Falcon BMS

(1/10) > >>

Hannuuotila:
Keskustelua Falcon BMS -pelistä. Aloitan ensimmäisenä kysyäkseni muutaman kysymyksen:
- En ole onnistunut kalibroimaan rudderpolkimia peliin, sama juttu kuin Lock Onissa. FS2004:ssa ja Falcon AF:ssa pedaalit toimivat normaalisti. Tikku ja kaasu toimivat. Jos taas polkimet toimivat niin kaasu ja tikku ei. Ikään kuin peli ei tunnistaisi kolmea ohjainta yhtäaikaa. Vinkkejä kaivataan...
- Radioliikenne: pelissä pitää ilmeisesti säätää itse radiotaajuudet - tapahtuu miten? Mistä taajuudet?
- Dogfight submodet: AF:ssa DF-modet sai vaihdettua F11 -näppäimellä... BMS:ssa miten?

Näin alkuun.

/Hannu

Hannuuotila:
Unohtui yksi kyssäri. Eli youtubessa kun olen katsastellut noita BMS-videoita, ovat pelaajat voineet vaeltaa katseensa kanssa kolmeulotteisesti pitkin cockpittia, niin kuin FS2004:n VC:ssa... minulla tämä ei onnistu.

/Hannu

juuuso:
Quote

- Radioliikenne: pelissä pitää ilmeisesti säätää itse radiotaajuudet - tapahtuu miten? Mistä taajuudet?


Viimeisistä lennoista on aikaa jo jonkin verran, mutta pelin Docs- kansiosta Falcon BMS Manuals ja sieltä BMS- manual sivulta 53 eteenpäin selvittää radioliikennettä niin yksin- kuin moninpeliinkin. Docs- kansiosta löytyvät myös kartat Koreaan. Docs- kansiossa on paljon muutakin hyödyllistä luettavaa

Oletko aktivoinut asetuksista TIR:n kolmannen akselin käyttöön? Vakioasetuksena taitaa olla pois päältä.
Setup -> Controllers -> Advanced -> Enable TracIR Vector

Hannuuotila:
Quote

Viimeisistä lennoista on aikaa jo jonkin verran, mutta pelin Docs- kansiosta Falcon BMS Manuals ja sieltä BMS- manual sivulta 53 eteenpäin selvittää radioliikennettä niin yksin- kuin moninpeliinkin.
Voi terve mitä läppää tuolla manuaalissa. En tajunnut sanaakaan. Ehkä parempi palata suosiolla AF:n pariin... 

Quote

Oletko aktivoinut asetuksista TIR:n kolmannen akselin käyttöön? Vakioasetuksena taitaa olla pois päältä.
Setup -> Controllers -> Advanced -> Enable TracIR Vector
Jep - tämä selvä. Kiitoksia!

/Hannu

juuuso:
Olennainen tieto ehkä hukkui tuohon tiedon paljouteen, kuvat kertovat tässäkin tapauksessa enemmän kuin tuhat sanaa. Sivulta 65 löytyy taulukko default taajuuksista ja sivulta 70 pieni kaavakuva taajuuksien asettamisesta.

Käytännössä siis painamalla ICP:n Com 1 nappia pystyt asettamaan taajuuden uhf- radioon ja vastaavasti Com 2- napista vhf- radioon. Tyypillisesti uhf- radiota käytetään, kun halutaan kommunikoida "ulkopuolelle" (ATC, AWACS jne) ja vhf- radiota lentueen sisäiseen kommunikointiin.
Haluan esimerkiksi uhf- radioon taajuuden, jolla voin puhua Package 1:
ICP Com 1 -> Voin joko näppäillä vastaavan preset numeron (6) tai manuaalisesti koko taajuuden 34900 -> ENTR

Itse määrittelen tukikohdan tornin taajuuden yleensä paikkaan 15. Jokaiseen paikkaan pystyt määrittelemään haluamasi taajuuden DTC:n (Data transfer cartridge) kautta. DTC:n kautta täytyy määrittää/rakentaa myös profiilillesi EWS- ohjelmat sekä jokaiselle Mastermodelle haluamasi MFDt. Muuten vaihdettaessa esimerkiksi A-A- mastermodeen saat blank MFD tekstin molempiin näyttöihin eikä silppua tai soihtua saa heitettyä 

BMS tosiaan simuloi vielä tarkemmin oikeaa konetta kuin Allied Force. Mukana myös lukuisia hienoja ominaisuuksia kuten kypärätähtäin sekä datalinkki. Ei kannata siis heti luovuttaa!

Navigation

Up one level

Next page