FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.12.17, 11:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]  (Read 1337 times)
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« on: 10.12.11, 21:24 »

Terveeks vaan kaikille!  thmbup
Eilen päivällä pamautettiin lyhyemmän luokan long haul, vetämällä BA:n vuoro Dubaista Lontooseen kutsulla Speedbird 108.

Käydäänpä sitten asiaan ilman suurempia lätinöitä!

Lennon ATS-tiedote.

(FPL-BAW108-IS
-B744/H-SIJPQRWXY/SD
-OMDB0605
-N0450F340 RANBI T712 BALUS UL768 RAMSI UL602 TASMI UL602 ITBIT UM860
KABAN/N0499F360 UT334 ORVOR/N0493F380 UT334 INB UL852 UDROS UL746 ENIMA
UM747 MOPUG UN618 SUBES UL610 ADKUV DCT DENUT UL608 LOGAN
-EGLL0715 EGKK EGCC
-EET/OMAE0008 OBBB0022 OKAC0056 ORBB0110 LTAA0215 LTBB0336 LBSR0338 LRBB0401
LHCC0437 LOVV0459 EDUU0518 EDVV0556 EBUR0559 EHAA0613 EBUR0614 EHAA0615
EGTT0621 REG/GCIVN SEL/CPLQ OPR/BAW DOF/111209 RALT/OMDB EDDF EGLL RVR/100
 RMK/ADSB TCAS DAT/M RMK/LAHSO NOT AUTHORISED NAV/RNVD1E2A1 RNP10)

Sitten lennon loadsheettiin josta selviää muunmuassa koneemme rekisteri, joka on tänään G-CIVN, joka on ehtinyt palvella British Airwaysia neljätoista vuotta, koneen luovutuspäivä oli 29/09/1997. Matkustajia tälle lennolle nousee yhteensä 232, joista 213 on aikuisia, 19 lapsia ja 7 sylilapsia. Soppaa otetaan mukaan 152000 paunaa.

Code:
L O A D S H E E T              ISSUED BY        APPROVED      DATE         TIME
                                                                                             09 DEC 2011  1646
ALL WEIGHTS IN POUNDS        .........                    ..........
                                            MOHAMMED            SAIKKONEN   


FROM/TO    FLIGHT    A/C REG      A/C TYPE                  CONFIG 
OMDB/EGLL  BAW108    G-CIVN       B747-400/CF6-80C2B1F      F14 C70 Y215 

                         WEIGHT   DISTRIBUTION
LOAD IN COMPARTMENTS      96405   2/96405

PASSENGER/CABIN BAG       40868   AD/213 C/19 I/7    TTL 232+7

TOTAL PAYLOAD            152010                          LAST MINUTE CHANGES
DRY OPERATING WEIGHT     394088                     DEST  SPEC  CL/CPT  +/-  WEIGHT
ZERO FUEL WEIGHT ACTUAL  531361   MAX   542500 L
TAKE OFF FUEL            195400
TAKE OFF WEIGHT  ACTUAL  726761   MAX   875000
TRIP FUEL                167360
LANDING WEIGHT   ACTUAL  559401   MAX   630000
TAXI OUT FUEL              1500

UNDERLOAD BEFORE L.M.C.   11139   LIMITED BY ZFW            LMC TOTAL  + / -

BALANCING/TRIM CONDITIONS
MACZFW  19.36%
MACTOW  24.55%   STAB TRIM: 5.6
MACLDW  20.30%

MAC LIMITS
ZFW   FWD 13.00%   AFT 33.00%
TOW   FWD  8.50%   AFT 33.00%
LDW   FWD 13.00%   AFT 33.00%

TRIM BY CABIN AREA
A5.B23.C19.D185


CAPTAINS INFORMATION/NOTES
STD WEIGHTS USED  ADULT/185 CHILD/77 INFANT/0
BLOCK FUEL/ 196900 (110604 LITER)
LANDG FUEL/  28040 ( 15751 LITER)
TAXI TIME 15 MIN

END LOADSHEET BAW108 OMDB-EGLL

Sitten vielä tarkasteltiin säät, Dubaissa päivä on aurinkoinen ja lämpötila reilut 23 astetta, Lontoossa meitä odottaa myös kaunis syyspäivä lämpötila on kuusi astetta. Toiselle varakentälle, Manchesterille on luvattu paskakeliä.  thmbdn
Code:
WEATHER BRIEFING - BAW108 OMDB-EGLL 09DEC11 1646UTC

WEATHER DATA PROVIDED BY NOAA
** NOT FOR OPERATIONAL USE **

DUBAI [12L, 12R, 30L, 30R]
OMDB 091600Z 04006KT 360V090 CAVOK 23/06 Q1019 NOSIG
OMDB 091058Z 0912/1018 36013KT CAVOK
      BECMG 0916/0918 14005KT
      BECMG 1008/1010 35014KT
      BECMG 1016/1018 15005KT

LONDON HEATHROW [09L, 09R, 27L, 27R]
EGLL 091620Z 26013KT 9999 FEW012 06/02 Q1011
EGLL 091058Z 0912/1018 26010KT 9999 FEW040
      TEMPO 1002/1010 7000 PROB30 1004/1009 1500 BR

LONDON GATWICK [08L, 08R, 26L, 26R]
EGKK 091620Z 25012KT CAVOK 06/01 Q1011
EGKK 091058Z 0912/1018 25010KT 9999 FEW030 PROB30 1002/1009 3000 MIFG BR

MANCHESTER INTL [05L, 05R, 23L, 23R]
EGCC 091620Z 27013KT 9999 VCSH FEW036CB 03/00 Q1008
EGCC 091103Z 0912/1018 27015KT 9999 SCT025
      TEMPO 0912/0918 8000 SHRA PROB30
      TEMPO 0912/0918 28020G30KT 4000 SHRASN BKN012
      BECMG 0918/0921 29005KT
      TEMPO 1001/1012 8000 -SHRASN
      BECMG 1012/1015 23010KT

END WX BRIEF

Sitten vilkaistiin myös tuulikarttoja, pääosin vastatuuleen saadaan painaa koko matka, ja tämän vuoksi ennustettu lentoaika on 15 minuuttia normaalia pidempi.
[ attachment removed / expired ]

Siellähän se kaunokainen on!  Cool
[ attachment removed / expired ]

Ohjaamon valmistelu aloitettiin luonnollisesti overheadista painamalla Battery päälle.
[ attachment removed / expired ]

Kapteeni tulossa kierrokselta, perämies on saanut hommat suht koht kondikseen.
[ attachment removed / expired ]

Seuraavaksi tarkistettiin että reitti vie ainakin lähelle Lontoota.
[ attachment removed / expired ]

TCAS test.
[ attachment removed / expired ]

Sitten jo työnnellään, ripeän boardaustahdin myötä pääsimme työntelemään noin kymmenen minuuttia aikataulusta edellä.  thmbup
[ attachment removed / expired ]

Myös matksutaja sai kameransa päälle, laipat laskeutumassa 20 asteeseen.
[ attachment removed / expired ]

Viimeinen silmäys terminaalille ja rullaillaan kohti kiitotietä.
[ attachment removed / expired ]

Sitten hanat tiskiin ja menoksi!
[ attachment removed / expired ]

Komeasti nousee!
[ attachment removed / expired ]

Nousua, AP kytketty päälle.
[ attachment removed / expired ]

Kuvia cruisesta 1.
[ attachment removed / expired ]

Kuvia cruisesta 2.
[ attachment removed / expired ]

Myös förstin matkustaja sai kaivettua järkkärinsä esiin.  Smiley
[ attachment removed / expired ]

Kuuden tunnin rillauksen jälkeen TOD näkyy.  thmbup
[ attachment removed / expired ]

Ja laskunopeudet esiteltynä.
[ attachment removed / expired ]

Down we go.
[ attachment removed / expired ]

Ja turhat vauhdit pois.
[ attachment removed / expired ]

Ja ILS 27L.   Cool
[ attachment removed / expired ]

Perinteistä silkkiä vailla.
[ attachment removed / expired ]

Ja näin se asettuu.  Cool
[ attachment removed / expired ]

Vapautellaan, nostellaan laipat, ja käynnistetään APU.
[ attachment removed / expired ]

Tähtäillään portille.
[ attachment removed / expired ]

Bonuskuva, Martinairin vanhus laskeutuu.
[ attachment removed / expired ]

Siinähän se oli, soppaa paloi aivan riittävästi ja matkustajat saatettiin onnellisesti Lontooseen. Smiley

Ja sitten huomauttelette operointivirheistä välittömästi!

Lisäys!
Wiljamin pyynnöstä haluan vielä kehua Heathrown vitosterminaalia, se on niin kermanen.  Cool

Ja vielä todiste siitä että portille asti päästiin, G-CIVN portilla.
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 10.12.11, 21:47 by Santeri Saikkonen »

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #1 on: 10.12.11, 21:48 »

Kiva stoori thmbup Eipä näitä Long Haul stooreja ole täällä foorumilla ikinä liikaa. Plussa vielä siittä ettei mitään turhaa hömpötystä Heathrown terminaali vitosesta!  Wink

Lisäsin pienen kehun, sehän kuuluu asiaan.  Wink

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3200
Date Registered: 21.11.10

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #2 on: 10.12.11, 22:01 »

Hieno kone ja tuo T5 on vaan niin nostalginen!(minulle ainakin) thmbup
Stoorissakaan mitään valittamista.

Miten muuten siellä IVAO:ssa jos lentää "real-time"(ei paussailla lennon aikana) on aikaa säätää wing viewin ja ohjaamokuvan välillä kriittisillä nousuhetkillä? Huh Eikö siellä pidä seurata jotain muuta, kuin ikkunanäkymiä?
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #3 on: 10.12.11, 22:03 »

Hienot kuvat hienosta koneesta.  thmbup

Miko: Itse ainakin otan joskus uusinnan laskusta/noususta, jonka katson myöhemmin ja otan shotteja. 

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #4 on: 10.12.11, 22:03 »

Hieno kone ja tuo T5 on vaan niin nostalginen!(minulle ainakin) thmbup
Stoorissakaan mitään valittamista.

Miten muuten siellä IVAO:ssa jos lentää "real-time"(ei paussailla lennon aikana) on aikaa säätää wing viewin ja ohjaamokuvan välillä kriittisillä nousuhetkillä? Huh Eikö siellä pidä seurata jotain muuta, kuin ikkunanäkymiä?
T5 on mulle kuin Mekka!  Grin

Laskukuvat on otettu replaysta, nousukuvassa vaihdettiin nopesti kuvakulmaksi wingview.

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Iiro Helminen
Offline Offline

Posts: 965
Date Registered: 04.02.10

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #5 on: 12.12.11, 14:23 »

Kun operointivirheitä pyysit niin pientä pilkunnysväystä, AT armataan BA:lla vasta kiitotielle mennessä ja olihan laskussa käytössä laippa 25? Ja painot ihan kiloiksi  Grin

ASUS P8Z68-V/GEN3 || Core i5 2500K @4,8Ghz || HyperX 1600Mhz 16Gb || ASUS GTX1070 8Gb || Corsair TX650 V2 || Corsair H100i || 120Gb SSD || 1,5 Tb HDD || FD Define R4
Jukka Vuopala
Offline Offline

Posts: 224
Date Registered: 07.02.09

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #6 on: 12.12.11, 15:04 »

Niin ja kannattaa muuten vilkasta sitä loadsheettiä Wink
Jos en nyt aivan väärin tota lue niin sun total payload on se sun mainitsemas 152000 paunaa, mutta kerosiiniä sä tartteisit tuon mukaan 195400lbs.. Eihän tossa olekkaan kuin about 43k lbs eroa Wink Toivottavasti riitti "soppa" perille asti  Tongue
Jaakko Polet
Offline Offline

Posts: 964
Date Registered: 17.07.10

Re: BAW108 OMDB-EGLL [IVAO/B744]
« Reply #7 on: 16.12.11, 10:48 »

nice!

Canon EOS 60D,18-55mm IS EF-S,24-105/4 IS USM L 70-200/4 IS USM L
koettu: OUL HEL TKU LAX MDW SAN AMS FCO WAW JFK ARN CPH MUC VIE SZG NCE LPA LHR VAA LLA KUO JYV MXP GVA CTA REG NAP CIA RMI TMP VCE LCY STN KTT RVN KEM OSL FRA TGL MYF EVE SJV LKN SOJ SUF KRK KRN ENF LIRU EFAH EFPA EFPU EFME EFLA EFKO EFRH EFML EFJM EFNU EFKN EFVT EFAL EFHF ORD PHL OSH MKE PEK tulossa:CPH MXP OSL | PPL(A) |
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1