X-Plane 10 -kaappauksia

<< < (29/47) > >>

OLaine:
Uusi versio 1.2 ladattavissa.

-Leijuvat objectit korjattu
-Uusi kuvakulma torniin

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads&showfile=15889

jrantala:
Quote

Täytyy fixaa se, laittelen tuossa jossain vaiheessa päivityksen muutenkin.
Noi mikkisoftan rakennukset on hullun hommaa, esimerkki peräkärrystä.Objecti ei ole yhtä, eli yhtä peräkärryä.Kaikki on erikseen renkaat, kori, kuomu , aisa (sekin 2:ssa osassa) aisan päähän renkas ja sille aisa.Jos ei ole kaikki klikattuna kun objectia haluaa editorissa siirtää, jää joku noista osista matkan varrelle, tässä tapauksessa on jääny välikatto tulematta mukaan


FS2004 ja FSX:n tapauksessa objekteja kyllä käsitellään yhtenä kappaleena kun niitä sijoitellaan. Ilmeisesti tuo konversiopalikka sitten ei osaa niitä yhdistää yhdeksi. X-Planeen tuli maisemia tehtyä joskus vuonna 2000 - varmaan sielläkin on työkaluissa tapahtunut muutoksia.

Miten muuten noissa FS-maisemakonversioissa - ilmeisesti joudut objektit siirtämään oikeille paikoille eikä FS:n koordinaatti-infoa pysty hyödyntämään?

OLaine:
Quote

FS2004 ja FSX:n tapauksessa objekteja kyllä käsitellään yhtenä kappaleena kun niitä sijoitellaan. Ilmeisesti tuo konversiopalikka sitten ei osaa niitä yhdistää yhdeksi. X-Planeen tuli maisemia tehtyä joskus vuonna 2000 - varmaan sielläkin on työkaluissa tapahtunut muutoksia.

Miten muuten noissa FS-maisemakonversioissa - ilmeisesti joudut objektit siirtämään oikeille paikoille eikä FS:n koordinaatti-infoa pysty hyödyntämään?


Joo, jotain tällaista.Koordinaatit säilyy kyllä läpi konversion.Mutta ei ollu ihan napissaan bingmapsin mukaan.En tiedä sitten muuttaako konversiotyökalu vai oliko alunperin pielessä ?
Esim,
(MSFS)17 rnw PAPI 1 ; 63.137564,   23.051343
(Bingmaps) ; 63.136376, 23.051328

Tehdäänkö MSFS;ssä objectit aina monesta osasta ?.Muutama objecti oli jotka oli yhtäpötköö.Tuo kasvattaa sceneryn kokoa turhaan ja tekee siitä raskaamman, kuin XP;n systeemi , jossa kaikki on aina yhtä pakettia.

ametlib:
Quote

Uusi versio 1.2 ladattavissa.


Kiitos - täytyypä käydä lataamassa.

jrantala:
Quote

Joo, jotain tällaista.Koordinaatit säilyy kyllä läpi konversion.Mutta ei ollu ihan napissaan bingmapsin mukaan.En tiedä sitten muuttaako konversiotyökalu vai oliko alunperin pielessä ?
Esim,
(MSFS)17 rnw PAPI 1 ; 63.137564,   23.051343
(Bingmaps) ; 63.136376, 23.051328


Meikäläisen maisemissa on objektit sijoiteltu FS:n mukaan ja joskus FS:n maailma heittää reaalimaailmasta.

Quote

Tehdäänkö MSFS;ssä objectit aina monesta osasta ?.Muutama objecti oli jotka oli yhtäpötköö.Tuo kasvattaa sceneryn kokoa turhaan ja tekee siitä raskaamman, kuin XP;n systeemi , jossa kaikki on aina yhtä pakettia.


EFKA ja EFME maiseman objektit on tehty 99% käyttämällä Abacuksen FSDS:ää. Ja siinä kyllä joudutaan tekemään objektit useasta osasta. Esimerkiksi peräkärryn aisaa ei pysty venyttämään sillä tavalla että siihen saisi renkaan. Teksturointikin olisi tuossa tilanteessa varsin haastavaa.
Muistaakseni Sebastian Rönnlundin tekemät maisemat on myös tehty FSDS:llä.

Tatun yms FISD:n maisemat on käsittääkseni tehty suurimmaksi osaksi GMaxilla ja käsittääkseni siinä on ihan samat jutut: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,64163.0.html . Voi tosin olla että GMax objektit käyttäytyvät konversiossa eri tavalla.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page