X-Plane 10 -kaappauksia

<< < (33/47) > >>

karik:
Quote

Hyvä vaan, että menee mahdollisimman pieniin osiin niin työmäärä konvertoinnissa on maksimaalinen. Taidanpa jättää Vampulan rakennuksien osat linkittämättä ryhmiin ja asennan niihin sellaiset liput, että myös osien koot ja sijainnit muuttuvat satunnaisiksi.

Aivan turhaan. Yleisillä työkaluilla tuollaisen keskikokoisen perusmaisemapaketin osaava kaveri rakentaa nollasta julkaisukuntoon viikossa. Valmiista kääntämällä säästää aikaa ehkä muutaman päivän. Se aikaa vievin vaihe on kai edelleen tasokkaiden textureiden teko valokuvista. Ja X-Planessa on jo sen verran omia ominaisuuksia ja erikoisobjekteja jotka jokatapauksessa vaativat ihan omat temput. Kuten valot, animaatiot ja AI-liikenne.

Nouseva trendi taitaa olla, että lentoasemarakennukset mallinnetaan sisuksia myöten. Ei vain lennonjohtotorni, kuten ennen oli tapana. Ikkunoista voi sitten kurkkia sisälle ja katsoa, onko konebongarit kahvilla vai onko loungesalissa ruuhkaa. Tulee erinomaisen hienoja kuvakaappauksia varsinkin, jos ikkunoita on riittävästi ja rakennuksesta näkyy läpi. X-Planessa aurinko ja yöllä keinovalot valaisevat oikeasti tilaa ja pintoja joten textureilla kikkailu menee uusiksi ja muuttaa muotoaan.

Wanhis:
Quote

Yleisillä työkaluilla tuollaisen keskikokoisen perusmaisemapaketin osaava kaveri rakentaa nollasta julkaisukuntoon viikossa.

Huima on vauhti, Huima on vauhti! Minulla menee viikko pelkässä suunnittelussa, että mitähän tolppia sitä seuraavaksi mallintaisi. Toinen viikko sitten tolppien mallintamisessa ja testailussa jne. X-plane miehillä on sinä aikana tullut jo kaksi valmista kenttää jakeluun!

Näin ne ajat muuttuvat ja vanhukset putovat kelkasta tienvarteen ihmettelemään maailman menoa.

karik:
Quote

Huima on vauhti! Minulla menee viikko pelkässä suunnittelussa, että mitähän tolppia sitä seuraavaksi mallintaisi. Toinen viikko sitten tolppien mallintamisessa ja testailussa jne...

No saat toisen viikon harjoitteluun, suunnitteluun ja materiaalin keräämiseen… Alkuhan se hankalin vaihe on ja ensimmäisen projektin läpivientiin menee aikaa aina valtavasti. Kun on oppinut niksit, tulostakin syntyy nopeasti. Nykyään lähdeaineiston kerääminen on naurettavan helppoa ja halpaa, sen kun vain googlettaa. Kaikkea löytyy, ainakin melkein. Maasto- ja ilmailukarttoja, ilmakuvia, turistien pokkarikuvia kiinnostavista yksityiskohdista. Työkalut ovat suhteellisen helppokäyttöisiä ja apua ja vertaistukea löytyy foorumeilta tarvittaessa. Eli homma onnistuu jo tavan poterohessultakin. Tarvitaan vain vähän innostusta, kärsivällisyyttä ja vapaa-aikaa.

mmniemi:
Quote

Aivan turhaan. Yleisillä työkaluilla tuollaisen keskikokoisen perusmaisemapaketin osaava kaveri rakentaa nollasta julkaisukuntoon viikossa.


Quote

No saat toisen viikon harjoitteluun, suunnitteluun ja materiaalin keräämiseen… Alkuhan se hankalin vaihe on ja ensimmäisen projektin läpivientiin menee aikaa aina valtavasti. Kun on oppinut niksit, tulostakin syntyy nopeasti.



Nyt on kyllä pakko sanoa, että taitaa tuossa olla nyt vähän "X-Plane*-lisää" Ei se nyt todellisuudessa kuitenkaan ihan noin helppoa ole. Jos olisi, niin meillä olisi kyllä Suomi pullollaan toinen toistaan hienompia lisäosia.


*Miellä tuohon paikalle mikä tahansa haluamasi hypetysilmiö, vaikka iPhone, Canonin L-sarja tjsp... 

jrantala:
Quote

Hyvä vaan, että menee mahdollisimman pieniin osiin niin työmäärä konvertoinnissa on maksimaalinen. Taidanpa jättää Vampulan rakennuksien osat linkittämättä ryhmiin ja asennan niihin sellaiset liput, että myös osien koot ja sijainnit muuttuvat satunnaisiksi.
 


Kukin tietenkin taaplaa tyylillään. Itse en nähnyt syytä estää tai hankaloittaa omien FS maisemien konvertointia. 

Quote

Pystyykös tuolla konvertointiohjelmalla purkamaan myös Fs:n lentokoneita. Entäs mihin tallennusformaatteihin puretut bgl:t voi tallentaa?
Ajattelin asentaa M.Maliniemen Fougaan kuplafolkkarin takaosan! (mahdollisen luvan kanssa tietysti vain)
 


Kyllä vaan. Mutta se kuplavolkkarfuuga sitten lentää samalla tavalla FS:ssä kuin alkuperäinen Fouga, jos lentomalliin ei ole koskettu. Paremmin voisit testata kuplafuugaa X-Planessa, jossa visuaalinen malli vaikuttaa myös lento-ominaisuuksiin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page