FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.08.17, 03:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  X-Plane 10 -kaappauksia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Reply Print
Author Topic: X-Plane 10 -kaappauksia  (Read 32967 times)
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

Re: X-Plane 10 -kaappauksia
« Reply #80 on: 08.01.12, 09:58 »

mitä lukee täälläkin mitä ihmeellisempiä bugeja ja maisemat häviää ja kaikki on vaikeeta.
Fsnordikki täynnä ongelma viestejä

eikä puhuta sitten MSFS;n lukuisista bugeista mitään Cheesy

Koitahan nyt päättää. Ja tuskin niistä FS:n bugeista tässä keskustelussa puhutaankaan vaan foorumilla yleisesti kuten jo itsekin totesit viestisi alussa.

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #81 on: 08.01.12, 10:32 »

HEHE, on tämä niin hauskaa lukea. Jukka esittää konkreettisia esimerkkejä, miltä osin X-Plane on huonompi, niin jopa nousee X-plane-porukka takajaloilleen. Taitaa ottaa koville, kun osuu kritiikki liian lähelle Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
AriL Laine

Date Registered: 07.10.11

« Reply #82 on: 08.01.12, 10:55 »

http://xplane10.wordpress.com/2012/01/07/xp10reviews-the-weekend-update-for-8-january-2012-xp10-and-pmdg-aerosoft-airports-part-ii-ft56/

Jos itse omistaisin yrityksen, joka tuottaa näitä lisäosia, katsoisin tulevaisuuteen. Kuinka monta varteenotettavaa vaihtoehtoa maailmassa on simurintamalla. Tosiasiahan on se, että jotain tars tehdä, tuottavuutta silmälläpitäen. Se, miltä kaikki näyttää beta-versioissa, ei vastaa lopputuotetta. Xp10 on täysin uusi simu, verrattuna XP9:iin, joten simun kehityksessä ollaan ns. lähtökuopassa, kun taas FSX:ää on 20 vuotta kehitelty, tai siihen on yks sun toinen tehnyt lisäosia ja on ollut ainoa simu maailmassa joka on ollut vakavasti otettava. Siks FSX:llä on etumatkaa vielä käyttäjäkunnassa. Ei siis voida verrata simuja keskenään tässävaiheessa. Ehkä lentomalli on Xplanessa valmis osa, josta voidaan keskustella, sekä maiseman luontiin käytettävä OSM data. Mutta, että, jos ja kun... Ainakin itsellä on vahva näkemys siitä, että Xplane on yks erittäin vahva vaihtoehto simurintamalla ja odotan mielenkiinnolla mihin se kehittyy. Ehkä 2 vuoden sisään tulemme näkemään sen todellisen luonteen. Kaikesta lukemastani sisällöstä netissä, mikä Xplaneen liittyy, ei voida todellakaan sanoa simusta, että se on susi jo syntyessään. Eikös tohon kastiin kuulunut aikanaan sellainen auto kuin Fiat, Petojen sukua, Susi jo syntyessään..    Grin

Nui... Jos lähtis vääntään ruokaa välillä.

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenom II 965, 8GB, Asus HD5850 VT, 3 x 22" LCD w/ Eyefinity Bezel Comp.
AriL Laine

« Reply #83 on: 08.01.12, 10:58 »

HEHE, on tämä niin hauskaa lukea. Jukka esittää konkreettisia esimerkkejä, miltä osin X-Plane on huonompi, niin jopa nousee X-plane-porukka takajaloilleen. Taitaa ottaa koville, kun osuu kritiikki liian lähelle Tongue

Minusta Jukka ei esittänyt sellaista kritiikkiä, joka ihan oikeasti koskee Xplanen ostettua versioo. Noista shoteistahan puuttuu scenet jne.. Onko tässä kohtaa tuotteiden vertaus oikeaa. Minusta ei.

Jos kuitenkin laitettais tuotteet sillain rinnakkain, että scenet on kiinni ja maisemat kunnossa ja aletaan sitten vasta vertaan tuotteita. Demo on minusta väärä tuote tähän vertailuun.

Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenom II 965, 8GB, Asus HD5850 VT, 3 x 22" LCD w/ Eyefinity Bezel Comp.
Jarmo Torvikoski

Date Registered: 31.07.08

« Reply #84 on: 08.01.12, 11:17 »

Hehe...X-plane on tullut MS:n dominoimille alueille melko vahvasti, ottaen huomioon miten kauan MS on kehittellyt lentosimulaattoreita. Minusta X-planelle voi nostaa isoa hattua...tulee varmasti olemaan kova haastaja FSX:lle tulevaisuudessa. Mikkisofta on mielestäni väsähtänyt suuruuteensa ja nyt on rinnalle kipuamassa dynaaminen uljas X-plane. Oikeaa kehitystä mielestäni... heräävätpähän siellä norsunluutornissa sille, että asiakas on sittenkin tärkeämpi.

akos
Former member
« Reply #85 on: 08.01.12, 11:59 »

Minulla ei ole kokemusta vielä X-Planesta, mutta pakko sanoa, että vaikuttaa tutustumisen arvoiselta simulta.

Jukan vertailusta jäi vähän sellainen maku, että siinä väkisin etsitty vikoja uudesta simusta. Onhan se varmasti tärkeää monelle, minullekin, että koneet näyttää hyvältä, mutta eikö ole vähän hassua vertailla jotain default-lentokoneita keskenään? Kuitenkin tiedetään, että tarjonta ei todellakaan rajoitu niihin, vaan netistä saa imeskeltyä lisää ja varmasti parempia mallinnoksia. Minulle ainakin on aivan sama, miltä simun mukana tulevat koneet näyttää, kunhan työkalut laadukkaitten mallinnuksien tekemiseen on olemassa.
Ja jos todella on niin, että demossa on tarkoituksella jätetty Kuopion alue ilman maisemia, ja silti mennään sinne taivastelemaan veden paisumusta, niin. thmbdn

T: Oskari
Olli Laine

Date Registered: 05.09.09

« Reply #86 on: 08.01.12, 12:06 »

Koitahan nyt päättää. Ja tuskin niistä FS:n bugeista tässä keskustelussa puhutaankaan vaan foorumilla yleisesti kuten jo itsekin totesit viestisi alussa.

Tarkotin lähinnä noita shotteja mitä niissä esille tuodaan.
Olli Laine

« Reply #87 on: 08.01.12, 12:15 »

Siis jos verrataan Demon perusteella ja pistetään oikeen dissaavat kuvat kilpailijasta niin kellähän se takajalat on noussu ?
XPlanesta on haettu sen heikoin lenkki ja sillä lytätään koko tuotos kankkulan kaivoon.Ei kovin totuuden mukaista vertailua simun kokonaisuudesta.
« Last Edit: 08.01.12, 12:20 by Olli Laine »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #88 on: 08.01.12, 12:21 »

Siis jos verrataan Demon perusteella ja pistetään oikeen dissaavat kuvat kilpailijasta niin kellähän se takajalat on noussu ?

No katsokaa vaan noita tuon mun tarkoituksellisesti provosoivan sohaisun jälkeisiä viestejä, niin eipä siinä jää paljon jää selittelylle varaa Tongue

AriL Laine

« Reply #89 on: 08.01.12, 12:33 »

kaiken maailman foorumit pitää sisällään ns. provoja, jotka sitten luonnollisesti aiheuttaa vilkasta keskustelua. Minusta ainakin niitä on välillä hauska lukea ja naureskelenkin asioille, kun jotkut ottaa ne niin tosissaan.  Eikös tällaiset provot täten yleensä ole sellaisia, joilla ei ole mitään asia-arvoa.

Jos halutaan keskustella asioista, niin jätetään provot omaan arvoonsa.  Meinaan, jos haluaa joskus oman mielipiteensä saada asioissa läpi, niin suosittelen, ettei levittäis itsestään kauheesti provon mainetta. Kukaan silloin ota sua todesta.

Smiley

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #90 on: 08.01.12, 12:41 »

Pakko nyt vielä sen verran tuota Arin viestiä kommentoida, että luulen minulla olevan sen verran kokemusta ja näkökulmaa simumaailmasta, että tuollainen pieni provoilu ei minun tosissaanottamista hetkauta suuntaan tai toiseen. Ja jos hetkauttaa, niin so not. Pääasia, että hyppy kulkee...  Wink

Risto Laine

Date Registered: 29.10.09

« Reply #91 on: 08.01.12, 13:10 »

Pakko nyt vielä sen verran tuota Arin viestiä kommentoida, että luulen minulla olevan sen verran kokemusta ja näkökulmaa simumaailmasta, että tuollainen pieni provoilu ei minun tosissaanottamista hetkauta suuntaan tai toiseen. Ja jos hetkauttaa, niin so not. Pääasia, että hyppy kulkee...  Wink

Näyttäisi hiukan joka hepulla karkaavan asiat turhan päiväiseksi kinasteluksi, mulla on kokemusta, minä tiedän simuista kaiken jne... tyyliin.

No itse tuotteisiin oma mielipiteeni on, että FSX on visuaalisesti vielä Koneiden, Kenttien (lisäosat) X-plane edellä. Oma kokemukseni perustuu siihen, että olen ollut FSX:n suurkäyttäjä. X-Plane on taas parhaiten onnistunut simuloimaan lentämistä. Koneen käyttäytyminen erilaisissa tuuli olo suhteissa, on kyllä edellä paljon Mikkisoftan simua.
Miinuksia X-Planessa on vielä hyvinkin paljon, kuten mikkituotteen tapaiset lisäosat puuttuvat, mutta siihen näyttäisi tulevan tulevaisuudessa mukaan, kuten esim. PMDG jne..
AriL Laine

« Reply #92 on: 08.01.12, 13:38 »

... hihi.. hienoa keskustelua sai Jukka aikaan .. ei siin mitään.. Pitäähän foorumilla elämää olla.  thmbup

Olen samaa mieltä Henrin kanssa asiasta... mutta muistettakoon sellainen perusasian, että keskeneräistä työtä ei voi arvostella.
Olkoon se sitten talon rakentamista, auton tuunausta jne...  Jäädään kuulolle...

Wink

Olli Laine

« Reply #93 on: 08.01.12, 13:44 »

Kohta pitäisi tulla ensimmäinen ei beta päivitys, mullakin on tuo sää oikutellu varsinkin nyt beta 10 versiossa, mutta FPS on noussu huimasti.HDR valaistuksella pystyy nytten ajelemaan paljon sujuvammin kun beta 7:llä.

HDR valaistuksesta tippiä ja videoo.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=L1MuGX4N0_w

http://xplane10.wordpress.com/2012/01/07/cbd-progress-global-lighting/

Tässä SimHQ:n esittely (XP9) videossa esiintyvästä kopterista.Taitaa tietääkseni olla paras kopteri tällähetkellä XP:lle.Vaatii toimiakseen XP10 alla airfoils updaten.
http://www.simhq.com/_air13/air_438a.html

To update all of your airfoils to the latest (version 9) format, run Airfoil-Maker, go to the FILE menu, and select BATCH UPDATE AIRFOILS
To update all of your airplanes to the latest (version 9) format, runPlane-Maker, go to the SPECIAL menu, and select BATCH CONVERT AIRCRAFT TO LATEST FORMAT
« Last Edit: 08.01.12, 14:06 by Olli Laine »
Olli Laine

« Reply #94 on: 08.01.12, 15:12 »

Halusin XP10:llä heti testata JRollonin CRJ200:n kun se vaikutti olevan uskottavin ja pisimmälle viety matkustajakone XP:lle. Konehan on visuaalisesti todella hieno ja näyttää suurimmalta osalta toimivankin ihan ok, mutta... onhan siinä nyt ziljoona asiaa joita ei ole mallinnettu edes puoliksi, perffipuoli on vajavaista, trimmin toiminta on vähintäänkin epäilyttävää, autopilotti on epätarkka. Nämä löytyvät samalla lailla FSX:n puolelta vaikka Wilcon busseista, eikä niitä kukaan kehu maasta taivaaseen Smiley

Mitä ongelmia on esiintyny CRJ:n autopilotin kanssa ?
En tietty epäile, mutta onhan CRJ;n logiikka opiskeltu manuaalista ? ;=)

EDIT: Turhat pois lainauksesta. Älkää lainatko koko tekstiä, vaan vain tarpeellinen osa. /MM
« Last Edit: 08.01.12, 15:33 by Mikko Maliniemi »
Olli Laine

« Reply #95 on: 08.01.12, 15:45 »

No, kyllä minä ehkä sitä pilottia käyttää osaan Wink

Ongelmat ovat suurimpia erilaisissa capture-stateissa. Kiihdytettäessä alkunousunopeudesta -> 250kts ei voi käyttää IAS/FLC moodia koska se vetää VS:n pakkaselle ja ylireagoi pahasti eli VS-modella ajettava. VS moodilla kun kone saavuttaa 250 klikkaan IAS/FLC moodin päälle mutta kone ei tajua ottaa nousukulmaa vaan rauhallisesti arpoo nousukulmaa jolloin nopeus seilaa yli-alinopeutta aika pitkään. Jyrkästä noususta ALT capture myöskin on epävarma, pakko ottaa VS:llä kiinni ettei bustaile. Oletin jotenkin ehkä, että tuontasoisessa koneessa autopilluttimen kanssa ei tarvitsisi taistella ihan noita basic-asioita...

Okei :=)

Itellä kun tota ei vielä ole, niin piti kysyä ennen hankintaa.
Tarvikos airfoils päivitystä tehdä CRJ:n kans XP10:ssä ?
Jukka Juutilainen

Date Registered: 03.11.07

« Reply #96 on: 08.01.12, 17:05 »

No, jos olisin arvannut, että tämmöinen mekkala nousee, niin olisin jättänyt vertailematta... Tongue

Anyway, pääasia on se, että jokainen löytää oman simunsa ja on siihen tyytyväinen. Tietenkin minulla oli suuret odotukset X-Plane 10 demon suhteen, kun sitä on niin paljon ylistetty, mutta se ei vain ole minun juttu se. Olen pelaillut nyt aktiivisemmin vasta pari vuotta. FS 2002 oli ensimmäinen simu, FS 2004 jäi oikeastaan väliin ja hyppäsin suoraan FSX Goldiin (FSX SP2 Acceleration) pari vuotta sitten. Goldissa ei ole ollut ongelmia.

Mutta, mutta... demo on ilmainen ja jokainen voi kokeilla sitä omassa rauhassa. En vertaile enää, kun poistin eilen jo koko demon. Peace brothers! Peace! Mikään ei ole niin turhaa, kuin "tapella" harrastuksista. Pääasia on se, että kaikilla on kivaa harrastuksensa kanssa. Kuvakaappauksia vaan kehiin.  thmbup

Jarmo Torvikoski

Date Registered: 31.07.08

« Reply #97 on: 08.01.12, 18:01 »

No, jos olisin arvannut, että tämmöinen mekkala nousee, niin olisin jättänyt vertailematta... Tongue

No olihan tuossa lopussa ihan järkevääkin keskustelua aiheesta.  thmbup

Miko Verno

Date Registered: 21.11.10

« Reply #98 on: 08.01.12, 18:13 »

kuvia ootellessa
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #99 on: 08.01.12, 19:26 »

Noniin, jospa minäkin sitte vähä taas...

Ei voi kuin sanoa että veit sanat suustani  thmbup

EDIT: Turhat pois lainauksesta. Älkää lainatko koko tekstiä, vaan vain tarpeellinen osa. Jos lainaus koskee koko viestiä, riittää lainaukseen vaikkapa aloitus lainatusta tekstistä /MM
« Last Edit: 09.01.12, 07:52 by Mikko Maliniemi »
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1