Ny processor och moderkort

(1/1)

BigBjörne:
Har precis köpt ett uppgraderingspaket med följande innehåll:Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K 3,4GHz, Socket LGA1155, 8MB, Boxed,   ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI och Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB.Har sen tidigare ett EVGA GeForce GTX 460 768MB PhysX CUDA grafikkort.

Jag kör FS9 och Vista.

Nu är det så att FS är skitsvår att få igång(om det överhuvudtaget går),står att FS har stött på ett problem och stängs ner.
Men bortsett från det,är det någon som vet hur jag ska göra för att få det att fungera på bästa sett?

Allt från inställningar i BIOS till settings i FS.Har hört att man kan överklocka processorn,hur gör man och vad har det för betydelse?
Tidigare låg mina frames på max 20 ståendes på backen på Mega airport Arlanda i PMDG´s 747 nu ligger det på runt 50-60.Så visst är det bättre men jag hade räknat med att det skulle bli ännu bättre.Har hört att andra kommer upp i dryga hundra.
Har FS installerat på en extern hårddisk och det har fungerat perfekt tidigare men köpte för en tid sen Wilco/Feelthere´s Airbus 320 och sen dess har inte spelet fungerat riktigt som det ska.Någon annan som har upplevt samma sak med Airbussen?

Björne

ggustavsson:
I och med dom nya delarna, gjorde du nyinstallation av OS? det är oftast nödvändigt för att få datorn och program stabila och utan konstiga problem

kitte:
Som Göran noterar, om det är så att du har behållit hårddisken med dess installation och bara kopplat in ny hårdvara, så begär du att få bekymmer.  Det enda raka enligt min mening är att installera om windows på disken, en grundinstallation alltså, där du väljer att formatera disken i installationsskedet så att den verkligen blir tömd. Därefter börjar du det ofta mödosamma jobbet att installera om allting.

Om du vill överklocka din dator så är det enklaste sättet att göra det via Auto tuning i BIOS eller via programvaran Asus TurboV EVO som medföljde ditt moderkort. Normalt kräver överklockning en hel del kunskap om man ska få det rätt - själv har jag lyckligtvis hittat recensioner av moderkort och processor där de använt samma komponenter som jag har och därför bara kunnat kopiera inställningarna. Men programmet jag nämnde lär vara föredömligt på automatiskt överklocka ditt ASUS-kort och borde kunna få upp det i 4,5 - 4,6 GHz utan problem OCH framförallt på ett säkert sätt. Jag skall själv göra på samma sätt under helgen.

Det finns en kille som har skrivit ett par ofta citerade guider för att att bästa få igång såväl en Windows 7 installation som FSX: http://www.simforums.com/forums/setting-up-fsx-and-how-to-tune-it_topic29041.html 

BigBjörne:
Om jag  har FS installerat på en extern hårddisk,måste jag  installera om allt på den också?
Eller räcker det med "huvuddisken"(C)?

Annars så tycker jag att datorn fungerar bra men den kanske blir bättre om man gör som ni rekommenderar.

Behöver man överklocka? Blir det så mycket bättre då?

Navigation

Up one level