin ensimmäistä kertaa frendin moottoripyörän kyydissä. Näytti videon, jossa kiihdytteli ihan kohtalaisesti Joensuun kentällä muutama vuosi sitten.
http://www.youtube.com/watch?v=7TuWKBCZQZo&feature=player_detailpage#t=106s
Ilari R Lehtinen

Date Registered: 25.02.09

« Reply #571 on: 12.06.12, 15:22 »

Vatkaus, woblaus, tank slappe.... rakkaalla lapsella on monta nimeä. Roll Eyes

esim Yamahan triplat.

Tarkoititko Kawasakin triploja? (Esimerkiksi leskentekijä)

ovalila
Former member
« Reply #572 on: 12.06.12, 16:34 »

Tarkoititko Kawasakin triploja? (Esimerkiksi leskentekijä)

Miksei niitäkin, mutta kyllä Yamahallakin oli se oma XS sarja 750 ja 850 kuutioisia kolmisylinterisiä. Tallista löytyy yksi sellainen  Cool

Ilari R Lehtinen

Date Registered: 25.02.09

« Reply #573 on: 12.06.12, 16:39 »

Miksei niitäkin, mutta kyllä Yamahallakin oli se oma XS sarja 750 ja 850 kuutioisia kolmisylinterisiä. Tallista löytyy yksi sellainen  Cool

Isältä löytyy tallista mm Yamaha YL2C vm 1969, AWO 250 vm 1954 sekä K7 Tuutti.

Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #574 on: 12.06.12, 17:14 »

Wobblaukseksi enkelsmannit sanoivat tuota aikanaan, löysä runko oli usein suomessa nimityksenä.Tuo ilmiö löytyi jo aikanaan omistamassani Ariel 500 twinistä, yli 100 km/h hiekkatiellä ja joutui kiristämään emäputken yläpäässä olevaa mustaa bakeliittinuppia, hillitsi tuota ilmiötä jonniinverran.Kakosella yli 80 nopeutena ja kiertokanget alakautta pihalle katsomaan.
Kawasakin iso oli tunnettu tuosta ilmiöstä, ei ollut kiva eikä siihen tottunu koskaan, pienempänä oli Hondan 750 K mallissa varsinkin, alkupuolen versioissa ilmeni muttei niin pahana, jotkut tuollaiset oli tottumuskysymys, toiset teki niin isosti ettei tottunu koskaan.
Parhaimpia vanhoja runkoja oli mielestäni Nortonin Commando, pakoputket ja keskituki rajoitteli ajoa.Ja huomioikaa tuolloin ei vielä ollut jatkuvia nopeusrajoituksia, kyläkohtaisia kylläkin.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
nihty
Former member
« Reply #575 on: 12.06.12, 17:38 »

Kertokaahan arvoisat foorumin tietäjät, tarvitseeko meikäläisen päivittää ajokorttiani täytettyäni 20, niin että merkintä ajoluvasta on ison A:n kohdalla, vai riittääkö merkinnät A1:n ja pikku A:n kohdalla?
Ei tarvitse päivittää korttia, jos ajoit A-kortin 16 -vuotiaana. Minulle sanottiin autokoulussa että kevarikortti ei "kasva" iän myötä automaattisesti A-kortiksi. Kun sitten hain oman R6R Yamahan kahdeksan vuotta myöhemmin, niin kävin poliisiasemalla selvittämässä asiaa. Sieltä tuli vastaukseksi ettei korttia tarvitse uusia pelkän merkinnän takia. Tosin taisi autokortin saatuani sieltä tietenkin poistua se A1-merkintä, tietenkin. Toivottavasti tästä oli apua. Mielellään varmistat sieltä vielä paikallisen viranomaisen kannan.
Arne Wallen

« Reply #576 on: 12.06.12, 19:22 »

Minulla ainakin riittää tuo ABCE kortti sekä moottoripyörään että autoajeluun vielä toistaiseksi.Taidot ovatkin sitten eri rojekti.

Niin ja tuon tarkistin vielä alkuvuodesta, olin itse epävarma, alkupuolen hommasin tosiaan 16 vuotiaana ja loput tullu sitten aikanaan.

Rangerit kunniaan.
yeeman
Former member
« Reply #577 on: 12.06.12, 19:33 »

Nojuu, vuodelta 1973 peräisin olevalla AB-kortillani (nyk. ABe) en kyllä lähtisi kylmiltäni raaseroimaan kaverini Harrikalla tai Sota-Zündappilla; sen verran vähän on tullut tällä vuosituhannella treenatuksi Embarrassed
Arne Wallen

« Reply #578 on: 12.06.12, 20:02 »

Nojuu, en minäkään.Harrikka on muutenkin niin perästä moottoripyöränä, joo olen ajellu, Zundappia kokeilin aikanaan tuollaisen 1000 meetriä Tainionkosken Campingillä -60 luvulla kuten myös Sunbeamia, ei vaikutelmia enään mielessä.Polkupyörästä ei mielikuvia kun viimevuostuhannelta, bemaripyörää sentään sain jostain syystä ajella tuos kevväällä.

Rangerit kunniaan.
ovalila
Former member
« Reply #579 on: 12.06.12, 20:43 »

Zündappeja ja muita sotanorsuja mitenkään väheksymättä aiheesta kukkalaatikkoon.....

Hifistelin nimittäin mopoon tuossa joku aika sitten tällaset vermeet. Suivaannuin nimittäin sen verran kun sujahti takarenkaaseen naula aiheuttaen hitaan vuodon..... ja jahka sen huomasin niin olipa ehtinyt syödä renkaasta kuvion jo melkein tyyten. Eipä pääse tapahtumaan enää toista kertaa

Näyttää siis renkaan paineet ja -lämpötilat halutulla asteikolla. Oon mielestäni turhemmastakin maksanut joskus.....

Pages: 1 ... 27 28 [29] 30 31 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1