Moottoripyörä-topic (OLI: Moottoripyöräilijöitä?)

<< < (117/126) > >>

Ilari R. Lehtinen:

Miksei niitäkin, mutta kyllä Yamahallakin oli se oma XS sarja 750 ja 850 kuutioisia kolmisylinterisiä. Tallista löytyy yksi sellainen 

Isältä löytyy tallista mm Yamaha YL2C vm 1969, AWO 250 vm 1954 sekä K7 Tuutti.

susiluoto:
Wobblaukseksi enkelsmannit sanoivat tuota aikanaan, löysä runko oli usein suomessa nimityksenä.Tuo ilmiö löytyi jo aikanaan omistamassani Ariel 500 twinistä, yli 100 km/h hiekkatiellä ja joutui kiristämään emäputken yläpäässä olevaa mustaa bakeliittinuppia, hillitsi tuota ilmiötä jonniinverran.Kakosella yli 80 nopeutena ja kiertokanget alakautta pihalle katsomaan.
Kawasakin iso oli tunnettu tuosta ilmiöstä, ei ollut kiva eikä siihen tottunu koskaan, pienempänä oli Hondan 750 K mallissa varsinkin, alkupuolen versioissa ilmeni muttei niin pahana, jotkut tuollaiset oli tottumuskysymys, toiset teki niin isosti ettei tottunu koskaan.
Parhaimpia vanhoja runkoja oli mielestäni Nortonin Commando, pakoputket ja keskituki rajoitteli ajoa.Ja huomioikaa tuolloin ei vielä ollut jatkuvia nopeusrajoituksia, kyläkohtaisia kylläkin.

nihty:

Kertokaahan arvoisat foorumin tietäjät, tarvitseeko meikäläisen päivittää ajokorttiani täytettyäni 20, niin että merkintä ajoluvasta on ison A:n kohdalla, vai riittääkö merkinnät A1:n ja pikku A:n kohdalla?

Ei tarvitse päivittää korttia, jos ajoit A-kortin 16 -vuotiaana. Minulle sanottiin autokoulussa että kevarikortti ei "kasva" iän myötä automaattisesti A-kortiksi. Kun sitten hain oman R6R Yamahan kahdeksan vuotta myöhemmin, niin kävin poliisiasemalla selvittämässä asiaa. Sieltä tuli vastaukseksi ettei korttia tarvitse uusia pelkän merkinnän takia. Tosin taisi autokortin saatuani sieltä tietenkin poistua se A1-merkintä, tietenkin. Toivottavasti tästä oli apua. Mielellään varmistat sieltä vielä paikallisen viranomaisen kannan.

susiluoto:
Minulla ainakin riittää tuo ABCE kortti sekä moottoripyörään että autoajeluun vielä toistaiseksi.Taidot ovatkin sitten eri rojekti.

Niin ja tuon tarkistin vielä alkuvuodesta, olin itse epävarma, alkupuolen hommasin tosiaan 16 vuotiaana ja loput tullu sitten aikanaan.

yeeman:
Nojuu, vuodelta 1973 peräisin olevalla AB-kortillani (nyk. ABe) en kyllä lähtisi kylmiltäni raaseroimaan kaverini Harrikalla tai Sota-Zündappilla; sen verran vähän on tullut tällä vuosituhannella treenatuksi

Navigation

Up one level

Next page

Previous page