FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.18, 00:00

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  SimConnect ei toimi
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: SimConnect ei toimi  (Read 1016 times)
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

SimConnect ei toimi
« on: 11.12.11, 11:58 »

Muutaman päivän yrityksen jälkeen ei auta muu kuin kysyä pari perusasiaa. Käytän FSMappia läppärillä (Client) WIN XP pro sp3 ja FSX on (MASTER) WIN 7 64 bit.
Router on D-Link DI-524 ja koneet ovat kotiverkossa, jossa kaikki muuten toimii oikein hyvin eli tiedostojen jakaminen ynnä muu sujuuu oikein hyvin. Samoin FS Commander toimii Wide Clientin avulla ongelmitta.

Siitä on melkoisesti aikaa, kun laitoin FSMapin toiminaan enkä nyt muista, että miten se oikein meni. Olen toiminut ohjelman ohjeiden mukaan ja simconnect.cfg on FSMap-kansiossa ja simconnect.xml on oikeassa FSX-kansiossa - siis siellä, missä FSX.cfg:kin sijaitsee.

Ehkä ongelma on ip-osoite, joka on muuttunut, mutta mistä minä voin varmistaa oikean verkon käyttämän ip-osoitteen?

Tarvitseeko minun asentaa FSX:n asennuslevyillä oleva SDK päivityksineen? Simuversio, jota käytän on FSX Gold Edition.

Poistin eilen FSMap-kansiosta nuo MANIFEST-tiedostot jolloin Windows loi uudet tilalle ajettuani SimConnect.msi-ohjelman. Vähän kyllä epäilen ohjelman asennuksen onnistumista, mutta mitään varoitusta epäonnistumisesta ei tullut. Asennuksen aikana näkyvissä ollut asennuspalkki ei vain alun jälkeen liikkunut lainkaan.

Neuvot olisivat tervetulleita. Suuren karttamäärän vuoksi en viitsissi asentaa ohjelmaa uusiksikaan...

tjh80
Former member
Re: SimConnect ei toimi
« Reply #1 on: 11.12.11, 13:06 »

Muutaman päivän yrityksen jälkeen ei auta muu kuin kysyä pari perusasiaa. Käytän FSMappia läppärillä (Client) WIN XP pro sp3 ja FSX on (MASTER) WIN 7 64 bit.
Router on D-Link DI-524 ja koneet ovat kotiverkossa, jossa kaikki muuten toimii oikein hyvin eli tiedostojen jakaminen ynnä muu sujuuu oikein hyvin. Samoin FS Commander toimii Wide Clientin avulla ongelmitta.

Siitä on melkoisesti aikaa, kun laitoin FSMapin toiminaan enkä nyt muista, että miten se oikein meni. Olen toiminut ohjelman ohjeiden mukaan ja simconnect.cfg on FSMap-kansiossa ja simconnect.xml on oikeassa FSX-kansiossa - siis siellä, missä FSX.cfg:kin sijaitsee.

Ehkä ongelma on ip-osoite, joka on muuttunut, mutta mistä minä voin varmistaa oikean verkon käyttämän ip-osoitteen?

Tarvitseeko minun asentaa FSX:n asennuslevyillä oleva SDK päivityksineen? Simuversio, jota käytän on FSX Gold Edition.

Poistin eilen FSMap-kansiosta nuo MANIFEST-tiedostot jolloin Windows loi uudet tilalle ajettuani SimConnect.msi-ohjelman. Vähän kyllä epäilen ohjelman asennuksen onnistumista, mutta mitään varoitusta epäonnistumisesta ei tullut. Asennuksen aikana näkyvissä ollut asennuspalkki ei vain alun jälkeen liikkunut lainkaan.

Neuvot olisivat tervetulleita. Suuren karttamäärän vuoksi en viitsissi asentaa ohjelmaa uusiksikaan...
SDK:tahan ei tarvitse asennella, jos et maisemia yms ala tekemään. Ne on vaan työkaluja sitä varten, joita monet maisemointi yms ohjelmat vaativat toimiakseen. Esim Wishplacer sovellus, jolla objekteja lisätään, tarvitsee FSX SDK:lta bglcompin. Simconnect menee aina simun asennuksessa, en muista mistä joskus latasin ohjelman, jolla varmisti Simconnectin toimivuuden.
Rolf Niemi

« Reply #2 on: 11.12.11, 13:34 »

SDK:tahan ei tarvitse asennella, jos et maisemia yms ala tekemään. Ne on vaan työkaluja sitä varten, joita monet maisemointi yms ohjelmat vaativat toimiakseen. Esim Wishplacer sovellus, jolla objekteja lisätään, tarvitsee FSX SDK:lta bglcompin. Simconnect menee aina simun asennuksessa, en muista mistä joskus latasin ohjelman, jolla varmisti Simconnectin toimivuuden.

Minä latasin eilen ADE9X Enviroment-ohjelman, jos sitä tarkoitat. Kokeilin sitä pöytäkoneella ja SimConnect toimi mutta kun tein saman läppärillä, niin ei toimi ei...

Matias Kylmänen

Date Registered: 24.08.10

« Reply #3 on: 11.12.11, 13:40 »

Suorita-->CMD-->ipconfig
tjh80
Former member
« Reply #4 on: 11.12.11, 13:53 »

Siis jos se on asennuksen suorittanut onnistuneesti niin ei siinä periaatteessa pitäisi olla mitn. Voi olla että se tuosta IP:stä herjaa, nehän voit määrittää sitten läppärillä erilleen toimimaan vaikka IPV6 verkon kautta tuolle sovellukselle, siitä en vaan ole varma miten se periaate saadaan FSMapissa toimimaan. Moneen kertaan olen itsekin joutunut sovelluskohtaisia verkkoasetuksia muuntamaan käsipelin. Jotkut ohjelmat ei vaan automaattisesti suostu tunnistumaan oikeille asetuksille verkon osalta, esim VMWare.

PS: Pitääpä ostaa tuo lisuri, vaikuttas aika hienolta. Enemmän kun tulee GA härveleillä lenneltyä simussa, niin aika hyvä lisä ois.
« Last Edit: 11.12.11, 13:59 by Toni Hiltunen »
Rolf Niemi

« Reply #5 on: 11.12.11, 14:30 »

Siis jos se on asennuksen suorittanut onnistuneesti niin ei siinä periaatteessa pitäisi olla mitn. Voi olla että se tuosta IP:stä herjaa, nehän voit määrittää sitten läppärillä erilleen toimimaan vaikka IPV6 verkon kautta tuolle sovellukselle, siitä en vaan ole varma miten se periaate saadaan FSMapissa toimimaan. Moneen kertaan olen itsekin joutunut sovelluskohtaisia verkkoasetuksia muuntamaan käsipelin. Jotkut ohjelmat ei vaan automaattisesti suostu tunnistumaan oikeille asetuksille verkon osalta, esim VMWare.

PS: Pitääpä ostaa tuo lisuri, vaikuttas aika hienolta. Enemmän kun tulee GA härveleillä lenneltyä simussa, niin aika hyvä lisä ois.

No minä olen käytänyt FSMapin ohjetta ja käyttänyt Ipv4-asetuksia, mutta voihan siihen lisätä tuon toisenkin.

Matias häipyi linjoilta - pitääkö tuo ipconfig ajaa läppärillä vai pöytäkoneella vaiko molemmilla?

Joo - GA-lentämisessä tuo on oiva apu. Näkee tarkasti missä menee ja mitä on edessä korkeuksineen. Karttoja saa AVSIMIstä runsaasti USA:han valmiiksi kalibroituna.

tjh80
Former member
« Reply #6 on: 11.12.11, 14:41 »

pitääkö tuo ipconfig ajaa läppärillä vai pöytäkoneella vaiko molemmilla?

Voithan sinä ajaa sen molemmista ja vertailla ne verkon tiedot keskenään.
Mutta en usko että siitä mitään apuja tähän tilanteeseen on, jos kerran muuten lähiverkko toimii.
Oletko varma ettei esim palomuuri tms. sotke sielä sen toimintaa?
Rolf Niemi

« Reply #7 on: 11.12.11, 14:55 »

Voithan sinä ajaa sen molemmista ja vertailla ne verkon tiedot keskenään.
Mutta en usko että siitä mitään apuja tähän tilanteeseen on, jos kerran muuten lähiverkko toimii.
Oletko varma ettei esim palomuuri tms. sotke sielä sen toimintaa?

Käytän Pandaa eikä sen pitäisi estää mitään. Se kyllä on aina kysynyt lupaa kun olen saanut FSMapin toimimaan verkossa ja hyväksyttyäni ei ole ollut mitään ongelmaa. Kyllä lähiverkko toimii hyvin - pääsen läppäriltä käsiksi kaikkiin pöytäkoneen tiedostoihin ja voin muokata tiedostaja kuten vaikka tuota SimConnect.XML:lää. Täytyy kokeilla tuota ipconfig-juttua...

Rolf Niemi

« Reply #8 on: 11.12.11, 15:06 »

Kyllähän juttu on nyt näköjään niin, että iPV4-osoitteet heittävät viimeisin numeron osalta yhdellä läppärin ja pöytäkoneen osalta. Mitä tehdä?

tjh80
Former member
« Reply #9 on: 11.12.11, 15:12 »

Tässä voi tulla muuten myös Windows 7 Suojauskäytännötkin esteeseen. Mulla oli taannoin ongelmia päästä käsiksi ulkoiselle kovalevylle emännän silloisella Windows XP miniläppärillä lähiverkon kautta, syy oli se ettei minulla ollut käytössä riittäviä oikeuksia päästä käsiksi windows 7 koneessa kiinni olevaan ulkoiseen kovoon, minun piti höllentää Windows 7 kautta suojaus asetuksia kovolle, jotta pääsin käsiksi. Tässä tapauksessasi tuntuu vähän samantapaiselle ongelmalle.

Oletko siis ekaa kertaa käyttämässä tätä WindowsXP+Windows 7 yhdistelmää tämän FSMap sovelluksen kanssa?
XP:llähän sai usb tikulla samat määritykset otettua toiseen XP koneeseen helposti käyttöön, sen jälkeen tuo suojausmenetelmä Windows 7 on muuttunut reippaasti sitten XP aikojen.
tjh80
Former member
« Reply #10 on: 11.12.11, 15:15 »

Eli veikkaisin että joudut sille osiolle, eli tässä tapauksessa Windowsin osioon ja kansiohin ottamaan erikseen täydet hallinta oikeudet ennen kun se alkaa toimimaan koska Simconnect filut on sielä Windows kansiossa Manifesteissa.

Näin siis itse toimin, ja melkein saman asian olen joutunut RXP sovellusten takia tekemään joka kerta windows 7 uudelleen asennuksen jälkeen. Sinullahan ei kuten ei muillakaan ole ns. niitä aivan täysiä muokkausoikeuksia ja käyttöoikeuksia windowsin osion windows kansioihin, ennen tätä määrittämistä. Eli joudut vaihtamaan siinä tilanteessa Omistaja oikeudet sinun nykyiselle käyttäjänimellesi Windows 7 koneessa, tämän jälkeen saat melkeimpä tehdä filuille mitä vaan haluat kunhan ne oikeudet on määritetty itsellesi.

Windows XP on vaan sen verran ikävämpi tapaus, helpoiten tämä kävisi Vista+windows 7 tai w7+w7 järjestelmissä.

En siis usko että kyse on välttämättä verkko ongelmista niinkään vaan hallintaoikeuksista.
Rolf Niemi

« Reply #11 on: 11.12.11, 15:18 »

Tässä voi tulla muuten myös Windows 7 Suojauskäytännötkin esteeseen. Mulla oli taannoin ongelmia päästä käsiksi ulkoiselle kovalevylle emännän silloisella Windows XP miniläppärillä lähiverkon kautta, syy oli se ettei minulla ollut käytössä riittäviä oikeuksia päästä käsiksi windows 7 koneessa kiinni olevaan ulkoiseen kovoon, minun piti höllentää Windows 7 kautta suojaus asetuksia kovolle, jotta pääsin käsiksi. Tässä tapauksessasi tuntuu vähän samantapaiselle ongelmalle.

Oletko siis ekaa kertaa käyttämässä tätä WindowsXP+Windows 7 yhdistelmää tämän FSMap sovelluksen kanssa?
XP:llähän sai usb tikulla samat määritykset otettua toiseen XP koneeseen helposti käyttöön, sen jälkeen tuo suojausmenetelmä Windows 7 on muuttunut reippaasti sitten XP aikojen.

UAC on pois käytöstä ja tätä yhdistelmää (XP/WIN7) olen käyttänyt ainakin pari vuotta FSMapin kanssa menestyksellä. Pientä tökkimistä on ollut, jos olen asentanut koko käyttiksen uusiksi, mutta aina olen sen saanut pelaamaan tekemättä mitään muutoksia läppärillä. WIN7:kassa olen suorittanut lähiverkon luomisen ja jakanut tiedostot.

Nytkin toimii kaikki muu yhteistyö paitsi tämä kirottu SimConnect...

tjh80
Former member
« Reply #12 on: 11.12.11, 15:19 »

Nytkin toimii kaikki muu yhteistyö paitsi tämä kirottu SimConnect...
Tuota noin, etsippä jokainen Simconnect filu sieltä Windows kansiosta ja katso jokaiselta kolmelta Simconnect.dll onko siinä TrustedInstallerilla oikeudet, koita muuntaa se sinun käyttäjänimelle Omistaja kohdasta ja katso miten käy.
Rolf Niemi

« Reply #13 on: 11.12.11, 15:21 »

Tuota noin, etsippä jokainen Simconnect filu ja katso onko siinä TrustedInstallerilla oikeudet, koita muuntaa se sinun käyttäjänimelle Omistaja kohdasta ja katso miten käy.

OK - kiitos. Lähden tutkimaan asiaa...

tjh80
Former member
« Reply #14 on: 11.12.11, 15:26 »

Huom! jos sielä on System, kuten itselläni niin sitä tuskin tarvitsee muuttaa.
Oletko kysynyt foorumilta apuja, siis Supportista? Jos sielä olisi vastaavanlaisista ongelmista aiempaa keskustelua.
Rolf Niemi

« Reply #15 on: 11.12.11, 15:38 »

Huom! jos sielä on System, kuten itselläni niin sitä tuskin tarvitsee muuttaa.
Oletko kysynyt foorumilta apuja, siis Supportista? Jos sielä olisi vastaavanlaisista ongelmista aiempaa keskustelua.

Olen kysynyt FSMap-foorumilta tai siis oikeastaan FSMapissa on toiminto, jolla voi ottaa suoraan yhteyttä ohjelmiston tekijään ja hän vastaa sitten aikanaan jos vastaa. TrustedInstallerilla näkyi olevan täydet oikeudet...

Rolf Niemi

« Reply #16 on: 12.12.11, 21:37 »

No niin - sainpas toimimaan. Asensin läppärin käyttiksen uusiksi enkä turhaan, vaikka ei se vika siinä ollut, vaan muuttunut IP FSX-PC:ssä laitteiston päivityksen jälkeen. Pitkään sain testata ennen kuin kyllästyin yritykseen että erehdykseen noin tunti sitten ja aloin lukemaantietoa netin pohjattomasta tietolaarista ja törmäsin asiaan, joka oli minulle mysteeri ja jonka nyt luultavasti muistan niin kauan kuin simuilen. SimConnect.CFG ja SimConnect.XML käyttävät serverinä toimivan koneen IP:tä - noin yksinkertaista se on. Minä yritin kaikkia muita variaatioita, mutta en sitten kenties tuota  Grin

Ronkin kyllä palomuurin asetuksiakin, mutta joo - nyt toimii ja alkaa hirmuinen karttojen asentaminen...

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1