OH-IMS (kuvia lisätty 1.5.2012)

<< < (17/36) > >>

wezzer:
Quote

Terve,

Saakos tuon TRC linkin stopattua/käynnistettyä batchilla? Jos saa niin LUA:lla saat batchin käynnistettyä napin avulla helposti.



Kyllähän sen saa, eli täytyykin alkaa suunnitella "recalibrate"-nappia jos sama kalibrointiongelma toistuu myös SIM-APU -koneella ajettuna

tigert:
Googletin muuten tuota ja tuli tämmöinen ikivanha foorumipostaus vastaan:

"My Altimeter problems are solved! Having stripped everything right back, I found a tiny shard of plastic was catching on the output shaft in the modified servo, causing the pot shaft to turn very slightly when the servo ran. The superglue hadn't locked the shaft in place as there was still some grease around it."

(simkits forum)

Juhak:
Herättelin tänä viikonloppuna pitkästä aikaa simun systeemejä paremmin henkiin. Uudet D-linkin 7-porttiset usb-hubit tuntuvat toimivan paremmin kuin edeltäjänsä. Tosin perusongelma näyttää jossain mittakaavassa pysyvän: kaikki usb-mittarit eivät tunnistu tietokonetta käynnistettäessä.

Kaksi usb-mittaria (kierrosluku ja ahtopaine) eivät toimineet, ja purin ne osiin. Syyksi paljastui akselin jumittaminen mittaritaulun pohjan reiässä. Tämä on aika mystistä, sillä olen varma, että kaikki akselit liikkuivat kevyesti kun olen mittarit kasannut. Pienellä fiksaamisella mittarit alkoivat taas toimimaan. Moottoripuolen mittareista kalibroimatta on enää EGT-mittarit. Ongelma on se, että mittareissa on pelkkiä viivoja, en nopealla etsimisellä löytänyt mistään tieto Baronin EGT-arvoista. Kuka osaisi kertoa mitä astelukuja viivat mittarissa tarkoittavat?

Juha

tigert:
Quote

Moottoripuolen mittareista kalibroimatta on enää EGT-mittarit. Ongelma on se, että mittareissa on pelkkiä viivoja, en nopealla etsimisellä löytänyt mistään tieto Baronin EGT-arvoista. Kuka osaisi kertoa mitä astelukuja viivat mittarissa tarkoittavat?


Periaatteessahan EGT-mittarissa tuo ei ole niin tarkkaa, kunhan se näyttää nyt edes jotenkin järkeviä. Voisit katsoa tietty FSUIPC:llä mitä arvoja siellä EGT:ssä kulkee, ja pikainen googletus AircraftSprucesta löysi mm. tämmöisen: "EGT Gauge 700-1700°F".

Mutta tuohan on niin että sen viisarin tarkka lukema on irrelevantti, oleellista on laihentaessa etsiä se "piikki" ja laihentaa siitä tietty astemäärä (esim. pari viivanväliä) rikkaan puolelle tms, metodin ja tilanteen mukaan.

Eli kunhan saat sen mittarin kalibroitua niin, että laihentaessa hitaasti se viisari selkeästi nousee (tsekkaa vaikka sieltä FS:n gaugesta minkä verran se liikkuu että saat sen suunnilleen kohdilleen), se on ihan OK. Ei se sen tarkempi tarvitse olla.

//Tuomas

Juhak:
Quote

ja pikainen googletus AircraftSprucesta löysi mm. tämmöisen: "EGT Gauge 700-1700°F".


Kiitos tästä tiedosta, tämä auttaa jo eteenpäin. Simkitsin usb-mittarin kalibrointiin on annettava lukuarvot, ja kun ei ole minkäänlaista käsitystä millaisia lämpötiloja mäntämoottori pakoputkeen puskee, on vaikea alkaa arpomaan lukuja kohdalleen. Tietysti nyt tarkemmin ajateltuna, tämähän olisi saattanut selvitä FS:n defu-baronin mittaria katselmalla, Dreemfleetin mittarit kun ei näytä mittarin lukemaan tekstinä kun vie hiiren osoittimen mittarin päälle...
Juha

Navigation

Up one level

Next page

Previous page