BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]

(1/2) > >>

Saikksa:
Terveeks vaan kaikille! 
Eilen päivällä pamautettiin lyhyemmän luokan long haul, vetämällä BA:n vuoro Dubaista Lontooseen kutsulla Speedbird 108.

Käydäänpä sitten asiaan ilman suurempia lätinöitä!

Lennon ATS-tiedote.

(FPL-BAW108-IS
-B744/H-SIJPQRWXY/SD
-OMDB0605
-N0450F340 RANBI T712 BALUS UL768 RAMSI UL602 TASMI UL602 ITBIT UM860
KABAN/N0499F360 UT334 ORVOR/N0493F380 UT334 INB UL852 UDROS UL746 ENIMA
UM747 MOPUG UN618 SUBES UL610 ADKUV DCT DENUT UL608 LOGAN
-EGLL0715 EGKK EGCC
-EET/OMAE0008 OBBB0022 OKAC0056 ORBB0110 LTAA0215 LTBB0336 LBSR0338 LRBB0401
LHCC0437 LOVV0459 EDUU0518 EDVV0556 EBUR0559 EHAA0613 EBUR0614 EHAA0615
EGTT0621 REG/GCIVN SEL/CPLQ OPR/BAW DOF/111209 RALT/OMDB EDDF EGLL RVR/100
 RMK/ADSB TCAS DAT/M RMK/LAHSO NOT AUTHORISED NAV/RNVD1E2A1 RNP10)

Sitten lennon loadsheettiin josta selviää muunmuassa koneemme rekisteri, joka on tänään G-CIVN, joka on ehtinyt palvella British Airwaysia neljätoista vuotta, koneen luovutuspäivä oli 29/09/1997. Matkustajia tälle lennolle nousee yhteensä 232, joista 213 on aikuisia, 19 lapsia ja 7 sylilapsia. Soppaa otetaan mukaan 152000 paunaa.

Code:

L O A D S H E E T              ISSUED BY        APPROVED      DATE         TIME
                                                                                             09 DEC 2011  1646
ALL WEIGHTS IN POUNDS        .........                    ..........
                                            MOHAMMED            SAIKKONEN   


FROM/TO    FLIGHT    A/C REG      A/C TYPE                  CONFIG 
OMDB/EGLL  BAW108    G-CIVN       B747-400/CF6-80C2B1F      F14 C70 Y215 

                         WEIGHT   DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS      96405   2/96405

PASSENGER/CABIN BAG       40868   AD/213 C/19 I/7    TTL 232+7

TOTAL PAYLOAD            152010                          LAST MINUTE CHANGES
DRY OPERATING WEIGHT     394088                     DEST  SPEC  CL/CPT  +/-  WEIGHT
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL  531361   MAX   542500 L
TAKE OFF FUEL            195400
TAKE OFF WEIGHT  ACTUAL  726761   MAX   875000
TRIP FUEL                167360
LANDING WEIGHT   ACTUAL  559401   MAX   630000
TAXI OUT FUEL              1500

UNDERLOAD BEFORE L.M.C.   11139   LIMITED BY ZFW            LMC TOTAL  + / -

BALANCING/TRIM CONDITIONS
MACZFW  19.36%
MACTOW  24.55%   STAB TRIM: 5.6
MACLDW  20.30%

MAC LIMITS
ZFW   FWD 13.00%   AFT 33.00%
TOW   FWD  8.50%   AFT 33.00%
LDW   FWD 13.00%   AFT 33.00%

TRIM BY CABIN AREA
A5.B23.C19.D185


CAPTAINS INFORMATION/NOTES
STD WEIGHTS USED  ADULT/185 CHILD/77 INFANT/0
BLOCK FUEL/ 196900 (110604 LITER)
LANDG FUEL/  28040 ( 15751 LITER)
TAXI TIME 15 MIN

END LOADSHEET BAW108 OMDB-EGLL

Sitten vielä tarkasteltiin säät, Dubaissa päivä on aurinkoinen ja lämpötila reilut 23 astetta, Lontoossa meitä odottaa myös kaunis syyspäivä lämpötila on kuusi astetta. Toiselle varakentälle, Manchesterille on luvattu paskakeliä. 
Code:

WEATHER BRIEFING - BAW108 OMDB-EGLL 09DEC11 1646UTC

WEATHER DATA PROVIDED BY NOAA
** NOT FOR OPERATIONAL USE **

DUBAI [12L, 12R, 30L, 30R]
OMDB 091600Z 04006KT 360V090 CAVOK 23/06 Q1019 NOSIG
OMDB 091058Z 0912/1018 36013KT CAVOK
      BECMG 0916/0918 14005KT
      BECMG 1008/1010 35014KT
      BECMG 1016/1018 15005KT

LONDON HEATHROW [09L, 09R, 27L, 27R]
EGLL 091620Z 26013KT 9999 FEW012 06/02 Q1011
EGLL 091058Z 0912/1018 26010KT 9999 FEW040
      TEMPO 1002/1010 7000 PROB30 1004/1009 1500 BR

LONDON GATWICK [08L, 08R, 26L, 26R]
EGKK 091620Z 25012KT CAVOK 06/01 Q1011
EGKK 091058Z 0912/1018 25010KT 9999 FEW030 PROB30 1002/1009 3000 MIFG BR

MANCHESTER INTL [05L, 05R, 23L, 23R]
EGCC 091620Z 27013KT 9999 VCSH FEW036CB 03/00 Q1008
EGCC 091103Z 0912/1018 27015KT 9999 SCT025
      TEMPO 0912/0918 8000 SHRA PROB30
      TEMPO 0912/0918 28020G30KT 4000 SHRASN BKN012
      BECMG 0918/0921 29005KT
      TEMPO 1001/1012 8000 -SHRASN
      BECMG 1012/1015 23010KT

END WX BRIEF

Sitten vilkaistiin myös tuulikarttoja, pääosin vastatuuleen saadaan painaa koko matka, ja tämän vuoksi ennustettu lentoaika on 15 minuuttia normaalia pidempi.
[ Attachment not found - or removed ]

Siellähän se kaunokainen on! 
[ Attachment not found - or removed ]

Ohjaamon valmistelu aloitettiin luonnollisesti overheadista painamalla Battery päälle.
[ Attachment not found - or removed ]

Kapteeni tulossa kierrokselta, perämies on saanut hommat suht koht kondikseen.
[ Attachment not found - or removed ]

Seuraavaksi tarkistettiin että reitti vie ainakin lähelle Lontoota.
[ Attachment not found - or removed ]

TCAS test.
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten jo työnnellään, ripeän boardaustahdin myötä pääsimme työntelemään noin kymmenen minuuttia aikataulusta edellä. 
[ Attachment not found - or removed ]

Myös matksutaja sai kameransa päälle, laipat laskeutumassa 20 asteeseen.
[ Attachment not found - or removed ]

Viimeinen silmäys terminaalille ja rullaillaan kohti kiitotietä.
[ Attachment not found - or removed ]

Sitten hanat tiskiin ja menoksi!
[ Attachment not found - or removed ]

Komeasti nousee!
[ Attachment not found - or removed ]

Nousua, AP kytketty päälle.
[ Attachment not found - or removed ]

Kuvia cruisesta 1.
[ Attachment not found - or removed ]

Kuvia cruisesta 2.
[ Attachment not found - or removed ]

Myös förstin matkustaja sai kaivettua järkkärinsä esiin. 
[ Attachment not found - or removed ]

Kuuden tunnin rillauksen jälkeen TOD näkyy. 
[ Attachment not found - or removed ]

Ja laskunopeudet esiteltynä.
[ Attachment not found - or removed ]

Down we go.
[ Attachment not found - or removed ]

Ja turhat vauhdit pois.
[ Attachment not found - or removed ]

Ja ILS 27L.   
[ Attachment not found - or removed ]

Perinteistä silkkiä vailla.
[ Attachment not found - or removed ]

Ja näin se asettuu. 
[ Attachment not found - or removed ]

Vapautellaan, nostellaan laipat, ja käynnistetään APU.
[ Attachment not found - or removed ]

Tähtäillään portille.
[ Attachment not found - or removed ]

Bonuskuva, Martinairin vanhus laskeutuu.
[ Attachment not found - or removed ]

Siinähän se oli, soppaa paloi aivan riittävästi ja matkustajat saatettiin onnellisesti Lontooseen.

Ja sitten huomauttelette operointivirheistä välittömästi!

Lisäys!
Wiljamin pyynnöstä haluan vielä kehua Heathrown vitosterminaalia, se on niin kermanen. 

Ja vielä todiste siitä että portille asti päästiin, G-CIVN portilla.
[ Attachment not found - or removed ]

Wiljam Simula:
Kiva stoori Eipä näitä Long Haul stooreja ole täällä foorumilla ikinä liikaa. Plussa vielä siittä ettei mitään turhaa hömpötystä Heathrown terminaali vitosesta! 

Saikksa:
Quote

Kiva stoori Eipä näitä Long Haul stooreja ole täällä foorumilla ikinä liikaa. Plussa vielä siittä ettei mitään turhaa hömpötystä Heathrown terminaali vitosesta! 


Lisäsin pienen kehun, sehän kuuluu asiaan. 

AmiGo98:
Hieno kone ja tuo T5 on vaan niin nostalginen!(minulle ainakin)
Stoorissakaan mitään valittamista.

Miten muuten siellä IVAO:ssa jos lentää "real-time"(ei paussailla lennon aikana) on aikaa säätää wing viewin ja ohjaamokuvan välillä kriittisillä nousuhetkillä? Eikö siellä pidä seurata jotain muuta, kuin ikkunanäkymiä?

Erik_P:
Hienot kuvat hienosta koneesta. 

Miko: Itse ainakin otan joskus uusinnan laskusta/noususta, jonka katson myöhemmin ja otan shotteja. 

Navigation

Up one level

Next page