FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 19:29

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Falcon BMS
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 3 Reply Print
Author Topic: Falcon BMS  (Read 6521 times)
Hannuuotila
Former member
Falcon BMS
« on: 06.12.11, 16:23 »

Keskustelua Falcon BMS -pelistä. Aloitan ensimmäisenä kysyäkseni muutaman kysymyksen:
- En ole onnistunut kalibroimaan rudderpolkimia peliin, sama juttu kuin Lock Onissa. FS2004:ssa ja Falcon AF:ssa pedaalit toimivat normaalisti. Tikku ja kaasu toimivat. Jos taas polkimet toimivat niin kaasu ja tikku ei. Ikään kuin peli ei tunnistaisi kolmea ohjainta yhtäaikaa. Vinkkejä kaivataan...
- Radioliikenne: pelissä pitää ilmeisesti säätää itse radiotaajuudet - tapahtuu miten? Mistä taajuudet?
- Dogfight submodet: AF:ssa DF-modet sai vaihdettua F11 -näppäimellä... BMS:ssa miten?

Näin alkuun. Smiley

/Hannu
« Last Edit: 06.12.11, 16:42 by Hannu Partanen »
Hannuuotila
Former member
Re: Falcon BMS
« Reply #1 on: 06.12.11, 16:47 »

Unohtui yksi kyssäri. Eli youtubessa kun olen katsastellut noita BMS-videoita, ovat pelaajat voineet vaeltaa katseensa kanssa kolmeulotteisesti pitkin cockpittia, niin kuin FS2004:n VC:ssa... minulla tämä ei onnistu.

/Hannu
Juuso Horppu

Date Registered: 06.03.04

« Reply #2 on: 06.12.11, 17:29 »

- Radioliikenne: pelissä pitää ilmeisesti säätää itse radiotaajuudet - tapahtuu miten? Mistä taajuudet?

Viimeisistä lennoista on aikaa jo jonkin verran, mutta pelin Docs- kansiosta Falcon BMS Manuals ja sieltä BMS- manual sivulta 53 eteenpäin selvittää radioliikennettä niin yksin- kuin moninpeliinkin. Docs- kansiosta löytyvät myös kartat Koreaan. Docs- kansiossa on paljon muutakin hyödyllistä luettavaa Wink

Oletko aktivoinut asetuksista TIR:n kolmannen akselin käyttöön? Vakioasetuksena taitaa olla pois päältä.
Setup -> Controllers -> Advanced -> Enable TracIR Vector
« Last Edit: 06.12.11, 17:46 by Juuso Horppu »

Hannuuotila
Former member
« Reply #3 on: 06.12.11, 19:16 »

Viimeisistä lennoista on aikaa jo jonkin verran, mutta pelin Docs- kansiosta Falcon BMS Manuals ja sieltä BMS- manual sivulta 53 eteenpäin selvittää radioliikennettä niin yksin- kuin moninpeliinkin.
Voi terve mitä läppää tuolla manuaalissa. En tajunnut sanaakaan. Ehkä parempi palata suosiolla AF:n pariin...  Cry

Oletko aktivoinut asetuksista TIR:n kolmannen akselin käyttöön? Vakioasetuksena taitaa olla pois päältä.
Setup -> Controllers -> Advanced -> Enable TracIR Vector
Jep - tämä selvä. Kiitoksia!

/Hannu
Juuso Horppu

« Reply #4 on: 07.12.11, 21:08 »

Olennainen tieto ehkä hukkui tuohon tiedon paljouteen, kuvat kertovat tässäkin tapauksessa enemmän kuin tuhat sanaa. Sivulta 65 löytyy taulukko default taajuuksista ja sivulta 70 pieni kaavakuva taajuuksien asettamisesta.

Käytännössä siis painamalla ICP:n Com 1 nappia pystyt asettamaan taajuuden uhf- radioon ja vastaavasti Com 2- napista vhf- radioon. Tyypillisesti uhf- radiota käytetään, kun halutaan kommunikoida "ulkopuolelle" (ATC, AWACS jne) ja vhf- radiota lentueen sisäiseen kommunikointiin.
Haluan esimerkiksi uhf- radioon taajuuden, jolla voin puhua Package 1:
ICP Com 1 -> Voin joko näppäillä vastaavan preset numeron (6) tai manuaalisesti koko taajuuden 34900 -> ENTR

Itse määrittelen tukikohdan tornin taajuuden yleensä paikkaan 15. Jokaiseen paikkaan pystyt määrittelemään haluamasi taajuuden DTC:n (Data transfer cartridge) kautta. DTC:n kautta täytyy määrittää/rakentaa myös profiilillesi EWS- ohjelmat sekä jokaiselle Mastermodelle haluamasi MFDt. Muuten vaihdettaessa esimerkiksi A-A- mastermodeen saat blank MFD tekstin molempiin näyttöihin eikä silppua tai soihtua saa heitettyä  Tongue

BMS tosiaan simuloi vielä tarkemmin oikeaa konetta kuin Allied Force. Mukana myös lukuisia hienoja ominaisuuksia kuten kypärätähtäin sekä datalinkki. Ei kannata siis heti luovuttaa!
« Last Edit: 07.12.11, 21:14 by Juuso Horppu »

Hannuuotila
Former member
« Reply #5 on: 08.12.11, 06:50 »

Kiitos tuosta. Pitää kokeilla jahka kotiudun. Taisin heittää hanskat naulaan radion kanssa vähän turhan nopeaan.

/Hannu
Hannuuotila
Former member
« Reply #6 on: 22.12.11, 17:48 »

Nyt hiffasin radiohomman. Ei ollut kovin vaikeaa, kun joku oli neuvomassa. Liityin erääseen virtuaaliseen lentosotakouluun, siellä opetetaan kädestä pitäen ko. simun salat. Pistän vaikka kuvastooria pelistä, jahka saan uuden tietokoneen.

/Hannu
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

« Reply #7 on: 02.01.12, 11:54 »

Voisko joku ystävällisesti heittää mulle pari näppäinkomentoa tälle BMS:lle... kun AF:ssa dogfight modet vaihdettiin F11 näppäimellä, niin mites tuo tapahtuu BMSssssssässä (miten hitossa toi kirjoitetaan)? Ja sitten toi radar lock on hukassa - siis se namiska, jonka virkaa hoiti Allied Forcessa NumPadin nolla. Kiitokset!

Muokkaus: Ai, Hannu taisi kysellä näitä samoja juttuja jo tuossa aiemmin. Smiley
« Last Edit: 02.01.12, 12:04 by Mikko Kärkkäinen »

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Juuso Horppu

« Reply #8 on: 02.01.12, 13:30 »

D:llä dogfight- modeen ja C:llä takaisin normaalitilaan. Vastaavasti M Missile overrideen. NumPadin nolla on ainakin minun asennuksessani TMS Forward eli radar lock

Mikko Kärkkäinen

« Reply #9 on: 02.01.12, 13:39 »

D:llä dogfight- modeen ja C:llä takaisin normaalitilaan. Vastaavasti M Missile overrideen. NumPadin nolla on ainakin minun asennuksessani TMS Forward eli radar lock
Juu, kyllä mä nää D,C ja M -napit tiedän, mutta noi dogfightin submodet on hukassa... :/ Numpadin nolla ei tee mulla kyllä mitään, prkl.

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Juuso Horppu

« Reply #10 on: 02.01.12, 14:11 »

Aah, ymmärsin väärin. F8 on luultavasti nappi mitä haet Smiley Radar designaten vaihtoehtoinen komento on Ctrl + nuoli ylös. Jos et HOTAS- tikkua omista niin määrittely kannattaa kuitenkin tehdä NumPadin nollaan. Komentoja voi asettaa Setup -> Controllers -> Key mappings valikossa aivan alhaalta löytyvät HOTAS- määritykset.

Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #11 on: 05.01.12, 23:22 »

Mitä tutoja herrat ovat käyttäneet? BMSsän mukana tulleita vai? Ite nyt taas innostuin että jos vaikka saisin homman skulaamaan vihdoinkin. Joku hyvä video-tuto setti ois jees. Harvoin opin mitään monimutkasta pelkällä lukemisella... Cheesy

Killerhangar
Mikko Kärkkäinen

« Reply #12 on: 06.01.12, 11:03 »

Mitä tutoja herrat ovat käyttäneet? BMSsän mukana tulleita vai? Ite nyt taas innostuin että jos vaikka saisin homman skulaamaan vihdoinkin. Joku hyvä video-tuto setti ois jees. Harvoin opin mitään monimutkasta pelkällä lukemisella... Cheesy
Youtubesta löytyy tutoriaaleja aikas hyvin...

Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #13 on: 06.01.12, 14:34 »

Niihä niitä tekee mutta siis osaatteko suositella jotai erityisesti?

Killerhangar
Juuso Horppu

« Reply #14 on: 06.01.12, 14:42 »

Jan Sandholm

Date Registered: 05.07.05

« Reply #15 on: 31.03.12, 09:09 »

Tähän on juuri ilmestynyt uusi "Theater": Israel. Mallintaa ison palan välimeren itäreunaa ja Israelin käyttämiä versioita F-16:sta. Äärettömän lupaavan näköinen. Ei voi ymmärtää miten tällaista herkkua saa ilmaiseksi... Smiley

Tässä muutama video ja kuva:

http://www.youtube.com/watch?v=_967oKTK8Bo

http://www.youtube.com/watch?v=tZl-CIJ_zdY

http://www.youtube.com/watch?v=S8Sj6OrttJE

http://www.youtube.com/watch?v=vD6XmrptluY (ATC hepreaksi, saa toki englanniksikin)

"Original theater was made by Dudi (Death_119 ) . However now it has been extensively(!) modified by me to include Nile valey and delta, Jordan valey, Synai mountains shores and shorelines , some of the major cities, ports and airbases of the region."

Jos omistat vanhan Microprosen Falcon 4.0:n, niin mitä enää odotat? Cheesy
Johannes Kaikkonen

Date Registered: 08.03.03

« Reply #16 on: 31.03.12, 12:42 »

Jos omistat vanhan Microprosen Falcon 4.0:n, niin mitä enää odotat? Cheesy

Tarkennuksena kiinnostuneille: BMS:n asentaakseen ei ole pakko omistaa alkuperäisen Falcon 4.0:n asennuslevyä. Riittää, että alkuperäis-Falconin exe-tiedosto on jossain kansiossa tietokoneella. Jos omistaa CD:n, BMS:n asennusohjelma etsii tämän exe-tiedoston CD-asemalta.

Jos joltakin meni alkuperäinen Falcon 4 ohi, ja haluaisi siirtyä uudemmasta Allied Forcesta BMS:ään, kannattaa lukea tämä ohje (vain englanniksi).

Matti Mäki

Date Registered: 01.10.05

« Reply #17 on: 01.04.12, 18:11 »

Tuli ihan puun takaa toi BMS. Tarvii pyyhkiä hämähäkinseitit pois F4:stä!  thmbup
Hannuuotila
Former member
« Reply #18 on: 05.04.12, 12:10 »

Mä en ole ikuna tajunnu tota MFD -näyttöjen logiikkaa. Tehty mitä ilmeisimmin insinöörien aivoille!  Grin Kun oon tuhoamassa tankkeja ym.s**t maverikeilla, en saa kursoria liikutettua aina. Joskus saan koko systeemin niin jumiin, että mistään npista ei tapahdu enää mitään. Argh. Muuten hieno peli, jos sattuu F4:n omistamaan...
Johannes Kaikkonen

Date Registered: 08.03.03

« Reply #19 on: 05.04.12, 15:47 »

Mä en ole ikuna tajunnu tota MFD -näyttöjen logiikkaa. Tehty mitä ilmeisimmin insinöörien aivoille!  Grin Kun oon tuhoamassa tankkeja ym.s**t maverikeilla, en saa kursoria liikutettua aina. Joskus saan koko systeemin niin jumiin, että mistään npista ei tapahdu enää mitään. Argh. Muuten hieno peli, jos sattuu F4:n omistamaan...

Onko Maverickin tähtäys-MFD ollut sinulla SOI (sensor of interest)?
« Last Edit: 05.04.12, 15:51 by Johannes Kaikkonen »

Pages: [1] 2 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1