Millainen loma?

(1/10) > >>

AmiGo98:
Kertokaapas millainen loma on mielestäsi mukavin?
Tiedän, kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta kertokaapa nyt!

Mikko86:
No siis joku sellanen perus yö-elämöinti/ranta- loma jossain Espanjassa on hauskuudessa ehdoton ykkönen. Kaupunkilomista en vaan tykkää. Niin tylsää tallata menemään jalkaisin ja mukamas olla kiinnostunut museoista tai kirkoista ja siinä sivussa käydä safkaamassa kalliissa ravintoloissa, hyhhyyh ei oo mun juttu ollenkaan.

HannaR:
Mulla sitten taas päinvastoin. Nyt on aika kaukana ajatus mistään seuramatkasta karjalauman kera Kanarialle... suosin omatoimimatkoja.

Toki, oon käynyt Kanarialla, en mä sillä, vissiin 3 kertaa kaikkiaan. Mutta kun mua ei vaan oo luotu makaamaan rannalla, eikä varsinkaan huvita lähteä matkalle ihan vaan juopottelemaan, sitä voi tehdä kotonakin. Ei vaan huvita viettää aikaa krapulassa lomalla, saatika koko reissua pienessä tai isommassa sievässä. Toki olen sitäkin koittanut, puolalaista ämpärikänniä en ainakaan voi suositella. Siinä kärsii jo sivullisetkin  Kaiken lisäksi mulla on aika huono sietokyky känniääliöihin, en vaan jaksa sellaista örvellystä jatkuvasti...

Nekin Kanarian reissut mitä on tullut tehtyä, ovat olleet sellaisia, että on tullut vuokrattua auto ja painuttu pois turistikohteista, toki niitäkin on käyty katsomassa. Teneriffaltakin löytyy sitä ihan natiivia jos viitsii vähän pyörähtää kauempana ja pois keskuksista... ja siellä onkin jo ihan eri meininki. Oikeasti paikallista ruokaa eikä enää puhutakaan suomea, hyvä jos espanjaa. Ja hintakin on pikkasen eri...

Mun matkustelu on vielä viime aikoina liittynyt johonkin muuhun, kisamatkaa tms, mikä on mulle jo sinänsä lomamatka koska on niin normaalista poikkeavaa toimintaa, plus siinä on vieraan maan edut, uudet tavat, kulttuurit, ruoat, nähtävyydet. Kyllä vuosi sitten Saksan reissulla tuli pyörittyä keskustassa, ihmettelemässä Frankfurttia ja ei, ei tullut shoppailtua ollenkaan. En harrasta.

Mä voisin myös helposti lähteä hiihtolomalle johonkin alpeille, ei tekis yhtään pahaa laskea päivät rinteessä ja viettää mukava ilta syöden hyvin ja nauttien muuten olosta.

Museoissa saatan kyllä poiketa, varsinkin jos on jotain mielenkiintoista, niinkuin tuolla reissulla oli silloin Speyerin tekniikkamuseo. Mutta yhtä hyvin voin Lontoossa mennä katsomaan Tate Galleriaan taidetta tai MOMiin nykytaidetta. Luonnontieteelliset ja tekniikkamuseot varsinkin kiinnostaa. Mutta toki viihdyn lämpimässä ja rannallakin, mutta viikoksi mua ei saa sinne makaamaan, ei sitten niin millään. Pitää olla tekemistä. Nähdä uusia paikkoja. Maistaa uusia makuja. Lähteä aamulla reippaasti liikenteeseen ja istua illalla nautiskellen just vaan sen verran kuin huvittaa. Loma ei saa olla pakkosuorittamista. Mulla pitää olla tekemistä.

Seuraava "loma" siintääkin jo edessä, pe-su reissu Saksaan kaverin synttäreille hyvällä porukalla. Ei voi valittaa.

tslowman:
Sydäntalvella viikko kaksi tunturissa mökillä keskellä ei mitään ilman minkäänlaisia mediavehkeitä. C-luokan matkana...  

(A-luokan matka = anoppi mukana, B-luokan matka = perhe mukana, C-luokan matka = sinkkuna, D-luokan matka = daami mukana...)

ovalila:
Mopoloma 

Yllätys varmaan kaikille......

Navigation

Up one level

Next page