OH-IMS (kuvia lisätty 1.5.2012)

<< < (13/36) > >>

Juhak:
Quote

Kuvat galleriassa eivät jostain syystä halua avautua ?


Kas vain... galleria näyttää olevan nurin. Laitetaan it-osasto tutkimaan. Kiitos ilmoituksesta.
Juha

Juhak:
Laitetaanpa pari kuvaa vaihteeksi. Projekti on elossa ja etenee hitaasti, mutta varmasti 

Uusi kaasulauta työn alla...
<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Simun etuosaan tein ovet vanerista. Toiseen oveen pultattiin flekti.
<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Ja ovet edestäpäin.
<I><B>[ attachment removed ]</B></I>

Kun saisi nuo kaasut ja uudelleen rakennetun suuntaohjauksen pelittämään, olisi aika siirtyä enemmän "nappulatekniikan" puolelle.
Niin, ja simulaattoriblogin galleria on taas nurin  :-
Juha

Juhak:
Jaaha, nyt on koko simulaattoriblogi tainnut siirtyä bittiavaruuteen... Mutta projekti ei toki ole kuollut. Taas olisi aika keskittyä simulaattoriin aktiivisemmin. Aivan uusia kuvia minulla ei ole, mutta laitetaan tähän yksi vanha mittaritauluista:



Kesän aikana olisi tarkoitus saada mittarit lopullisesti valmiiksi, ja aloitella muun tekniikan tekeminen. Kaipaisin vähän apuja SIOCia osaavalta henkilöltä, oma aika ei tahdo riittää kaikkeen. Jos hallitset SIOCin edes jotenkin, ja olisit kiinnostunut tulemaan mukaan simulaattorin rakentamiseen, ilmoittele itsestäsi. Museo tulee toivottavasti panostamaan jatkossa enemmänkin simulaattoreihin ja interaktiivisuuteen, joten nyt on hyvä hetki hypätä mukaan 
Juha

Juhak:
Jaaha... aika pyyhkiä pölyt Aztecin päältä. Tämä projekti on viettänyt hiljaiseloa jonkin aikaa, mutta nyt se liikahtaa jälleen eteenpäin. Simulaattoriblogi on tosiaan siirtynyt bittiavaruuteen, mutta päivittelen tänne uusia kuvia heti kun ehdin. Hirveän paljon edistystä tuosta viimeisimmästä kuvasta ei ole tapahtunut. Ilmailumuseoyhdistyksen entisöintiporukka Tiistaikerho on viime keväästä lähtien puurtanut simun ulkokuoren kanssa. Loput peltiyöt on tehty ja simua alkaa olemaan maalausvalmis, eilen juuri suunnittelimme maalauskaaviota. 

Seuraava iso työvaihe on koneen sisustus. Sisustuksen kasaaminen on aloitettava katon asentamisella, ja ennen kuin sen voi tehdä, pitää kaikki kattorätin alle jäävä saada paikoilleen. Simun ilmanvaihdosta on puhuttu täällä ennenkin. Aztecissa on muistaakseni kuusi raitisilmaventtiiliä kabiinissa. Alunperin näille venttiileille tuli putket matkustamon takaosasta. Tarkoitus on käyttää näitä alkuperäisiä venttiileitä. Venttiilien pohjiin kiinnitetään letkut, jotka vedetään rungon takaosaan. Ilman saamiseksi letkuihin olen suunnitellut tällaista viritystä:

[ Attachment not found - or removed ]

Takapenkin alle sijoitetaan laatikko (mallia muovinen säilytysloota). Venttiileille menevät letkut kiinnitetään letkuläpivienneillä laatikon kylkeen. Laatikon kylkeen asennetaan puhallin joka imee raitistailmaa simun ulkopuolelta ja puhaltaa sen laatikkoon. Sopiva puhallin mietityttää... Riittääkö laite/kotelotuulettimissa tehoa puhaltaa riitttävästi ilmaa kabiiniin? Vai pitäisikö valita tämän tyyppinen poistoilmapuhallin: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?tuote=87397&sivu=87397.htm&ryhmaid=106 Mutta onko poistilmapuhallin jo liian tehokas tähän käyttöön?

Juha

Transisto:
Kannattaa hankkia jostain autopurkamosta auton raikasilmapuhallin upotettuna tavalliseen ilmastointiputkeen. Tukirunko putkelle tehtiin vanerista ja putken etuosaan löytyi sopiva ritilä Biltemasta. Putket Etolasta.

Kyseinen laite on simulaattorin peräosassa ja imee ilmaa rungon ulkopuolelta mistä se ohjataan katon ja kojelaudan raikasilmasuuttimiin.
Meillä on Saabin vipperä ja tehoa riittää. Kaksi eri nopeuttakin ohjaamosta, alkuperäisen raikasilmakytkimen kautta säädettävissä.
Virran saa tavallisesta PC:n powerista. Kaiken lisäksi käyntiääni on erittäin hiljainen.
 
[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page