Prosim 737

(1/2) > >>

Gubben:
Hej.

Prosim 737 släppt.

http://www.prosim737.com/shop/

Det är riktat till Homecockpit byggare, blir en svår konkurennt till ProjectMagenta och IFLY Cockpit suite.
Det finns ganska många Prosim användare i Sverige bla SWESIM.

Flygmoddellen är riktigt bra , bättre än PMDG NGX det vill inte säga lite.Det kommer ev en modell för FS9.

Manual:http://prosim737.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=1526

Hasse

frazer:

Det är riktat till Homecockpit byggare, blir en svår konkurennt till ProjectMagenta och IFLY Cockpit suite.

Inte bara svår utan nästan snarare i ett annat segment.
Prosim satsar på realism till skillnad mot iaf Projekt Magenta (har inte provat IFly Cockpit suite så kan inte svara för denna).
Dessutom har man superb support och lyssnar på sina användare till skillnad mot andra.

saabpilot:
   Kanske en lätt överdrift av Daniel   

Men faktum kvarstår - Prosim har just nu en oöverträffad support bland de tre B737 simulator programmen för cockpitbyggare.
En ProSim licens kostar 1/4 av t.ex. Project Magenta som därmed får det kärvt med nyförsäljning - kanske främst av prisskäl.

För tillfället ligger väl priset på c:a 3200 SEK vilket måste anses som superbilligt, detta gäller endast version 1, när version 2 kommer så får man inhandla en helt ny licens till ännu okänt pris.
Vad sen version 2 kommer att innehålla - och om den ens behövs - vet man inte.

Vilket av de tre-fyra programmen som sen är mest realistiskt kan man tvista om liksom påvens skägg.
Men jag håller en tunna **** på att när ProSim väl "mognat till sig" så blir den oslagbar.
Inte riktigt där än, men det kommer.

Björn
Project Magenta användare.

www.boeing737sim.se

frazer:

Kanske en lätt överdrift av Daniel

Faktiskt inte. Har fått möjlighet att ha mycket tät kontakt med Marty som utvecklar Prosim, och den inställningen till realism som han och de andra i Prosim-gänget har är sällan skådad.
Har själv fått hjälpa till att gräva i manualer som piloter inte ens vet finns, för att ta reda på hur underliggande system fungerar. Så jag vågar nog faktiskt sticka ut hakan och säga att jag inte överdriver

saabpilot:
   Jag tror dig, jag tror dig   

Som jag sa tidigare - meningslöst att strida om påvens skägg.
Det är tre(fyra) en smula olika 737 program - alla med ambitionen att vara bäst, och manualer har dom säkert alla.

ProSim är "the new kid in the block", men mycket lovande.

Björn

Navigation

Up one level

Next page